به سفارش ادراه كل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي؛

مستند كاخ موزه هاي پايتخت توليد شد

سرپرست اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري از تولد مستند كاخ موزه هاي پايتخت به با هدف معرفي فضاهاي فرهنگي تاريخي پايتخت به كارگرداني عباس شادپور و تهيه كنندگي علي لدني خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري مسعود شريفي با بيان اينكه اين مستند با هدف آشنايي مردم و اهالي فرهنگ و هنر با كاخ موزه هاي پايتخت توليد شده است،خاطر نشان كرد:معرفي ظرفيتهاي بي بديل موجود در گنجينه هاي كاخ موزه ها بويژه كاخ موزه گلستان كه پتانسيلهاي عميق فرهنگي ، تاريخي و فرهنگي آن در جهان شناخته شده است،از ديگر اهداف توليد اين مستند به شمار مي رود.

او اطلاع رساني و شناساندن اين ظرفيتها در رسانه ملي و شبكه هاي برون مرزي و ارائه اين توليدات به قوميتهاي داخلي و خارجي و همچنين معرفي به گردشگران و بازديد كنندگان از كاخ موزه ها را از ديگر اهداف توليد مستند كاخ موزه هاي پايتخت بر شمرد.

شريفي گفت:در مستند 240دقيقه اي "كاخ موزه هاي پايتخت" ظرفيتهاي كاخ موزه گلستان در 120دقيقه، كاخ موزه سعدآباد در 80دقيقه و كاخ موزه نياوران در مدت زمان 40دقيقه به تصوير كشيده شده است.

به گفته سرپرست اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي اين مستند بر اساس فضاها،آثار و اشياء موجود وهمچنين روايتهاي تاريخي،فرهنگي،اجنماعي و سياسي و با تلفيق و بهره مندي از عكسهاي تاريخي و فيلمهاي موجود تاريخي تصوير برداري و توليد شده است.

شريفي در پايان تاكيد كرد:اين فيلم يكي از مستند هاي جامعي است كه تاكنون در مورد مجموعه هاي فرهنگي-تا ريخي و كاخ موزه هاي پايتخت به سفارش ادراه كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي كشور تهيه و توليد شده است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار