ساكنان منطقه 12 بخوانند

منطقه 12 از شمال به خیابان انقلاب دارای نقاط عطف میدان فردوسی، پیچ شمیران، لاله زار، پل چوبی از غرب به خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی با نقاط عطف میدان تاریخی حسن آباد ، میدان وحدت اسلامی، چهارراه وحدت اسلامی و از جنوب به خیابان شوش با نقاط عطف خیابان جهان پهلوان تختی، یخچال و میدان غار و از شرق خیابان 17 شهریور با نقاط عطف خیابان شهید کفایی امانی و خیابان خورشید خیابان مجاهدین زیر گذر امیرکبیر و اتوبان شهید محلاتی را در اذهان متبادر می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، منطقه 12 از شمال به خیابان انقلاب دارای نقاط عطف میدان فردوسی، پیچ شمیران، لاله زار، پل چوبی از غرب به خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی با نقاط عطف میدان تاریخی حسن آباد (هشت گنبدان)، میدان وحدت اسلامی ، چهارراه وحدت اسلامی و از جنوب به خیابان شوش با نقاط عطف خیابان جهان پهلوان تختی، یخچال و میدان غار و از شرق خیابان 17 شهریور با نقاط عطف خیابان شهید کفایی امانی و خیابان خورشید خیابان مجاهدین زیر گذر امیرکبیر و اتوبان شهید محلاتی با قدمتی به تاریخچه تهران و بناهایی زیبا که بافت تجاری آن غلبه ی سیری ناپذیری را در این منطقه پیدا کرده ولی هنوز صفا و صمیمیت محلات آن تداعی تهران قدیم را در اذهان متبادر می کند.

منطقه ای با مساجد عظیم و متبرک و زیبا با امامزاده هایی از سلاله ائمه اطهار (ع) و مهمتر از آن محبان اهل بیت عصمت و طهارت که کوچه به کوچه و محله به محله آن را به محبت اهل بیت (ع) مصفا و حسینیه و تکیه و هیئت بنا کرده اند.
کلیساها، کنیسه ها و آتشکده های آن نیز علی رغم تاریخ کهن مکان عبادی و زیارتی عزیزان اقلیت دینی کشور است.
کاروانسرای خانات در چهارراه مولوی نزدیک بقعه آقا که معروف به نگین گردشگری تهران است بسیار جالب و دیدنی است.
منطقه 12 منطقه ای استراتژیک است که کمتر برنامه ریزی منسجم فرهنگی و اتماعی توسط کلیه مراکز ذی ربط (شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان فرهنگی و هنری، وزرات ارشاد و آموزش و پرورش و نیروی انتظامی و...) با نگاه راهبردی به آن شده است.
در این منطقه ابنیه های متعددی وجود دارد که میراث فرهنگی کشور است و نظایر آن حتی در جهان نیز کمتر دیده می شود که متعلق به تمام ایرانیان می باشد.

ویژگی های منطقه 12 شهرداری تهران

* منطقه 12 یکی از مناطق قدیمی شهر تهران محسوب می شود که در مرکز این شهر واقع شده است.
* این منطقه با مساحت 91/16 کیلومتر مربع شامل 6 ناحیه و 13 محله می باشد.
* از مهمترین ویژگی های این منطقه قرار گرفتن بازار تهران و بسیاری از اماکن فرهنگی، مراکز و نهادهای دولتی، وزارت خانه ها و سفارتخانه ها در آن است.
* این منطقه از سمت شمال به خیابان انقلاب اسلامی از جنوب به خیابان شوش، از شرق به خیابان 17 شهریور و از غرب به خیابان وحدت اسلامی محدود است.
* تعداد خانوار ساکن در منطقه 000/91 خانوار و میزان رشد جمعیت 5/2 درصد در سال است.
* منطقه از لحاظ جمعیتی با توجه به اینکه قطب تجاری – اقتصادی شهر است، به دو بخش جمعیتی قابل دسته بندی است:
* جمعیت ساکن: جمعیتی که بطور دائم در منطقه سکونت دارند این بخش از ساکنین در حدود 365000 نفر می باشند.
* جمعیت شناور: جمعیتی که به واسطه موقعیت منطقه و سفرهای درون شهری در محدوده منطقه حضور می یابند این بخش از ساکنین در حدئد 1400000 است.
* 2/89 درصد از جمعیت این منطقه باسواد و 8/10 درصد از جمعیت این منطقه بی سواد هستند.
* مراکز آموزشی: 16 مرکز آموزش عالی و 323 مدرسه و آموزشگاه که از مشهورترین آنها می توان از مدرسه دارالفنون نام برد، 26 باب حوزه علمیه و مرکز آموزش دینی، از جمله مدرسه مروی از جمله مراکز آموزشی در این منطقه هستند.
مراکز دولتی و غیر دولتی مهم و سفارتخانه ها: سافرتخانه های دانمارک، آلمان، روسیه، انگلیس، ترکیه، رومانی، تایلند، وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، شهرداری تهران، دادگستری استان تهران، پزشکی قانونی، سازمان بهزیستی، اداره پست مرکزی، مرکز تلفن 118، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، اداره تشخیص هویت، بانک ملی مرکزی، بانک مسکن مرکزی، مجلس شورای اسلامی و بازار بزرگ تهران مراکز و اماکن ورزشی: تعداد 39 مرکز ورزشی در این منطقه وجود دارد. /ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار