اعزام عظیم قیچی ساز به آناپورنا

کوه نورد با سابقه کشورمان اسفند به آناپور نا اعزام می شود.


عظیم قیچی ساز در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: برای صعودت به قله 8091 متری آنا پور در پنال 28 اسفند راهی این کشور خواهیم شد و هم اکنون کارهای اداری آنرا انجام می دهم.
وی تصریح کرد: برای اولین بار است که به این قله اعزام می شوم که در آنها با تیم بین الملل اقدام به صعود خواهیم کرد.
قیچی ساز در ادامه گفت: هزینه سفر از طریق شهردرای تبریز پرداخت می شود و مشکلی از این بابت نیست.
وی عنوان کرد: ایرانیان تاکنون به این قله صعود نکرده اند البته فعالیت هایي در گذشته داشته اند ولی ثمری نداشته است.
قیچی ساز تاکید کرد: این هشتمین اعزام من به قلل بالای هشت هزار متری است و اگر شش قله دیگر را فتح کنم به جمع افراد صعود کننده به 14 قلل مرتفع دنیا خواهم پیوست و البته به هشت قلل بالای هفته هزار متری نیز صعود کرده ام.
وی اشاره کرد: عمده ترین صعود هایي که طی سالهای گذشته انجام داده ام شامل صعود به قلعه اورست در سال 84، صعود به قله برود پیک در سال 87، صعود به قلعه لائو لاگیری همراه تیم ملی در سال 89، صعود به قلعه نانگاپار بات در سال 89، صعود به قله کاچن چونگا در سال 90 و صعود به قلل گاشربروم یک دو دو در سال 90 است.
قیچی ساز اضافه کرد: مسیر قلل بالای هفت هزار متری سخت و فنی است و برای صعود کوهنوردان طاقت فرساست و به همین علت افراد در هنگام صعود به قلل هیمالیا باید توانایی و تجربه کافی را داشته باشند.
وی گفت: نزدیک به 10 سال است که کوهنوردی می کنم و از سال 81 عضو تیم ملی هستم و در هر سال با تیم کشورمان صعودی انجام داده ام.
قیچی ساز اشاره کرد : برای هر صعود مدتی در حدود 6-7 ماه تمرین می کنم و بعد به منطقه مورد نظر اعزام می شوم.
وی یاد آور شد: علاقه و رکورد باعث علاقه مندی ما به کوهنوردی شده است و با توجه به اینکه با طبیعت نیز سرو کار داریم در بالا بردن روحیه مان تاثیر فراوانی دارد.
قیچی ساز خاطر نشان کرد: متاسفانه هر از گاهی شاهد کشته شدن برخی از کوهنوردان هستیم که مایه ناراحتی مان می شود ودر این ورزش آموزش های مناسب و تجربیات کافی واز همه مهم تر توانایی مورد نظر است و معتقدیم در کوهنوردی اولین اشتباه می تواند آخرین اشتباه باشد و یک لحظه غفلت به ضرر ورزشکار تمام شود./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار