با فشار چشم آشنا شوید و تغییر میزان فشار چشم را بسیار جدی و با اهمیت تلقی کرده و به نکاتی دراین باره توجه کنید.

دکتر علیرضا رجعتی حقي  فوق تخصص شبکیه در گفتگو  با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: فشار چشم یک موضوع بسیار مهم و با اهمیت است.
وی اظهار کرد: کره چشم در حد نرمال و طبیعی دارای فشار است اما می تواند فشار کره چشم در برخی افراد به دلایل مختلف تغییر کرده و بیشتر یا کمتر می شود.
رجعتی حقی تصریح کرد: تغییر اندازه فشارچشم یعنی بیشتر و کمتر شدن فشار کره چشم كه باعث آسیب جدی به چشم خواهد شد و البته در صورت تغییر در میزان فشار چشم بیشتر، فشار چشم بالا می رود و کمتر فشارچشم پایین اتفاق می افتد.
رجعتی حقی خاطر نشان کرد: فشار چشم بالا به مرور زمان باعث ایجاد بیماری آب سیاه یا گلوکم خواهد شد و شایان ذکر است که در صورت درمان نشدن به موقع بیماری آب سیاه یا گلوکم منجر به کوری و نابینایی فرد خواهد شد.
رجعتی حقی درمورد علایم ایجاد فشار چشم بالا گفت: زمینه های خانوادگی بیماری دیابت، فشار خون، بیماری های چشمی، عفونت های چشم، التهابات چشمی، انواع ضربه های در ایجاد آن تاثیر داردکه باید به این موارد و رفع آن توجه کرد.
این فوق تخحصص شبکیه در مورد علایم فشار چشم بالا بیان کرد: کاهش بینایی، تاری دید، سردرد از نشانه های بالا رفتن فشار چشم است.
وی در مورد درمان فشار بالا عنوان کرد: درمان آن با دارو و یا عمل جراحی با تشخیص و صلاحدید چشم پزشک خواهد بود.
این فوق تخصص شبکیه خاطر نشان کرد: یک نوع آب سیاه مادرزادی وجود دارد که وقتی نوزاد به دنیا می آید این بیماری در افراد وجود دارد که باید همان موقع درمان صورت بگیرد و پدر و مادر به این مسئله اهمیت قایل شوند و از همان دوران فرزند را تحت درمان پزشک قرار دهند.
وی گفت: وقتی فشار کره چشم پایین بیاید، اندازه کره چشم و حجم آن کم شده و دید کاهش پیدا می کند که البته در بیشتر مواقع فشار چشم بالا می رود و کمتر فشار چشم پایین می رود و در صورت فشار پایین چشم راهم باید اهمیت قایل شویم و نسبت به درمان به موقع آن اقدام کنیم.
رجعتی حقی افراد را به کنترل فشار چشم توصیه کرد و گفت: به طور معمول افراد از چهل سال به بالا، سالی یکبار باید فشار کره چشم خود را تحت کنترل متخصص چشم قرار دهند و در صورت ایجاد فشار چشم تحت صلاحدید چشم پزشک درمان به موقع صورت بگیرد چون در صورت کوتاهی و بی توجهی به این مسئله مهم، سبب آسیب های جدی به چشم خواهد شد و لازم است افراد به این نکات مهم توجه کرده و این موارد رعایت کنند./عط

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۲:۱۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
باسلام دارو برای پایین بودن فشار چشم .چیکار کنیم که فشار چشم به حد نرمال بیاد پایین هس
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۴:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
من بعد از مراجعه به رادیو لوژی برای عکس دندان بخاط فشار که به چشم اور دچار فشار چشم مگس پران شدم،لازم به دوره که منشی چرا باشد عمل عکس برداری انجام بده،
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
سلام دختر نه ساله ای دارم چشم پزشک گفته فشار چشمش بالا هست چه راهی برای این مشکل وجود دارد.باتشکر
Iran, Islamic Republic of
مصیب
۱۸:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
با عرض سلام ... چشم راست من دیدش خیلی کم شد بود به پزشک مراجع کردم گفتند باید عمل شود درتاریخ 93/12/10 عمل کردم ولی دید چشم خوب نشد پزشک میگه فشار چشم داری 4نوع قطره ودو نوع قرص مصرف میکنم سوال من اینکه ایا چشم من خوب میشه یا نه
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
آيا قطره بتاكسلول براي كاهش فشار چشم را مادام العمر بايد مصرف كرد؟
Iran, Islamic Republic of
ریما
۰۰:۲۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
آیا داروی ام اس بر فشار چشم تاثیر دارد.
آخرین اخبار