گزارش تصويري؛

آيا انگليس واقعا جامعه اي متمدن است؟!

روزنامه انگليسي ديلي ميل در گزارشي نوشت: در طول تعطيلات هفت روزه كريسمس امسال 14 نفر در انگليس قرباني خشونت شده و جان باخته اند. اين امر اين سوال را به ذهن مي آورد كه آيا انگليس واقعا جامعه اي متمدن است؟!

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي ميل، درحالي كه در چند دهه گذشته، خبر هر قتلي به خبر اصلي رسانه ها و مطبوعات انگليس تبديل مي شد، اكنون تعداد قتل هاي وحشيانه به حدي زياد شده كه تقريبا به اتفاقي عادي در اين كشور تبديل شده است. كريسمس كه قرار است ايام صلح و خوشي باشد، امسال وضعيت متفاوتي داشت.

كريسمس امسال با ثبت 14 قتل در انگليس كريسمس خشونت باري بوده است.

اولين قتل كريسمس امسال، روز 23 دسامبر جمعه گذشته رخ داد كه مردي 43 ساله در اسكاتلند در پاركينگ مورد حمله قرار گرفت.

دومين قرباني يك نوجوان 19 ساله بود كه از ناحيه سر جراحات شديدي برداشته بود. او در بيمارستان نيوكاسل تحت درمان قرار گرفت، اما به دليل شدت جراحات در گذشت.

پليس دو نوجوان 17ساله را در اين خصوص بازداشت كرد.


نفر سوم، يك مرد 31 ساله بود كه چندين ساعت قبل از روز كريسمس، در يك مهماني كه به خشونت كشيده شده بود، از پاي درآمد. اين مرد پيش از اين به جرم مشاركت در اداره يك كارخانه بسته بندي كوكائين 6 سال زنداني شده بود.

قرباني چهارم يك زن 23 ساله بود جسد او كه مادر سه فرزند است روز كريسمس در كانال آبي در غرب لندن پيدا شده است.

نفر پنجم، نيز يك زن است جسد اين زن 56 ساله در خانه اش واقع در ناتينگهام پيدا شده است. اين زن با ضربات مكرر چاقو از پاي درآمده است.

قرباني ششم يك مرد 33ساله است كه گفته مي شود در مهماني جشن كريسمس توسط برادرش به قتل رسيده است.

قرباني هفتم، يك دانشجوي 23 ساله هندي است. او هنگامي كه در خياباني در نزديكي هتل محل اقامتش در شهر منچستر درحال قدم زدن بود توسط مردي با سلاح گرم به قتل رسيده است.

قتل هشتم مربوط به دختري 19ساله است كه در خانه اش چندين ضربه چاقو خورده است. يك پسر 18ساله در ارتباط با اين قتل بازداشت شده است.

نفر نهم، پيرمردي 70ساله است كه در خياباني در ناتينگهام شاير با ضربه كه سينه اش خورده بود چاقو به قتل رسيده است.

قرباني دهم، يك نوجوان 18 ساله است كه در جريان نزاع دسته جمعي درخيابان آكسفورد به وسيله چاقويي كه به قلبش اصابت كرده جان باخته است.

مورد يازدهم، زن 42 ساله اي بود كه روز 27 دسامبر در منطقه آنفيلد ليورپول توسط چاقويي كه به شكم او خورده بود ازپاي درآمد.

قرباني دوازدهم، يك جوان 23ساله است كه در نزاعي كه بين 20 نفر صورت گرفته با ضربه چاقو به قتل رسيده است.

پليس در اين ارتباط 7 نفر را بازداشت كرده است.

مقتول سيزدهم يك مرد 40 ساله است كه در پورتلند در ساحل هدف چاقو قرار گرفته، پليس معتقد است او قرباني دعواي خانوادگي شده است.

و بالاخره، چهاردهمين قتل مربوط به يك زن 36ساله اي است كه هويت او هنوز مشخص نشده است. اين زن روز پنج شنبه 29دسامبر درخانه اي در منطقه ولورهمپتون مورد اصابت چاقو قرار گرفته و با دو ضربه چاقو به قتل رسيده است. دركنار اين زن يك مرد 30 ساله نيز هدف قرار گرفته كه اكنون در شرايط وخيمي در بيمارستان به سر مي برند.

در پايان بايد از مقامات انگليس پرسيد آيا واقعأ اين كشور داراي جامعه اي متمدن است./ا


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار