مرگ مغزی این بار برای یک پرستار

يك مرگ مغزي ديگر اين‌بار نه براي مصدوم سوانح و حوادث رانندگي يا بر اثر تروماي مغزي بلكه براي پرستار جواني كه براثر مصرف ocp به این عارضه دچار شده است.

 


به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان نظام پرستاري راضيه رضازاده مادر جواني است كه يك كودك 2 ساله دارد. پرستاري است كه در تمام طول مدت خدمتش مرهم درد و آلام بيماران و التيام‌بخش زخم‌هاي آنها بوده است و این بار او به علت ابتلا به اختلالات انعقادي زمينه‌اي به دنبال استفاده از داروي خوراكي ضد بارداري به ترومبوز سينوس كاورنوس دچار ‌شد.

وی که در یکی از بیمارستانهای شهریار فعالیت می کرد دوشنبه هفته گذشته با شكايت سردرد به يكي از بيمارستان‌هاي كرج مراجعه کرد و به تشخيص پزشكان برای مداوا بستري ‌شد.

این پرستار جوان پس از مدتي به علت كاهش سطح هوشياري در ICU بیمارستان بستري و سپس به ICU بيمارستاني در تهران منتقل شد.

پزشكان پس از انجام تست‌هاي تشخيصي و آنژيوگرافي از عروق مغزی وی متوجه شدند که مغز خونرساني مشخصي ندارد و جرياني در عروق خوني ديده نمي‌شود و به این ترتیب مرگ مغزي او تاييد و براي اهداي عضو به واحد پيوند گزارش مي‌شود.

راضيه رضازاده توكلي چندي پيش از وقوع اين حادثه به همسرش گفته بود كه براي اهداي عضو پس از مرگش تمایل دارد و قرار بود برای پر كردن كارت اهداي عضو پس از مرگ مغزي ثبت نام کند.

با این وجود و در حالی که خانواده این پرستار برای اهدای تمام اعضای این پرستار اعلام آمادگی کرده بودند در جلسه پزشکی قانونی و با توجه به نتایج پاتولوژی غدد لنفاوی وی اعلام شد که امکان اهدای اعضای او وجود ندارد.

سازمان نظام پرستاری درگذشت این پرستار دلسوز و خدوم را به خانواده وی تسلیت می گوید./ع



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار