تامين تغذيه فكري ذاكرين اهل بيت و استفاده از آن در برنامه هاي مختلف تبليغي و برخورداري از اشعاري نو و تاثيرگذار و مناسب با نياز مخاطب از اهداف اين كنگره است.

حجت الاسلام والمسلمين نصير نيك نژاد،مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان تهران درخصوص اهداف چهارمين كنگره شعر عاشورايي استان تهران گفت:اين كنگره شامل سروده هاي ذاكران و شاعران اشعار آئيني است كه به منظور محتوا،بخشي به مجالس اهل بيت عصمت و طهارت به خصوص روضه امام حسين (ع) است.

وي ادامه داد:تامين تغذيه فكري براي ذاكرين اهل بيت و استفاده از آنها در برنامه هاي مختلف تبليغي و مداحي از اهداف اين كنگره بوده كه به طور طبيعي برخورداري از اشعاري نو،تاثيرگذار و مناسب با نياز مخاطب يكي از الزامات مراسم ديني ايرانيان است.

وي تصريح كرد:خوشبختانه در اين چند سال اخير سازمان تبليغات اسلامي براي شناسايي و جمع آوري اشعار مجموعه اي از شعر اقدام كرده كه امسال شاهد برگزاري چهارمين كنگره ‌آن بوديم.

نيك نژاد اظهار داشت:تاكنون پس از برگزاري سه كنگره آثار رسيده به دبيرخانه،مورد ارزيابي قرار گرفتند و نوحه هاي گوناگون به اشكال مختلف تبديل شده و در اختيار مداحان،ذاكران اهل بيت و همچنين شبكه تبليغ قرار گرفته اند.

نيك نژاد خاطرنشان كرد:در چهارمين كنگره شعر عاشورايي 1500 اثر شعري از شاعران آئيني به دبيرخانه ارسال شده كه بيش از دو ماه در هيئت داوري و هيئت علمي مورد ارزيابي قرار گرفته اند و امروز اشعار برتر تشويق مي‌شوند و اشعاري كه قابليت چاپ دارند تبديل به كتاب شده و در اختيار ذاكران اهل بيت قرار مي‌گيرند/ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار