حاشيه هاي حضور رئيس جمهور در مجلس

صبح امروز محمود احمدی نژاد براي اولين بار در 30 سال گذشته براي پاسخ به سوالات نمايندگان در صحن علني مجلس شوراي اسلامي حاضر شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز محمود احمدی نژاد براي اولين بار در 30 سال گذشته براي پاسخ به سوالات نمايندگان در صحن علني مجلس شوراي اسلامي حاضر شد.

 

 

* پوشش گسترده رسانه اي سوال از رئيس جمهور

جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با پوشش گسترده خبرنگاران داخلی و خارجی همراه بود و شاید بتوان گفت که آخرین جلسه مجلس در سال 90 یکی از شلوغ ترین روزهای خود را سپري كرد.

در اين ميان بيش از 255 نفر خبرنگار، تصويربردار و عكاس در مجلس حاضر بودند.

از رسانه هاي خارجي حاضر در جلسه طرح سوال ازرئيس جمهور مي توان به تلويريون عدالت، الجزاير، تركيه، آلمان، ژاپن، دبي، امارت، چين و خبرگزاري هايي از جمله فرانسه، رويترز، فايننشال تايمز و تعدادي از رسانه هاي معروف خارجي اشاره كرد.

 

* استقبال كوچك زاده,ابوترابي و حسينيان از احمدي نژاد

در ابتدای ورود احمدی نژاد به مجلس رحیمی معاون اول رییس جمهور، میرتاج الدینی معاون پارلمانی، بقایی معاون اجرایی نهاد، حسینی وزیر ارشاد، فروزنده معاون برنامه ریزی و منابع انسانی رییس جمهور، خلیلیان وزیر کشاورزی و تعداد دیگری از مسوولان دولتی وی را همراهی می کردند.

همچنین کوچک زاده، حسینیان و ابوترابی فرد نیز از میان مجلسی ها به استقبال رییس جمهور رفتند.

 

 

*تذكر لاريجاني به احوالپرسي نمايندگان

در زمان استقرار احمدی نژاد در صندلی خود، نمايندگان براي احوال پرسی با وی، معاونان و وزاری دولت در اطراف احمدي نژاد تجمع كردند تاجایی که لاریجانی خطاب به نمايندگان گفت:"آقایان رای گیری داریم، بفرمائید رای بدهید."

 

*تشكر مطهري از احمدي نژاد

علی مطهری به عنوان منتخب نمایندگان برای سوال از احمدی نژاد در پشت تریبون قرار گرفت و بر خلاف انتقادات هميشگي اش از رییس جمهور برای حضور در جلسه تشکر کرده و تصريح كرد: تخریب رییس جمهوری که بر حقوق هسته ای پافشاری کرده و در مقابل صهیونیست ها ایستاده کارآسانی نیست!

 

*سكوت مجلس هنگام ايراد سوالات از سوي مطهري

در زمان قرائت سوالات از رییس جمهور سکوت خاصی بر جلسه سوال از احمدی نژاد حکم فرما بود.

مطهري: رییس جمهور وقت خود را به ما بدهد

احمدي نژاد:همه وقت من هم براي شما

مطهری پس از قرائت چند سوال هنگامي كه براي حذف چند سوال به دليل كمبود وقت از سوي نمايندگان با اعتراض روبرو شد به شوخی خطاب به احمدی نژاد گفت: می ترسم وقت نرسد ولی اگر رییس جمهور وقت خود را به ما بدهد ما ادامه می دهیم.

این درخواست مطهری با خنده حضار و با پاسخ رییس جمهور که " وقت ما هم برای شما است" روبرو شد.

مطهري خطاب به هيئت رئيسه:وقت را نگه داريد

در اين هنگام و زمانيكه برخی نمایندگان خطاب به مطهری خواستار قرائت تمامي سوالات شده و تاكيد كردند که «همه را بخوان»! مطهری خطاب به هیات رئیسه گفت: وقت را نگه دارید!

* ورود وزير اقتصاد به مجلس

حسینی وزیر اقتصاد در میانه ايراد سوالات توسط مطهری و پیش از رفتن احمدی نژاد به پشت تریبون برای پاسخگویی به سوالات، نیز وارد مجلس شد.

* انتقاد احمدي نژاد به طولاني شدن سخنان مطهري

صحبت های مطهری با گرفتن دو وقت اضافي و بعد از 20 دقيقه به اتمام رسيد كه اين امر انتقاد احمدي نژاد را به همراه داشت.

احمدی نژاد به محض ورود به پشت تریبون با اشاره به این موضوع گفت:" اینجا مجلس است دیگر، فرد 3 دقیقه وقت می گیرد ولی 11 دقیقه صحبت می کند."

 

* احمدي نژاد:ديواري كوتاه تر از دولت نيست

احمدی نژاد بعد از حضور پشت تريبون گفت:«من آمادگی داشتم قبل از انتخابات به مجلس بیایم ولی احساس کردم ممکن است بر انتخابات تاثیر بگذارد، و بعد هم همه تقصیرها را به گردن دولت بياندازند چون دیواری کوتاه تر از دیوار دولت نیست»

همچنين رییس جمهور افزود:« من تلاش کردم به مجلس نیایم ولی هیات رئیسه تصمیم گرفت که من بیایم ولی خوب روی حرف هیات رئیسه نمی توان حرف زد.»


من شاگرد خوبي بودم

احمدي نژاد با بیان اینکه شاگرد خوبی بوده است گفت:"من سعی می کنم به همین دلیل سوالات را به ترتیب جواب بدهم!"

ناكام ماندن علي مطري براي صحبت ميان پاسخ هاي احمدي نژاد

رئيس قوه مجريه درباره عدم پرداخت تسهیلات مترو با اشاره به کمک های دولت به مترو خطاب به نمایندگان گفت:" شما یک سری به شهرداری بزنید و ببینید که این پول کجا خرج شده است؟"

در همین حین علی مطهری از جای خود برخواست و تقاضای صحبت کرد ولی تلاش وی ناکام ماند.

نامه اي به احمدي نژاد

در خلال پاسخ های رییس جمهور نامه ای توسط یکی از کارمندان مجلس به احمدی نژاد داده شد که وی نیز آنرا خواند.

همكاران من بدليل كار زياد پیچ و مهره ای شده اند

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره 11 روز خانه نشینی اش خود را به بيراهه زد وگفت:" احمدی نژاد و خانه نشینی و استراحت؟!"

وي افزود:" بسیاری از همکاران من به دلیل کار زیاد پیچ و مهره ای شده اند! این وصله های به دولت نمی چسبد!"

بیاید مقداری با هم صفا کنیم

رییس جمهور با شوخي با نمايندگان گفت:" بالاخره آخر سال و شب عید است، بیاید مقداری با هم صفا کنیم!!"

رئيس جمهور خطاب به نمايندگان گفت:گفتيم بالاي چشمتان ابرو است,كار را به سوال كشانديد؟!

احمدی نژاد درحال پاسخ به سوالی درباره عدم اجرای قانون وزارت ورزش و جوانان درباره اجرای این قانون خطاب به نمایندگان تصریح کرد: شما گفتید این وزارت تشکیل گردد! خوب بگردد! مگر ما گفتیم نگردد! به ما چه ربطی دارد! مگر ما با گردیدن آن کار داریم؟

رییس جمهور همچنین نامه خود به مجلس را در خلال معرفی وزیر ورزش و جوانان محترمانه خواند باز هم ترجیح داد با نمایندگان شوخي كند؛گفت:" این همه انتقاد کردید یکبار هم یکی گفت بالای چشمتان ابروست شما ناراحت می شوید و کار را به سوال می کشانید!"


من گفتم که اینقدر به دخترها و پسرها گیر سه پیچ ندهید!

احمدي نژاد درپاسخ به سوالی مبنی بر مقاوتش در اجراي طرح عفاف و حجاب تصریح کرد:" من گفتم اینقدر به دخترها و پسرها گیر سه پیچ ندهید!"

 

حرف در گوشي احمدي نژاد با نمايندگان

در ادامه وي افزود:" یک حرفی را هم در گوشی می گویم که کسی نشنود؛ چرا در زمان 22 بهمن به سراغ اين چهره های خاص می روید و نشانشان می دهید اما بعد از آن در کنار دیگری وی را می گیرید؟

داداش جون، عزیز من! ملت ایران ملت بزرگی است

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره ایرانی گری از پاسخ به اين سوال نيز طفره رفته وخطاب به نمایندگان سوال کننده گفت:" داداش جون، عزیز من! ملت ایران ملت بزرگی است.:

آیا می شود با فشار دادن یک شاسی فوق لیسانس شد؟

رییس جمهور که بعد از پاسخ به سوالات نمایندگان و در حاليكه 20 دقیقه از زمان قانوني اش باقي مانده بود خطاب به بهارستاني هاگفت:"حالا می شود از مجلس هم انتقاد کرد؟ "

احمدی نژاد و تصریح کرد: آیا می شود با فشار دادن یک شاسی فوق لیسانس شد؟ البته ما مخلص نمایندگان هستیم!

ما برای شما هم کمپوت می آوریم!
وی همچنین با اشاره به اينكه" يكي از نمایندگان علیه دولت اعلان جنگ كرده است " گفت:احمدی نژاد کف خیابان است, اگر جرات دارید کلمه ای بگوئید تا بفهمید جوانفکر چه می کشد! بالاخره ما برای شما هم کمپوت می آوریم!

پس از این صحبت احمدی نژاد قنبری و تعداد دیگری از نمایندگان نسبت به اين اظهارات احمدی نژاد اعتراض کردند.

احمدی نژاد خطاب به نمایندگان تصریح کرد: سوال هایی که مطرح کردید خیلی آسان بود و فکر کنم طراح آن با شاسی زدن فوق لیسانس گرفته بود.

اگر کمتر از 20 به من بدهید نامردید

رییس جمهور در زمان پایان سخنانش خطاب به سوال کنندگان از خود گفت: اگر کمتر از 20 به من بدهید نامردید و بی انصافی است.

احمدی نژاد پس از اتمام اظهاراتش مستقیما از صحن مجلس خارج شد و تعدادی از بهارستاني ها از جمله نمايندگان حامي دولت نیز به دنبال وی بیرون رفتندكه اين امر تعداد نمايندگان را از 254 نفر به 242 نفر رساند.

 

در اين زمان برخی نمایندگان از جمله کواکبیان با داد و بیداد به صحبت های پایانی رییس جمهور اعتراض کردند.

لاريجاني: مجلس جای شوخی نیست

در ادامه نیز اعتراضات نمایندگان در قالب تذکرات قانون اساسی ادامه پیدا کرد كه لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این اعتراضات گفت:"من هم قبول دارم که مجلس جای شوخی نیست!

وي همچنين در مورد انتقاد از صحبت‌هاي رييس‌جمهور در خصوص فشار دادن شاسي مجلس و به دنبال آن گرفتن مدرك فوق‌ليسانس، گفت:"مصوبه مجلس اين نبوده كه نمايندگان با فشار دادن شاسي فوق‌ليسانس بگيرند ، اصلا جايگاه مجلس اينطور نيست كه چنين مسائلي در آن مطرح شود، كما اينكه مجلس هم هيچگاه چنين مصوبه‌اي نداشته است."

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار