حمایت از محرومان یکی از رسالتهای مجمع جهانی اهل بیت است

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) امروز در نشست مطبوعاتی بیست و یکمین سالگرد تاسیس مجمع جهانی گفت: حمایت از محرومان و مستضعفان جهان یکی از رسالتهای این مجمع است .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، آیت ا... محمدحسن اختری در این نشست گفت: بیستم شهریور ماه سال جاری پنجمین گردهمایی اجلاس عمومی مجمع به عنوان یکی از برنامه های ماموریتی این مجمع برگزار شد.

وی ادامه داد: مجمع وظیفه دارد هر 4 سال یکبار مجمع عمومی خودش را تشکیل بدهد و کلیه اعضا از کشورهای مختلف در آنجا شرکت کنند.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: در این اجلاس شخصیتهای درجه یک از پیروان اهل بیت(ع) شرکت کرده بودند و بیش از 600 شخصیت برجسته از داخل و خارج از کشور از 110 کشور جهان اجتماعی خوبی پیدا کردند.

وی در اینباره تصریح کرد: در این اجلاس 10 کمیسیون تشکیل شد که 5 کمیسیون آن منطقه ای، 1کمیسیون مربوط به زنان و سایر کمیسیون ها با موضوعات اقتصادی، اجتماعی و علمی و تبلیغی تشکیل شد.

اختری اظهار داشت: بسیاری از مخالفتها با اسلام و بسیاری از جبهه گیری ها علیه السلام به دلیل این است که جهانیان اسلام را نمی شناسند و نتوانستند مکتب ما را درک کنند.

*دشمنان آگاه و ناآگاه در رویارویی با اسلام

اختری گفت: دشمنان آگاه و ناآگاه مهمترین دشمنان اسلام هستند

وی ادامه داد: گروه اول دشمنان اسلام شامل افرادی هستند که شناختی از اسلام دارند اما برای منافع خودشان از گسترش اسلام در هراسند و گروه دوم افرادی هستند که شناختی از اسلام و مکتب اهل بیت ندارند و با اسلام مخالفند.

وی بااشاره به اقدامات مغرضانه دشمنان اسلام در 2 دهه اخیر گفت: در این زمان شاهد اهانت به اسلام و پیشوایان مکتب اهل بیت(ع) هستیم از این رو بایستی فعالیتهای بهتر و تاثیر گذار تری درجهت مخالفت با دشمنان اسلام داشته باشیم.

اختری گفت:‌ساماندهی به وضعیت پیروان اهل بیت(ع) در دنیا یکی از رسالتهای این مجمع است.

وی ادامه داد:‌مجمع بایستی تشکل هایی از شیعیان را در کشورهای مختلف حمایت کند و در صورت مرتبط بودن این تشکلها با یکدیگر حقوق فردی و اجتماعی خود را احیا کند.

اختری دفاع از حقوق مسلمانان را یکی دیگر از وظایف مجمع دانست، در حال حاضر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در جهان وجود دارند که 300 میلیون میلیون نفر از آنها پیروان اهل بیت هستند که هر دو گروه از کمترین حقوق خود در مجامع بین المللی بی بهره هستند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار