جشنواره بزرگ نوروز 91 در كره جنوبی

جشنواره بزرگ نوروز 1391 با برنامه های متنوع فرهنگی كه نشان دهنده صلح دوستی تاریخی ایرانیان است، در كره جنوبی برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یك منبع خبری در سفارت ایران در سئول روز شنبه گفت: باتوجه به ثبت نوروز به عنوان میراث ملل در سازمان یونسكو، افكار عمومی كشورهای جهان از جمله كره جنوبی به مفاهیم این پدیده مهم فرهنگی و تاریخی بیش از گذشته توجه نشان می دهند.

وی با اشاره به استقبال مردم و موسسه های فرهنگی كره جنوبی از جشنواره نوروزی سال 90 در مناطق مختلف شهر سئول و درخواست مكرر نخبگان و جامعه فرهنگی و علمی این كشور گفت: نمایندگی جمهوری اسلامی ایران جشنواره نوروز 91 را نیز در كشور كره جنوبی و با میزبانی موسسه های فرهنگی و شهرداری های تعدادی از مناطق سئول و برخی از شهرهای این كشور برگزار می كند.

درنظر است در جریان برگزاری این جشنواره با اجرای بیش از هفت برنامه مجزا در بخش های مختلف پایتخت كره جنوبی و سایر شهرهای این كشور، فرهنگ نوروز كه مملو از نمادها صلح دوستی تاریخی جامعه ایرانی است ، معرفی و ترویج شود.

براساس گزارش های دریافتی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول همچنین با همكاری اداره كل امور ایرانیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در نظر دارد تا علاوه بر برگزاری جشن نوروز مختص جامعه ایرانیان مقیم، با دعوت از گروه های مختلف فرهنگی كشورمان شامل گروه موسیقی و تعدادی از هنرمندان مشهور در چهار مركز هنری كره نظیر مركز هنرهای سنتی و دو دانشگاه مشهور این كشور، اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی متعدد كند.

در این برنامه ها، علاوه بر اجرای هماهنگ گروه های موسیقی و نمایشی كشورمان و چیدمان هنری سفره هفت سین، استاد وكیلیان از ایران شناسان معروف به معرفی نمادهای نوروز خواهد پرداخت .

همچنین درنظر است تا در جریان چیدمان سفره هفت سین، بخش هایی از فرضیه تاریخی روابط ایران و كره جنوبی در عهد ساسانیان و شیلا نیز به نمایش درآید./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار