توسط دوستداران محیط زیست صورت گرفت

نجات پلیکان خاکستری از چنگال مرگ

پلیکان خاکستری در حال پرواز که در اثر شلیک متخلفان در منطقه سپیدان سقوط کرده بود با اعلام به موقع دوستداران محیط زیست جان دوباره‌ای یافت.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ محیط زیست استان فارس، مدیرکل این اداره اظهار داشت: دوستداران محیط زیست با مشاهده این پلیکان که به شدت دچار آسیب حاصل از شلیک شکارچی متخلف و سقوط از حالت پرواز شده بود، در اسرع وقت مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان اعلام کردند و این پلیکان برای درمان به اداره کل محیط زیست فارس انتقال یافت.
ابراهیم ‌کارنامی افزود: پس از انجام معاینات توسط دامپزشک اداره کل و عکسبرداری از این پرنده، شکستگی در ناحیه بال تشخیص داده شد، بنابراین دامپزشک اداره کل در اسرع وقت پلیکان را مورد عمل جراحی قرار داد و در حال حاضر پس از تثبیت شکستگی، پلیکان در حال گذراندن دوران نقاهت بوده و امید است که هر چه زودتر به دامان طبیعت باز گردد.
مدیرکل حفاظت زیست استان فارس همچنین گفت: عقاب صحرایی نیز که در اثر ضعف حاصل از گرسنگی دچار بیماری و در نهایت سقوط از حالت پرواز شده بود پس از اعلام به موقع و اثربخش دوستداران محیط زیست در شهرستان سپیدان به اداره کل منتقل شد که پس از گذران دوران نقاهت به طبیعت باز می‌گردد.
کارنامی ضمن تشکر از دوستداران و حامیان محیط زیست که با اعلام به موقع این گونه حوادث همراه و یاور محیط زیست بوده و جان دوباره‌ای را به حیات وحش هدیه داده‌اند، اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل سرد زمستان احتمال می‌رود که وحوش به مزارع و آبادی‌ها نزدیک شوند، از این رو از تمام هم‌استانی‌ها تقاضا داریم تا مانند همیشه یاور محیط زیست بوده و حیوانات وحشی که در اثر گرسنگی و یا بی‌آبی به آنان پناه می‌برند را مورد عطوفت انسانی و اسلامی قرار دهند و در صورت مشاهده هر نوع تخلفی از سوی افراد سودجو مراتب را در اسرع وقت به اداره محیط زیست شهرستان محل سکونت خود اعلام کنند. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.