"بوسیدن روی ماه" صد و چهارمین فیلم حوزه هنری در جشنواره فجر

حوزه هنری با صد و چهارمین اثر سینمایی خود با نام «بوسیدن روی ماه » به سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر می آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری به نقل از سازمان توسعه سینمایی سوره، فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه » آخرین ساخته همایون اسعدیان بر اساس طرحی از منوچهر محمدی است و نخستین نمایش عمومی خود را در جشنواره فجر تجربه می كند.
«بوسیدن روی ماه» پس از 103 اثر تولید شده در حوزه هنری كه در آن میان 74 عنوان موفق به كسب سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار شدند، صد و چهارمین محصول حوزه است كه با توجه به محوریت موضوعی خاص و پرداخت هنرمندانه آن چشم انداز روشنی برای كسب سیمرغ دارد.
همچنین پخش داخلی و خارجی و هرگونه تبلیغات و بازار فروش این فیلم در داخل ایران و كشورهای مختلف به حوزه هنری واگذار گردیده است.
«بوسیدن روی ماه» به تهیه كنندگی منوچهر محمدی، محصول سازمان فرهنگی هنری شهرداری و حوزه هنری است.
عوامل دیگر این فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان / تدوین: هایده صفی‌یاری / طراح گریم: مهرداد میركیانی / طراح صحنه و لباس: مرجان گلزار / صدابردار: ساسان نخعی / برنامه‌ریز و دستیار اول: مریم هژیروند / مدیر تولید: مجید كریمی / مدیر تداركات: سجاد رحیمی / دستیار صدا: امیر شاهوردی
بازیگرانی از جمله شیرین یزدان‌بخش، رابعه مدنی، مسعود رایگان، شاهرخ فروتنیان، شبنم مقدمی، امیرحسین رستمی، نازنین خزائی و سعید پورصمیمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
«بوسیدن روی ماه» كه دومین همكاری مشترك همایون اسعدیان و منوچهر محمدی پس از فیلم تحسین شده «طلا و مس» است‌، این بار نمایی از داستان زندگی دو همسایه و ماجرای یك انتظار ویژه را روایت می كند. این در حالی است كه «طلا و مس» ساخته همایون اسعدیان پیش از این جایزه بزرگ چهاردهمین جشنواره فیلم «دین امروز» ترنتو ایتالیا را دریافت كرده است. این جشنواره میزبان 14 فیلم سینمایی، كوتاه و مستند از ایران بود كه در روز پایانی، «طلا و مس» دو جایزه بزرگ جشنواره «در روح ایمان» و جایزه هیئت داوری مجمع جهانی كاتولیك را دریافت كرد.
منوچهر محمدی پیش از این با دو فیلم «میم مثل مادر» ساخته مرحوم رسول ملاقلی پور و «آن سوی رودخانه» ساخته عباس احمدی مطلق، دو جایزه از جشنواره فیلم «دین امروز» دریافت كرده است.
فیلم «طلا و مس» همایون اسعدیان نیز تاكنون در جشنواره‌های فیلم باتومی گرجستان، ونكوور كانادا، آناهایم آمریكا، پالم اسپرینگز آمریكا، موزه هنرهای زیبای بوستون آمریكا، آكادمی هنر هونولولو آمریكا، جشنواره آسیایی ـ آمریكایی سن فرانسیسكو آمریكا، واشنگتن دی‌سی آمریكا، جشنواره فیلم‌های ایرانی در بریسبین، كانبرا و آدلاید استرالیا، جشنواره یاری سوئد و دین امروز ایتالیا به نمایش درآمده است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار