مايع درماني اساس درمان بيماري اسهال است

در 90 درصد بيماران مبتلا به اسهال، درمان خود به خودي صورت مي گيرد و فقط 10 درصد باقي مانده بايد مورد توجه دقيق پزشك قرار بگيرند.

دكتر حسين جباري متخصص عفونی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اساس درمان اسهال در كودكان و بزرگسالان مايع درماني است به طوري كه 90 تا 95 درصد اين بيماري با مايع درماني كنترل و گاهي مايع درماني وريدي علاوه بر نوع خوراكي آن به بيمار تجويز مي شود.
وي اظهار داشت: چنانچه اسهال از نوع خوني باشد و يا بيمار تب بالايي داشته باشد يا بيماري نقص ايمني داشته باشد و يا اينكه بيمار با مايع درماني بهبود پيدا نكند و يا سن بالاي 70 سال داشته باشد و يا درد بيش از حد داشته باشد مورد توجه خاص پزشكان قرار مي گيرد.

***حساسيت به برخي از داروها، بيماري اسهال را به وجود مي آورد
فرهاد زماني فوق تخصص گوارش در ادامه كبد گفت: حساسيت به برخي از غذاها و داروها از عوامل ايجاد بيماري اسهال در افراد است.
اين پزشك متخصص مصرف برخي از داروهاي قلبي و فشارخون و آنتي بيوتيك ها را به دليل ايجاد اختلال در دستگاه گوارش زمينه ساز بيماري اسهال در افراد بيان كرد و گفت: پروتئين گلوتن موجود درگندم در برخي از افراد حساس به اين ماده اسهال مزمن ايجاد مي كند و بيماري سلياك را به وجود مي آورد كه اين بيماري در بدن فقر آهن ايجاد مي كند و در برخي از خانم ها باعث نازايي شده و در كوتاهي قد در كودكان هم موثر است.
وي در پايان خاطر نشان كرد كه اين پروتئين در گندم و جو، جو دو سر و گندم سياه وجود دارد. /ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار