اندوختن خوشه هايي ارزشمند از جلسات درس مطهري،شريعتي و بهشتي+تصاوير

ورود رحماندوست به تهران و حضور در جلسات درس بزرگواراني چون استاد مرتضي مطهري،دكتر علي شريعتي و دكتر بهشتي موجب اندوختن خوشه هايي ارزشمند از خرمن آگاهي اين افراد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛مصطفي رحماندوست شاعر و نويسنده كودكان و نوجوانان و مترجم در روز اول تير سال 1329 در همدان متولد شد.
وي در كلاس پنجم اولين شعرهاي كودكانه خود را سرود كه از سوي معلمش مورد استقبال قرار گرفت.

                                                 

رحماندوست سه سال نخست دوران دبيرستان را در مدرسه ابن سينا و سه سال دوم دبيرستان را نيز در دبيرستان اميركبير گذراند.
وي در دوران دبيرستان به تشويق پدرش مدتي را به خواندن دروس حوزوي گذراند.
اين شاعر در سال 1349 براي ادامه تحصيل در رشته زبان و ادبيات فارسي به تهران آمد،حضور او در تهران فرصت مناسبي را براي آشنايي او با افرادي چون دكتر علي شريعتي،استاد مرتضي مطهري و دكتر بهشتي و همچنين شركت در مجالس درس و محافل اين بزرگواران فراهم كرد.

                          
او پس از اخذ مدرك كارشناسي زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران،به عنوان كارشناس كتاب هاي خطي در كتابخانه مجلس مشغول به كار شد و سپس به عنوان مدير مركز نشريات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان،مدير مسئول نشريات" رشد"، سردبير "رشد دانش آموز"،سردبير و پديد آورنده "سروش كودكان و نوجوانان" به فعاليت هاي خود ادامه داد.

                          

                         

او همچنين به مدت سه سال مديركل دفتر مجامع و فعاليت هاي فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران بوده است و همچنين مدرس داستان نويسي و ادبيات كودكان و نوجوانان در دانشگاه ها نيز بوده است.

                                                   
وي پس از بازنشستگي از سمت هاي دولتي،مدير گروه شكوفه انتشارات اميركبير و مشاور ادبي آثار مربوط به كودكان و نوجوانان كتابخانه ملي ايران و يكي از اعضاي اصلي داوران بين المللي جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان اصفهان و جشنواره بين المللي تئاتر كودكان و نوجوانان نيز است.

                                                       

                              
"فرهنگ آسان"،"فرهنگ ضرب المثل ها"، "ترانه هاي نوازش"،مجموعه شعرهاي "قصه پنج انگشت" و "بازي با انگشت ها" از جمله آثار برجسته رحماندوست بشمار مي آيد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار