بنابر اعلام معامله گران و در ماه مه

صادرات نفت نیجریه به بیش از روزانه 2 میلیون بشکه می رسد

معامله گران نفت پیش بینی کردند: صادرات نفت خام نیجریه در ماه مه به بیش از دو میلیون بشکه در روز می رسد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، معامله گران بر اساس برنامه های اولیه بارگیری محموله های نفت خام نیجریه اعلام کردند: صادرات نفت خام نیجریه در مه 2012 به روزانه دو میلیون و 100 هزار بشکه nو بالاترین مقدار خود در 9 ماه گذشته می رسد.
آمارهای اولیه برنامه بارگیری محموله های نفتی نیجریه برای ماه مه نشان می دهد که بزرگ ترین تولید کننده نفت آفریقا حدود 65 میلیون بشکه نفت خام با 73 نفتکش وانه بازارهای جهانی می کند.

بر پایه محاسبات رویترز، صادرات نفت خام نیجریه در ماه مه به بالاترین حدخود از اوت 2011 خواهد رسید، این کشور آفریقایی قرار است برای ماه آوریل روزانه یک میلیون و 960 هزار بشکه نفت روانه بازارهای جهانی کند.

صادرات نفت نیجریه در دو ماه گذشته به دلیل آغاز بهره برداری از میدان نفتی فراساحلی اوسان به وسیله شرکت فرانسوی توتال، با افزایش همراه بوده است.

یک معامله گر نفتی در غرب آفریقا اعلام کرد: با بهره برداری از پروژه تولید نفت خام میدان اوسان نیجریه، صادرات نفت این کشور به بیش از دو میلیون بشکه در روز رسیده است.

نیجریه، یک عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به طور میانگین روزانه دو میلیون و 500 هزار بشکه نفت خام تولید می کند و هفتمین ذخایر بزرگ گازی جهان را در اختیار دارد. /عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار