نوروز همراه با جرايد؛‌

نسخه هاي خانگي براي تسكين خارش پوست

اگر در فصل بهار دچار حساسيت هاي پوستي مي شويد اين راههاي درماني به شيوه خانگي را امتحان كنيد.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران،‌ حساسيت هاي پوستي در فصل بهار دو چندان مي شود كه ما شما را به استفاده از اين راههاي درماني دعوت مي كنيم:
 

*** با حساسيت خداحافظي كنيد
كهير يكي از بيماري هاي پوستي در بدن محسوب مي شود كه در حقيقت يك واكنش آلرژيك به مصرف برخي از موادغذايي، داروهاي شيميايي، عطرها، بوها و حتي تماس با اشياي روزمره اي است كه هر روز با آنها تماس داريم.
بروز كهير بر پوست معمولا ظاهر نامناسبي را براي پوست ايجاد مي كند.
ناحيه اي كه به كهير مبتلا مي شود دچار التهاب، قرمزي، درد و خارش مي شود و مشكلاتي را براي فرد مبتلا به همراه دارد.
درمانگران طب طبيعي در سراسر جهانبر اين باورند، برخي از گياهان دارويي مي توانند تا حد زيادي عوارض و نشانه هاي بروز اين بيماري را در بدن كاهش دهند.
 

*** نعناي تازه بخوريد
يكي از بهترين گياهان دارويي كه مي تواند ميزان خارش و درد ناشي از ابتلا به كهير را در بدن بيمار كاهش دهد گياه نعناست. درمانگران طب سنتي مصرف اين گياه به صورت تازه به همراه وعده هاي غذايي يا ميان وده را در كاهش ميزان خارش و درد كهير بسيار موثر ميدانند. اين گروه حتي نوشيدن چاي نعناي تازه را در بهبود اين عوارض بسيار موثر مي دانند.
 

*** حمام آرامش بخش
يكي از بهترين شيوه هاي تسكين خارش و سوزش ناشي از كهير حمام كردن با بلغور جوي دو سر است. براي انجام اين كار كافي است 2 فنجان بلغور جوي دوسر را به يك وان آب نيمه ولرم اضافه كنيد و پس از خيس خوردن بلغور در آن به مدت 20 دقيقه درون اين وان دراز بكشيد. قرار گرفتن در اين وان به شما كمك مي كند تا بخش زيادي از فشارهاي ناشي از سوزش و خارش پوست خود را كنار بگذاريد و راحت تر مراحل درمان اين بيماري را تحمل كنيد.
 

*** آلوورا آثار را از بين مي برد
بسياري از خانمها با خواص درماني گياه آلوورا و ژل آن آشنايي دارند و از فوايد آن در درمان برخي از بيماري هاي پوستي مانند سوختگي،بريدگي ها و آفتاب سوختگي ها آگاهي دارند، اما شايد كمتر درباره خواص درماني و تسكين دهنده اين گياه براي كنترل و درمان كهير بدانند.
ژل 99درصد گياه آلوورا يكي از بهترين داروهاي طبيعي براي از بين بردن تيرگي ها و قرمزي بجاي مانده كهير بسيار مناسب است. البته توجه و اطمينان داشته باشيد كه ژلي كه تهيه مي كنيد كاملا خالص و بدون افزودني هاي ديگر باشد.
ماليدن اين ژل روي آثار به جاي مانده از كهير در مناطق آسيب ديده، موجب درمان، بهبود تيرگي و قرمزي پوست مي شود. اين ژل مي تواند در كمتر از يك هفته آثار باقيمانده روي پوست را درمان كند.
 

*** كمپرس شير و تسكين درد
افراد مبتلا به كهير در اوقاتي كه اين بيماري به شدت خود مي رسد، درد زيادي را در بدن شان احساس مي كنند.
اين افراد مي توانند براي كاهش ميزان درد و خارش در بدن شان از كمپرس شير استفاده كنند.
براي اين منظور كافي است مقداري شير سرد را با آب مخلوط كرده و درون ظرفي بريزند و يك دستمال نخي تميز را به شير آغشته كرده و آن را روي موضع مبتلا به كهير بگذارند. بهترين ميزان براي تركيب آب و شير آن است كه يك چهارم ظرف را شير و 3 چهارم باقيمانده را آب سرد اضافه كنيد.
البته بايد مراقب بود تا آب بيش از اندازه سرد نباشد تا موجب آزار پوست بيمار شود. تكرار اين كار موجب بهبود درد و خارش بيمار مي شود.
نكته اي كه در اين ميان مهم است، اين است كه به محض خشك شدن پارچه يا از بين رفتن نم آن كافي است مقداري از مخلوط تهيه شده را روي پارچه در موضع مورد نظر اسپري كنيد.
 

*** اين چاي گياهي را تجربه كنيد
حتما مي دانيد كه استرس و اضطراب يكي از مهمترين عوامل در تشديد بيماري كهير است.
در حقيقت اعصاب ناآرام يكي از مهمترين عواملي است كه موجب كاهش توان سيستم ايمني بدن شده و به بروي بيمراي كهير كمك مي كند.
براي كنترل اعصاب و افزايش آرامش فرد مبتلا به كهير مي توانيد چاي نعنا و عسل را تهيه كنيد و موجب برقراري آرامش در آنها شويد و به مرور به درمان آنها كمك كنيد. براي تهيه اين چاي كافي است 2 قاشق غذاخوري نعنا را در 2 فنجان آب جوش دم كنيد و اجازه دهيد 2 تا 3 دقيقه روي حرارت كم باقي بماند.
سپس اين مخلوط را صاف كرده و آن را با يك قاشق چاي خوري عسل و يك قاشق چاي خوري ليموترش تازه تركيب و به بيمار مبتلا به كهير بخورانيد. نوشيدن اين چاي موجب تسكين استرس و آرامش اعصاب او شده و در نهايت موجب تسريع روند درماني بيمار مي شود.
 

*** درمان آلرژي ميگرن با روش غير متعارف
هوميوپاتي امروزه از سوي درمانگران بسياري براي درمان بيماري هاي جسم و روح توصيه مي شود. اين شيوه درماني خوشبختانه قابل ارائه به تمامي گروه هاي سنتي است و در گروه درمان هاي غير تهاجمي در جهان جاي مي گيرد.
امروزه شيوه درماني هوميوپاتي يكي از رايج ترين شيوه هاي درماني طب مكمل محسوب مي شود كه به عنوان درمان اصلي يا كمكي براي درمان بسياري از بيماري هاي جسم و روح مورد استفاده قرار مي گيرد.
در اين شيوه درمانگر با تحريك سيستم ايمني و حياتي بدن بيمار به واسطه فرآورده ها و داروهاي هوميوپاتي به درمان و تسكين دردهاي او كمك مي كند.
 

*** با ميگرن خداحافظي كنيد
در شيوه درماني هوميوپاتي فرآورده هايي وجود دارد كه به درمان اين بيماري و سردردهاي آن كمك مي كند.
اين فرآورده ها به حدي موفق عمل مي كنند كه مي توان آنها را جايگزين داروهاي طب رايج دانست.
به اين ترتيب درمانگر هوميوپاتي مي تواند با مشاوره با پزشك بيمار به مرور فرآورده هاي طبيعي هوميوپاتي را جايگزين داروهاي شيميايي كند و به مرور فواصلحملات سردرد را افزايش داد و به درمان سردردهاي ميگرني كمك كند.
 

*** دردهاي تان را بكاهيد
هوميوپاتي اگرچه ممكن است براي درمان شكستگي ها راه حلي نداشته باشد، اما مي تواند به عنوان يك روش طبيعي و بي عارضه به تسكين دردها و التهاب ناشي از ضربه و شكستگي ها كمك كنند.
به عنوان مثال فردي كه بر اثر تصادف يا ضربه دچار شكستگي استخوان فمور مي شود، بايد با مراجعه به متخصص ارتوپد براي درمان اقدام كند، اما در شيوه هوميوپاتي نيز متدهايي وجود دارد كه براي تسكين درد، كاهش التهاب، ورم مفاصل يا موضع شكستگي بسيار مفيد و موثر است.
 


*** موفق در درمان آلرژي
هوميوپاتي در درمان بيماري هاي مختلفي مي تواند به عنوان درمان اصلي يا درمان كمكي مفيد واقع شود.
درمانگران اين شيوه درماني مي توانند از متدهاي اين شيوه براي درمان بسياري از اختلال هاي اضطرابي، عصبي و انواع افسردگي ها و استرس بهره بگيرند.
ضمن آنكه اين شيوه مي تواند بسياري از اختلال هاي عملكردي دستگاه گوارش، كليه ها و اختلالات قاعدگي را نيز درمان كند.
علاوه بر اين، هوميوپاتي يكي از موفق ترين شيوه هاي درماني براي بهبود و درمان انواع آلرژي هاست.
آلرژي ها به دلايل مختلفي در بدن ايجاد مي شوند، برخي از آنها به دليل اختلال در سيستم ايمني در بدن بروز مي كنند، برخي از ‌آلرژي ها فصلي هستند.
برخي به دليل حساسيت به موادغذايي خاص در بدن به وجود مي آيند كه فرآورده هاي هوميوپاتي مي تواند در كنترل آنها بسيار مفيد عمل كند./عط

منبع: ماهنامه زيبايي
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من معصومه قاسمی هستم پشت من ابله زده واسه چی ابله زده و ۳۸ سالمه راه حل را پیدا کنید ممنون
Canada
میترا
۰۷:۳۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
برای خارش
Iran (Islamic Republic of)
ابتسام
۱۳:۳۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام من ۲ماه که خارش دارم کل بدنم دونه در امده الان خیلی خارش دارم اگر خارش میکنم خون درمیاد پنچ بار رفتم دکترمتخصص پوست بدنم خراب شد لطف کنید اگر یکی خوب شوده راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
سلام دوستان پدر من یهو خارش شدید گرفت اما شب قبلش باسلوق و خرما خورد آخر شبش هم نخودچی و بادام و گردو ...این چیزارو خورد بنظرتون این هیچیزی نیست گرمی یا علائم کرونا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام دوستان من وقتی پاهام گرم میشه جوش های ریز می زنه و می خاره تو کفش بعد از ورزش و پیاده روی ، اینطوری میشم ، مشکل قارچ یا آلودگی میکروبی هم نبود ، لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ملاک
۲۳:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
دوستانی که خارش شدید دارن گوش بدن. من و خانوادم ی مدت جوش های قرمز و خارش دار زدیم که کم کم کل بدنمون پر شد.شبا به شدت خارش زیاد میشد و حتی زخم.رفتم دکتر پوست گفت همه لباسا و رختاتونو با آب گرم بشورین و یا بسوزونید.بعد یه محلول داد که هفته ای یه بار کل بدن رو باش شستشو میدادیم خوب شدیم.برین داروخانه بتون میگه چه محلولیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام اگه کسی چیزی برای خارش بدن سراغ داره بگید به خدا دارم دیوانه میشم با این خارش بدن الان هشت ماه اینجوری هستم دکتر هم رفتم فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
کل بدنم. زیاد میخاره یکی راهنماییم کنه
Iran (Islamic Republic of)
افقرعلی الهی هستم
۲۳:۱۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
ازکمکتون ممنم
Iran (Islamic Republic of)
آتوسا
۰۰:۵۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام من یک هفته است بدنم میخاره هر دکتری هم رفتم میگن که این حساسیت ولی حساسیت نیست بعضی ها هم میگن گال است بهم دارو اش هم دادند ولی جواب نداده لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام.من.خانوادم.خیلی.وقت.خارش.داریم.جواب.کنیم.خیلی.ازیت.شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام پسر من ۱۳ سالش هست کبوتر مسافتی داره بدنش صورتش همه دنونه زدلطفا راهنمایی کنید من باید چ کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من20سالمه 10روز میشه بدنم شروع کرده ب خارش خیلی عزیتم میکونه تموم بدنم خارش میده لطفا یک راحل نوشتم بدین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
سودابه ابراهیمی 50ساله
۰۶:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بیماری روماتیسم دارم کورتون مصرف میکنم 20ساله وکلسیم وداروی فشار وغیره الان مدتی کف پاهام وبدنم وپشتم به شدت می خاره چکار کنم متشکرم از راهنماییتان
Afghanistan
جاوید
۰۵:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یه سال بیشتره که قسمت پشت گردنم خیلی خارش داره علل خصوص زمان که با آب گرم حمام بیگیرم نمیدونم علتش چیه ویا دارویش چیه بوده میتانه اگر رهنمایی بفرماید ممنووون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
دانه هاقرمزباخارش روی مچه دستم پیداشده بایدچکارکردخیلی هم دکتررفتم میره میاد
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۲۰:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام من نزدیک ۵سال هست ک خارش دارم اوایل وقت میرفتم حمام بعد چند دقیقه تو حمام شروع میشد خارشم به طوری ک نمیتونستم حمام کنم میومدم بیرون سریع ولی الان بااینکه آب به بدنم میخوره خارش شدید میگیرم الان هم پوستم آب هم بهش نخوره خارش دارم خستم کرده واقعا خستم کرده یدفعه از شدت خارش گریه میکنم راه درمانی سراغ ندارین
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۰۲:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
مادر من ساق پاهاش بطور عجیبی میخارید که با چاقو میخاروندشون تا زخم میشدن تا چنسال همینجوری بود تا یه نفری بهش گفت برو یه آب پیشمون هست بهش میگن آب گراب رنگش سبزی تغییر رنگ میده پاهاشو گذاشت تو همون آب وشستشو دیگه خارشش رفت که رفت
Iran (Islamic Republic of)
نلی
۱۱:۴۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
من ۵ ماه پیش سی تی اسکن با تزریق انجام دادم از اون موقع زندگیم با خارش پوستی سیاه شد ی مدت خوب بودم دکتر آمپول دپومدرول برام تزریق کرد الان دوبهره خارش دارم دیگه خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
راه حلش زنبور درمانی یه فصل داره زنبور در مانی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام من یه بار گرفتم تمام بدنم خارش دا شت و هرچه دارو و پماد مصرفم کردیم دکتر می رفتم خوب نمیشد به حدی خارش داشت که گریه می‌گردم تصادفی بایه مطلبی روبه رو شدم به نام اب درمانی اینکه به جز اب چیزی نخورم سه روز روزه راگرفتم واز روزه سوم لکه هاشروع کردن به خشک شدن و خارش ها قطع شدند سرچ کنید اب درمانی
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۳:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
منم پوست صورتم زیاد میخاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من یبوست دارم. یه مدت اسفرزه هایی که در داروخانه فروخته می‌شود را مصرف می‌کردم که بعد از چند ماه بدنم شروع به خارش کرد. مخصوصا وقتی چیزای شیرین می‌خوردم خیلی بدتر می‌شد. در بروشور نوشته بود جذب b12 را کاهش می‌ده که بعد از آزمایش متوجه شدم دچار کمبود b12 شدم. بعد از استفاده از مکمل خیلی بهتر شدم و تن ماهی هم مصرف می‌کردم. الان بعد از چند ماه دوباره بدنم شروع به خارش کرده. نمی‌دونم دوباره دچار کمبود ویتامین شدم یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
**
۲۳:۴۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
سلام
منم یمدتی خارش داشتم قرص هیدروکسی زین هم موقت برطرف میکنه ، الان بعد حموم کل پوستمو روغن زیتون یا مرطوب کننده میزنم خارش پوستم خیلی کم شده. شستشو بدن با محلول سرکه و نمک هم خیلی خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
من حدود یه دو یا سه روزی میشه بدنم زیاد میخاره دونه ها هم به شکل نسبتا درشت و قرمز هست میترسم آبله مرغون باشه اما دکتر بهم گفته نیست بنظر شما چی می تونه باشه
Germany
ناشاس
۰۰:۴۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
سلام
من حدود سه هفته میشه ک خارش دارم حتی اینقد خارش شدید هست ک زخم میشود الان یک هفته میشه بچه ها و شوهرم هم این خارش شدید و گرفتن رفتم دکتر یک پماد داد ولی تاثیری نداشت ممنون میشم اگ کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
وای من از خارش پوستم رنج میبرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
تری فلئوپرازین 1 میلی گرم شب موقع خواب بخورید ضد خارش دستور خارش که به مغز میرسه رو قطع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۰۰:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
من خدای الرژی هستم. سینوزیت، گرفتگی بینی، سرفه، عطسه، کهیر و خارش . به من گفتن طب هومیوپاتی برای الرژی خیلی جواب داده . من میرم و میام نتیجه اش رو میگم خدمتتون. دعا کنید برام الرژی از زندگی انداختتم
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا بهرامی
۰۷:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
سلام دستم خیلی خارش داره بعد دونه کوچیک زده از بس خارش میزنم اروم نمیشه وقتی توی اب سرد نگه میدارم اروم میشم پیش دکتر رفتم دارو داد ولی اثری نکرد خواهش میکنم جواب بدید
Germany
ملیحه
۲۳:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
کرم بتامتازون خیلی خوبه و آب پوست پرتغال فشار بدین برروی قرمزی خارش درمان میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما حساسیت به مایع ظرفشویی ودستشویی دارین از دستکش استفاد کنیو زیرش دستکش نخی وصابون
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۹:۱۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
من لیزرکردم پوستم سوختکی داره جاش میخاره سوزشم داره اصلاخوب نمیشه قرمزم میشه چیکارکنم توروخداکمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۹:۱۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
من لیزرکردم پوستم سوختکی داره جاش میخاره سوزشم داره اصلاخوب نمیشه قرمزم میشه چیکارکنم توروخداکمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
وحیده ملکی
۰۲:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
مدت دوسال است کف پاهام میخاره شدیده اونقدر میخارم احرش خون میاد اعصابم خورد کرده
Iran (Islamic Republic of)
بیمار
۱۵:۱۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
یکی کمک من کنه از بچگیم خارش دارم خوب نمیشه همه ی دکتر رفتم آخرین دکترم گف تا آخر عبرت خوب نیس بابا خسته شدم 17 ساله خارش دارم زندگی ندارم با بچم دعوام میشه از ترسم دیوونه شدم از این که به دنیا اومدم پشیمون میشم ای خدا خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
من 6 هفتس خارش شدید دارم و دارم روانی میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
من 6 هفتس خارش شدید دارم و دارم روانی میشم
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۵:۲۲ ۲۴ دی ۱۳۹۶
من نزدیک به دوسال میشه خارش بدن دارم هرموقعی که غذامیخورم بیشترموقعهاشب خارش دارم واقعان خستم کرده کمکم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۵:۲۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
من گاهی انقد پوستم دستم میخاره که پوست پوست میشه لطفا راهنماییم کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
سلام من 28 سالمه دوتا بچه دارم پسر بزرگم وقتی چهار ماهش شد تمام بدنش به خارش آمد تا به امروز که 5 ساله شه اما پسر دومی وقتی 5 ماه باردار بود مش تمام بدنم به خارش آمد تا به امروز که پسرم یک ساله شه حالا شم پسر کوچیکم که یک ساله شه تمام بدنش خارش داره در حدی که همه جاشو زخم میکنه شبا هم نمیخوابه خیلی بردمش دکتر اما نتیجه ایی نداشته لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۰۹:۳۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سلام گوشت جوجه تیغی امتحان کنید
Iran (Islamic Republic of)
منیر
۰۲:۱۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
سلام من ۳۶ سالمه حدود ۴ ساله بدنم میخاره هر دکتری که بگین رفتم طب سنتی هم رفتم حجامت و داروهای گیاهی و خلاصه کلی هزینه کردم نتیجه ندیدم الانم فقط با قرص تله فست که میخورم خوبم یه روز نخورم دوباره شروع میشه بیشتر شبا میخارونم و جاش لکه های قهوه ای در اومده خسته شدم اگه میتونید کمکم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
سلام از عید تاحالابدنم خوارش داره اعصابم خراب کرده از زندگی سیر شدم کمکم کنید،
Germany
ولی الله
۱۸:۵۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام
من یک نوزاد دختر دارم که یک ماهشه ظرف 5روز تمام صورت و سر وگردنش حتی گوشها و توی بینیش پر شده از جوش های ریز و قرمز زبر بعضی هاش هم جوش سر سفید با ترشح هستند و با سرعت زیادی در حال گسترش است خواهش میکنم کمکم کنید .
پماد هیدروکورتیزال و لوسیون آد هم اثری نداشته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام من چند ساله روی پاها م خارش داشتم که آلا زخم شدید شده خیلی دکتر رفتم یه هفته خوب یشه دوباره شروع میشه خواهش میکنم راهنما کنن خیلی درد میکشم آلا ن تمام بدنم خارش داره شبها ها از خارش خواب ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام من چند ساله روی پاها م خارش داشتم که آلا زخم شدید شده خیلی دکتر رفتم یه هفته خوب یشه دوباره شروع میشه خواهش میکنم راهنما کنن خیلی درد میکشم آلا ن تمام بدنم خارش داره شبها ها از خارش خواب ندارم
Iran (Islamic Republic of)
الهه طباطبایی
۱۹:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
سلام ۴ ماهه از وقتی که استخر روباز رفتم پوست بدنم سوخته و خارش گرفتم تزریق کورتون انجام دادم اما خوب مشدم الان ۲ ماهه دارم از قرص تلفست ۱۸۰ استفاده میکنم اما همچنان خارشی که حالت سوزن سوزن شدن داره دارم.راه کاری هست آیا....من همه قرص های ضد حساسیت رو استفاده کردم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناصری
۲۱:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
وقتی کهیر طولانی بشود ،یعنی سموم بدن بالا رفته است . برای اینکه سموم از بدن خارج شوند ، می بایست کارهای زیر را انجام دهید :
* از ظروف سالم استفاده کنید . از ظروف روحی و تفلون اصلا استفاده نکنید . از ظروف پلاستیک و یک بار مصرف هم تا جایی که می شود ،کمتر استفاده کنید . ظروف استیل ، شیشه ای ،سرامیک ، ... ظروف سالم هستند .
* هر روز میوه و سبزی بخورید .
* اگر برایتان امکان دارد ،هر روز ورزش کنید ، هر ورزشی پیاده روی و ... موقع ورزش ، با عرق کردن سموم از بدن خارج می شود .
* روزه بگیرید .
* هر روز آب یک لیمو را بگیرید و آب آن را در آب سرد حل کنید و بخورید ؛ بدن را سم زدایی می کند .
وقتی برنامه بالا را انجام می دهید ،بدن خودش شروع به سم زدایی می کند و بعد از مدتی ، کهیر از بین می رود . البته بسته به اینکه سموم بدن چقدر باشد ، زمان می برد . اگر سموم بدن زیاد باشد ، کمی طول می کشد . شاید اوایل سم زدایی کهیر کمی شدیدتر هم بشود ، اما درمان می شوید ، درمان قطعی .
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری
۰۷:۳۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
تقریبا دو هفته س خارش شدیدی تو نواحی آلت تناسلی دارم . زیر چشمم یکم پف کرده و قرمز شده . دکترم رفتم فقط یه پماد زینگ داده . توروخدا یه راهیی بزارید جلوی پام خیلی دارم اعذاب میکشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من 3 روزه به خاطر استفاده موبر پودری پوستم بدجوری خارش گرفته پوست پشت بدنم یه جوری شده ک خجالت میکشم چیکار کنم به نظرتون واقعا دارم عذاب میکشم میترسم جاش بمونه
Afghanistan
ناشناس
۱۹:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
بايد چى كار كرد يكى راه حال بده
Afghanistan
ناشناس
۱۹:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
بايد چى كار كرد يكى راه حال بده
Afghanistan
ناشناس
۱۹:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
بايد چى كار كرد يكى راه حال بده
Afghanistan
ناشناس
۱۹:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
بايد چى كار كرد يكى راه حال بده
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۱۴:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
من یک هفتس جوشش های خیلی ریز زدم یه مدت دارو مصرف میکردم ولی وقتی دوباره استفاده نکردم دوباره شروع کرد به خارش و همون جوش هارو زدم چیکار کنم ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
سلام من ب, مدت, سه ماه دچارخارش, شدید صورت شدم احساس میکنم پوست صورتم سوخته زیرچشمام چروک افتاد انقدر میخارونمش کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۲۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
ب دلیل استفاده از داروهای چرک خشک کن حساسیت زیاد ب این داروها و غذاهی مث بادمجون و نوشیدنی گرم مث گلاب و غیره حساسیت پیدا کردم بعد استفاده خارش شدید میگیرم میشه راهنمای کنید لطفاا؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۰:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
س پنجه های پام خیلی شدید خارشرمیکنن فقط پنجه های یه قسمت پا لطف کنین چکارکنم تا ازبین بره .هم زخم شده هم خون میاد
Iran (Islamic Republic of)
عاطی
۲۰:۰۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام منم دوروزه بدنم خارش داره فرداکلاس کنکوردارم التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۰۱:۴۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
من ۳۰ سالمه ده ساله بدنم خارش داره. هممه نوع دکتر رو امتخان کردم. جوابی نگرفتم. بنظرم فقط طب سنتی بتونه این مشکل رو حل کنه. خاکشیر و عرق کاسنی و شاتره
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۰۱:۴۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
من ۳۰ سالمه ده ساله بدنم خارش داره. هممه نوع دکتر رو امتخان کردم. جوابی نگرفتم. بنظرم فقط طب سنتی بتونه این مشکل رو حل کنه. خاکشیر و عرق کاسنی و شاتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
آبغوره داروی خوبی برای کهیره
من استفاده کردم جواب گرفتم
در ضمن حجامت ساقین سه بار به فاصله یک هفته تا ده روز هم سفارش شده
Iran (Islamic Republic of)
شهاب الدین
۰۱:۰۱ ۲۰ تير ۱۳۹۶
سلام دوستان وقتتون بخیر. وای من یه هفته ست که به شدت دچار آلرژی و کهیرو خارش شدید شده.بیچارم کرده. همه دارو آمپولی هیدروکسین و سیتریزن مصرف کردم ولی اصلا جواب نگرفتم. فقط پماد لیدوکائین موقتا آرومم میکنه. یعنی هیچ راهی نیست؟ بخدا خارش شدید و کهیر تموم بدنمو گرفته. روانی شدم. از کارو رندگی هم افتادم. تورو خدا یه راهی بدید که برای همیشه بره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۶:۵۴ ۱۱ تير ۱۳۹۶
سلام من از بچگی بدنم دانه هایی قرمزومتورم و خارش شدید داره البته همیشه ام نیس لطفا واسه تسکین خارش و جای بکش کمک کنيد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۶:۵۴ ۱۱ تير ۱۳۹۶
سلام من از بچگی بدنم دانه هایی قرمزومتورم و خارش شدید داره البته همیشه ام نیس لطفا واسه تسکین خارش و جای بکش کمک کنيد
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۰۰:۲۳ ۱۰ تير ۱۳۹۶
به نظر من باید تا جای که امکان داره از ادویه جات تند و گوجه و سیر و تخم مرغ اجتناب کنید و اگر سالم باشید وبتونید چند روز فقط برنج وگوشت بره یا آب پز یا کباب بکنید بدون هیچ افزودنی بخورید اگر دوباره تواین چند روز دوباره خارش پیدا کردین که باید برسی شود ولی اگر خارش نداشتی میفهمی که به غذای حساس هستی تقریبن بعد چند روز این رژیم که دستورش دادم انجام دادیداز فرداش یه نوع ادوی یا مورد بالا اضافه کنید تا بفهمید به چه حساسید واز اون دیگه نخورید تا خوب شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۷ تير ۱۳۹۶
سلام.من 1 یا 2 ماهه که روس ساقهای دستام(نزدیک به مچ دستم)و روی پاهام جوشهای چند میلیمتری با رنگ صورتی یا قرمز که با خارش هم همراه هست، مشاهده می کنم.پارسال هم همین مشکل رو داشتم
لطفااا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
iman22222
۱۴:۲۲ ۰۶ تير ۱۳۹۶
سلام من چهار ساله ب اگزمای پوسی گرفتارم پوستم کهیر یا بعضی وقتا دونه های قرمز تموم بدنمو میگیره و سوزش و خارش داره دکترم زیاد رفتم از امپول گرفته و قرصای هیتروکسی زین و سیتریزین زیاد مصرف کردم ولی راه درمانی نداره راهش فقط پی پیشگیریه از گرما .نور افتاب گردو و همه چیزایی ک طبع گرم داره هیجان و استرس یهوی دمای پوست باید پایین باشه
Iran (Islamic Republic of)
نیما کبیری
۱۲:۵۲ ۰۱ تير ۱۳۹۶
با سلام
دوستان من چند وقت پیش حساسیت شدید پیدا کردم و از داروی لتیزن استفاده کردم که هیچ عوارض روی من نداشت به شما هم پیشنهاد میکنم از این دارو استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۱:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
بدن من فقط خیلی میخواره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
از خواندن اظهار نظرات جوابم را گرفتمبا تشکر از همه شما
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۱:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام مدت یک هفتس خارش پراکنده دارم پررهای ددماغم لاله گوشم روی بازو هام وقسمتهای دیگر اولش حالت مورچه راه رفتن بود چند روزه تبدیل به خارش شده درمان چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من پشت پلکهام و گردنم و پشت آرنجام دونه های قرمز زده و خیلی میخاره در ضمن جای دونه های قرمز یکدست ورم کرده چیکار کنم، چشمهام انگار دمای بالایی دارن
Iran (Islamic Republic of)
فرخ
۰۰:۱۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
این رو برا همه دوستان میگم ، خارش مقاوم از اعصاب و خوردن گرمیهاست. اولاً باید برا همه چی بی خیال باشین ثانیاً از دمکدده های آرامبخش اعصاب بخورین و یکی هم هر روز از خوراکیهای سردی بخورین مثل هندوانه خیار پرتقال نارنگی خاکشیر عرق کاسنی و غیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
باسلام برای از بين رفتن خارش من هر چي دكتر رفتم نشد هر چي داروي گياه مصرف كردم نشد
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۱۹:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
سلام شوهرم 35سالشه بدنش چندسالی هست خارش داره دکترزیاد رفته آزمایش وسونوگرافی داده گفتن سالمه ودلیل خارش بدنش کبدچربه ولی هیچکدوم ازداروهای که دادن تأثیرنداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
مدت سه سال است که فقط پاهایم بیشتر پشت پایم خارش شديددارد و لکه های قرمز رنگی می زندلطفا راهنمايم کنید چکارکنم ممنون ميشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
سلام من حدود سه ساله رو صورتم خارش گرفت بعدد لک سیاه ایجاد شده.رفتم دکتر گفت حساسیت پوستیه و با داروها اوکی شدم..ولی الان صورتم میخاره قرمزو ملتهبه و جوش میزنه جاش.درمان چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۵
سلام خسته نباشیدمن سی وپنجم سالمه حدودپنج ساله که خارشی شدید دارم ولی گاهی خوبم گاهی میادو دیونم میکنه الان یه ماهه که بازشروع شده دارم میرم از خارش انقد پوستم نازک وحساس شده که الکی قرمزمیشه برآمده میشه ازخارش زیادحتی نخارونمم خودبه خودقرمزمیشه قرصشم یه روزاثرداره دیگه موندم چیکارکنم توروخداکمکم کنیددارم میمیرم ازخارش
Germany
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سلام به همه دوستان
به نظر بنده کهیر ناشی از آلرژی است که بایستی نوع آلرژی خود را تشخیص دهیم. لذا لازم است در وهله اول برای تشخیص اینکه به چه چیزی آلرژی داریم به مراکز تشخیص آلژی مراجعه کنیم. در شمال غرب کشور در تبریز دکتر رفیع زاده چنین تست آلرژی بابی را دارند که بیسار مفید می تواند باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام به همه دوستان میگن ( ریشه بابا ادم ) که یک نوع گیاه دارویی از نظر طب سنتی برای تصویه خون و خارشهای شدید خیلی مفیده. راستی اکثر عطاریها اینو دارن. انشاا...همه نتیجه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام ۲۹ سالمه دوماهه ک خارش شدید دارم،،دیوانه شدم،همه نوع پزشکی رفتم،عمومی متخصص پوست،متخصص داخلی،چون گفتن ممکنه از کبد چرب الکلی باشه ولی آزمایشمو دید گفتش ک کبدت سالمه،از همون وقت تا الان(دو ماه پیش) غذاهای چرب و سرخ کردنی رو گذاشتم کنار الانم حالم ب حدیه ک هر غذایی میخورم خارش شدید میگیرم فقط با خوردن خاکشیر خودمو سرپا نگه داشتم،درضمن تمام بدم خارش دارم،ممنون میشم اگه کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسنا
۰۱:۴۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
مامان منم همينطوري شده بود .شما چيزايي با طبيعت گرم مصرف ميكني و دليل اينكه خاكشير سرپات نگه داشته اينه كه خاكشير طبيعتش سرده .شما بايد چيزايي بخوري كه طبيعتش سرده برو از اينترنت چيزايي رو پيدا كن كه طبيعتشون سرد باشه . مثلا همين خيار معجزس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
سلام من الان مدتی بدنم یک باره شروع به خارش شدید میکنه یا شاید خارش نه بلکه سوزن زدن یا مورمور میشه بد دونه های ریزی در میاد و عرض یک دقیقه بعد رفع میشه وقتی فعالیتم زیاد میشه یا کمی عصبی میشم یا حرارت بدنم زیاد میشه دچاره این حالت میشم لطفا اگر راه حلی واسش میدونین بفرمائید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
سلام خواهرم دو روز که بدنش و صورتش لکه های قرمز زده خیلی میخاره واقعا درد میکشه دلم خیلی براش میسوزه لطفا کمک کنید ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
سلام منم یک هفته هست که خارش بدنم زیاد شده از روزی که پشه بهم نیش زد دور سینهام خیلی خارش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
سلام منم یک هفته هست که خارش بدنم زیاد شده از روزی که مگس بهم نیش زد دور سینهام خیلی خارش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
سلام منم یک هفته هست که خارش بدنم زیاد شده از روزی که مگس بهم نیش زد دور سینهام خیلی خارش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
سلام منم یک هفته هست که خارش بدنم زیاد شده از روزی که مگس بهم نیش زد دور سینهام خیلی خارش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۵ دی ۱۳۹۴
سلام.منم همه بدنم مخصوصا پایین تنه خیلی خارش دارم دکترقرص ضدافسردگی دادنخوردم چون میدونم ازاعصابم نیس.یه آمپول بتامتازون هم زدم فقط یه هفته خوب بودم بعدش دوباره شروع شدتواینترنت درباره علت خارش چیزایی پیداکردم ک نگرانم کردبیماریهای سخت…
دکترگفت بایدبررسی بشی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۰ دی ۱۳۹۴
سلام منم کف پاهام ودستام خارش شدید دار۸ه بحالتی که مثل دمل سررگهای پام میمونه .اما مدتی قرص چهاردهم استفاده کردم شروع شده.علت بیشترداروهای شیمییایی هست.سوالیست که دکترعزراییل جون بهترمیدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
سلام. من ساق پایم خارش داشت. درآبگرم معدنی فردوس شنا کردم کاملا خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
برای خارش مالیدن عسل به موضع به مدت یک ماه هم داخل هم خارج بدن واقعا خوب میشه برای خارش کل بدن حجامت درمان خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۴
سلام من بخاطررفتن پیش دکترپوست درمان پوستم باعث حساسیت شدم هرسری میرم بجای بهترشدن بدترمیشم کل بدنم میخاره ومتورم میشه بایدچیکارکنم میترسم دیگه پیش دکتربرم
Germany
ناشناس
۰۵:۵۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
سلام من الان آلمان در مسافرتم امروز رفتم رستوران ماهی دریایی خوردم که توش سس ماینز و گوچه فرنگی برگشتم هتل دوش گرم گرفتم بعد خوابیدم پا شدم در ۲ ثانیه زندگی ام از این رو به اون رو شده کهیر شدید هر لحظه هم گستردگیش بیشتر میشه و از ساعت ۲ ظهر تا الان که ساعت ۳ صبح شدید تر میشه الان زده پشت زانو هام خیلی کهیر با پف شدید و خارش وحشتناک اینجا هم در فرانکفورت داروخانه تعطیل بود دیر رفتم گفتم خوب میشم نشدم / دارو هم بدون نسخه نمیدن تا الانم نتونستم بخوابم خواهشا یه راهنمایی بکنید تا صبح شه....
Iran (Islamic Republic of)
مينا
۱۹:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
سلام من ٢٩سالمه از اول زندگيم خارش همراهم بوده كلي دكتر رفتم همه ميگن عصبي ولي داره كلافه ام ميكنه اگه راهي ميدونيد لطفا راهنمايي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
داروی هیدروکسی زین استفاده بکن
Germany
افق
۲۳:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۴
من 4ساله بدتر از شماها هستم الان درخارج از کشورزندگی میکنم.پزشک ها گفتند از شنیدن خبری شوک شدم و خودبخود خوب میشم که نشدم.قرص،حجامت،پمادهای ترکیبی،عرقیجات و....تاثیری نداشته.من هم معتقدم ریشه ی عصبی داره.اما خوب نمیشه.پس یک داروی مشخصی نداره.به امید بهبودی برای همه ی عزیزان و بنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۱ تير ۱۳۹۴
با سلام ب همه دوستانی ک از خارش بدن رنج می برن.و هر دارویی مصرف کردن و جواب نگرفتن ، عرض کنم ک مطلبی هست در طب سنتی با عنوان امزجه و اخلاط:ک هر چی ما میخوریم یه خلطی در کبد تولید میشه ک از 4 ماده حون ، بلغم ، سودا و صفرا تشکیل شده ،خلاصه بگم اگه ما غذا های صفرا زا مث شیرینی جات و گرمیها زیاد بخوریم ،صفرا مون زیاد میشه که یکی از نتایج زیادی صفرا خارش بدنه. حالا اگه بخوایم درمانش کنیم ،1 روزه گرفتن 2 حجامت 3 خونگیری 4 شستشوی بدن با صابونهای گیاهی 5 از همه مهمتر نخوردن شیرینی جات بخصوص مصنوعی و پرهیز از گرمیها بخصوص بعد از عید ک هوا رو ب گرمی میره1 از جمله داروهای دفع صفرا استفاده از خاکشیر و اب هندونه صب ناشتا و هم چنین اب خیار . دوسدار شما عزیزان اصفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
بابای من 30 ساله با خارش پوست دگیره هیچ راه علاجی براش پیدا نشده است حسابی کلافه شده دکتر زیاد هم رفته بیشتر به پرهیز غذایی و این کار رو بکن اون کار رو نکن توصیه شده خودم چند تا پزشک که رفتم دیدم هیچ راه حل قطعی براش پیدا نشده حساسیت داغونش کرده قرص و دواهای کورتون زیاد مصرف کرد همش موقتی بودند یک زمانی امپول های کوتون خوب جواب می داد دو سه ماهی از شر حساسیت راحت بود الان دیگه کورتون هم جواب نمی ده دیگه خانواده مستا صل شده اند راه حلی اگر کسی داره دکتر ماهر و حاذق لطفا راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
اسرا
۱۳:۲۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
از خارش می می رم راه حلی بگین
United States of America
هما
۲۰:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
خارش عمومی بدن مخصوصا.اگه دلیلشو نمیدونید.استرس وبزارید کنار.2.3بارحجامت انجام بدیدهر2.3ماهی 1 بار .و بدونید یکی از چیزاییکه خارشو بدتر میکنه.خوردن زیاد «سیر»هست با غذا یاترشیها.
۱۲