گیاه مسواک موثر برای تسکین امراض دهان و دندان

یک استاد داروسازی گفت : گیاه مسواک برای سلامت دهان و دندان و تسکین دردهای دهان موثر است.

دکتر صالحی سورمقی، استاد داروسازی دانشکده داروسازی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت : بشر از زمانهای قدیم و زمانی که هیچ ماده شیمیایی وجود نداشت برای سلامت دهان و دندان و درمان مشکلات و امراض این اعضا از گیاهان دارویی بهره می جسته است .

وی ادامه داد : یکی از شاخص ترین گیاهان در این زمینه ، گیاه مسواک با نام علمی salvadora persica می باشد که به نام موطن اصلی آن ایران ، پرسیکا( persica) نام گذاری شده است.

وي گفت"چوب‌هاي درخت مسواك از پوسيدگي‌هاي دندان و بيماريهاي دهان و آفت دهان پيشگيري مي‌كند. چوبهاي درخت مسواك ضد عفوي كننده قوي دهان است و از آماس و زخم لثه و دهان نيز پيشگيري مي‌كند.

دکتر طالحی سورمقی با اشاره به اینکه گیاه مسواک اولین بار توسط پیامبر گرامی اسلام به عنوان مسواک زدن و خلال دندان به مسلمانان توصیه شده است یادآور شد : این گیاه که هنوز در برخی از کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار میگیرد دارای ترکیبات جالبی از جمله تانن، اسانس، املاح کلسیم ، کلر، فلوئور و گوگرد می باشد که به طور همزمان آثار مهمی در جهت سلامت دهان و دندان و تسکین یا درمان امراض دهان و دندان اعمال می نماید./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.