شاهكارهاي نگارگري در موزه استاد فرشچيان

موزه استاد فرشچيان در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد مجموعه اي بي نظير از شاهكارهاي نگارگري را به نمايش مي‌گذارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، موزه اي زيبا و پر رمز و راز موزه اي پر از رنگ و زندگي كه ديدگان هر بيننده اي را نوازش مي دهند.

استاد محمود فرشچيان متولد 1308 هجري شمسي در اصفهان ديده به جهان گشود، وي از هفت سالگي نزد استاد حاج ميرزا آقا امامي شروع به تعليم كرد و در سال 1324 به هنرستان هنرهاي زيباي اصفهان رفت و تخت تعليم استاد عيسي خان عبادري كه خود شاگرد كمال الملك بود قرار گرفت و با رموز رنگ ها ابزار نقاشي آشنا شد و با قرار دادن موي گربه سفيد در انتهاي پركبوتر قلم موهايي ساخت تا به امروز در نقاشي و ظريف كاري از آن استفاده مي‌شود.

اشتياق به آموختن وي را ابتدا به اروپا و سپس به آمريكا كشانيد و حفظ هويت ايراني توانست شيوه كار خود را غنا بخشد استاد در ابتدا از آبرنگ و گواش و از اوايل دهه پنجاه بيشتر از اكريليك براي خلق آثارش استفاده كرد.

ساختمان موزه استاد فرشچيان در مجموعه 110 هكتاري سعدآباد يك بناي قاجاري با وسعتي در حدود 600 مترمربع است.

اين موزه در حال حاضر پيش از 50 اثر از استاد را در خود جاي داده كه نوازشگر چشم هر بيننده اي است موزه استاد فرشچيان در سال 1380 افتتاح شده است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States
رستگارفر
۱۱:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام
استاد فرشچیان چه زمانی ودر کجا ی ایران حضور دارند در نمایشگاه سعد اباد گفته میشد در موزه سعد اباد در اردیبهشت 94 حضور دارند لطفا پاسخ فرمایید.
Iran, Islamic Republic of
محمدکارگر
۲۱:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
باعرض سلام ایا استاد در اصفهان هم موزه دارند؟ازشماخواهش میکنم بهم جواب بدین'ممنون
آخرین اخبار