عضو كميسيون اقتصادي مجلس تاكيد كرد:

عملكرد مثبت سيستم بانكي در راستاي اجرايي شدن اصل 44

عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: بانك ها گام هاي موثري را در راستاي اجراي اصل 44 و خصوصي سازي برداشته اند و در اين زمينه تا حد قابل توجهي موفق عمل كرده اند.

سيد ناصر موسوي لارگاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص عملكرد بانك ها در راستاي اجراي بهتر اصل 44 قانون اساسي طي يك سال گذشته است، اظهار داشت‌: بانك ها ضمن اينكه تاكنون عملكرد مناسبي در راستاي اجرايي شدن اصل 44 داشته اند اما هنوز خلاهاي بسياري در اين زمينه وجود دارد و آنطور كه بايد رضايت بخش نيست.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس، خصوصي سازي را در بهينه سازي عملكرد بانك ها مثبت ارزيابي كرد و افزود: چنانچه هر فرد خود را در سود جايي كه مشمول خصوصي سازي شده سهيم بداند، در ارتقاي عملكرد خود نيز تلاش خواهدكرد.

وي با انتقاد از عملكرد برخي بانك هاي خصوصي در زمينه تحقيق و تفحص از بانك ها، خاطرنشان كرد: ضمن اينكه عملكرد بسياري از ارگان ها و سازمان ها از جمله بانك ها بعد از واگذاري ها بهبود يافته، اما بايد نظارت ها نيز افزايش يابد تا در كارايي اين مراكز نيز خللي وارد نشود.

موسوي لارگاني يادآور شد: در بخش پولي و بانكي، همگام با خصوصي سازي همواره مي بايست در سرمايه بانك ها دقت شود تا مشكلي بوجود نيايد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار