سعيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

مردم با شعور و آگاهي كامل نظام اسلامي را انتخاب كردند

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: راي قاطع مردم به نظام اسلامي در 12 فروردين 58، دومين حادثه بزرگ و نقطه عطف در تاريخ ملت ايران است.


آيت الله سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در گفتگو با خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، 12 فروردين را يكي از نقاط عطف تاريخ ايران اسلامي دانست و اظهارداشت: بعد از دو حادثه بسيار مهم در مسير حركت ملت ايران 12 فروردين 58 نقطه عطفي در تاريخ ملت ايران شد.

 

وي با بيان اينكه پيمان مردم با رهبري الهي نظام اولين اتفاق مهم در تاريخ ملت ايران است گفت: اين پيمان يعني اينكه مردم ابتدا رهبري حضرت امام را به عنوان نايب امام زمان و حجت خدا و ولي فقيه پذيرفتند و پديده دومي كه درپي رخداد اول به وقوع پيوست، پذيرفتن و راي قاطع مردم به جمهوري اسلامي بود.
 

وي حضور اين دو پديده در كنار يكديگر را به وجود آورنده پديده مبارك ديگري با عنوان حاكميت ديني دانست و افزود: پس از اين اتفاق حضرت امام روز 12 فروردين را روز جمهوري اسلامي ناميد و به نحوي مي توان گفت رسميت بخشيدن به حاكميت الهي از آن روز به بعد توسط حضرت امام اعلام شد.
 

سعيدي شائبه عدم آگاهي و شعور مردم در راي دادن به جمهوري اسلامي در 12 فروردين سال 58 را كه توسط برخي افراد القاء مي شود نادرست خواند و گفت: اينكه برخي افراد مي گويند كه مردم در آن زمان مي دانستند كه چه نمي خواهند ولي نمي دانستند كه چه مي خواهند اشتباه بزرگ است.

 

وي با اشاره به اينكه هر مسلماني مي داند كه مسلمان بودنش به منزله اين است كه دين بايد در همه عرصه هاي زندگي وي حاكم باشد، ولو اينكه از اين مسئله غافل باشد يا اينكه توانايي تحقق آن حاكميت ديني را نداشته باشد اظهارداشت: ولي جزو معتقدات هر مسلماني است كه بايد براي تحقق حاكميت اسلام در اداره جامعه تلاش كند.

 

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، حاكميت ولي فقيه در جامعه اسلامي را ركن اصلي و شرط اوليه حكومت اسلامي در عصر غيبت دانست و افزود: در عصر نبوت انبياء، امامت ائمه معصومين و عصر غيبت ولي فقيه ملاك حجت است، لذا مردم در دوران ستمشاهي يا غافل از اين موضوع بودند و يا زمينه آن را فراهم نمي ديدند و توانايي آن را براي حاكميت اسلام نداشتند.

 

وي خاطرنشان كرد: پس از آنكه حضرت امام وارد اين عرصه شد، مردم به اين باور رسيده و امكان تحقق آن را يافتند و تلاش كردند با مبارزاتشان اين پديده الهي را حاكم كنند، لذا مردم در 12 فروردين 58 هم مي دانستند كه چه نمي خواهند و هم مي دانستند كه چه مي خواهند و با شعور و آگاهي كامل با راي بالا نظام جمهوري اسلامي را برگزيدند.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار