مشهد/ مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نادری:

مجموعه فرهنگی تاریخی نادری مشهد مظلوم واقع شده است

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد اطلاع‌رسانی نکردن مناسب را دلیلی برای مظلوم واقع شدن این مجموعه دانست.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از واحد اطلاع رسانی ستاد دائمی تسهیلات سفر های استان خراسان رضوی محمدکاظم رادمنش با بیان این مطلب افزود: مجموعه نادری مشهد یکی از اماکن تاریخی و فرهنگی، خراسان‌رضوی و به ‌ویژه مشهد مقدس به شمار می‌آید اما به دلیل اطلاع‌رسانی نامناسب و در حد این مکان تاریخی ناشناخته مانده است

 

وی افزود: تمام مجموعه‌های تفریحی،گردشگری، فرهنگی و تاریخی در ورودی، خروجی و سطح شهر به وسیله تابلوهای اطلاع‌رسانی معرفی شده‌اند اما مجموعه نادری با قدمت چند ساله که جزو آثار باستانی است از این اطلاع‌رسانی محروم مانده است.

 

وی با توجه به اینکه مجموعه نادر تنها فضای سبز در محدوده ترافیکی حرم است، ادامه داد: با توجه به خیل زائران رضوی و ورود به محدوده ترافیکی باز هم شاهد استقبال کم زائران و به ویژه مشهدی‌ها هستیم که این امر تنها به سبب اطلاع‌رسانی نکردن است.

 

رادمنش ادامه داد: برای استقبال از زائران نوروزی این آرامگاه به راه‌اندازی 20 غرفه صنایع‌ دستی، به‌سازی و زیباسازی محوطه، اختصاص یک اتاق به نمازخانه ،چیدن سفره هفت‌سین، افزایش تعداد راهنما از چهار به 10 نفر، استانداردسازی و دوجداره کردن پنجره‌ها و تعویض تابلوی ورودی اقدام کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اقلام فرهنگی شامل ارائه راهنمای معرفی مشهد، بروشور زندگی‌نامه نادر و نقشه مشهد به زائران است.

 

رادمنش تصریح کرد: برای نوروز 91 و استقبال از زائران نوروزی در مجموعه، تابلوهای جدید از زندگینامه هوشنگ سیحون معمار و طراح بنا، ابوالحسن‌خان صدیقی سازه مجسمه برنزین و جواهرات نادری در اطراف مقبره نادر نصب شده است.

 

وی در خصوص 20 غرفه تشکیل شده صنایع دستی در این مجموعه اظهار داشت: 10 غرفه در ضلع شمالی و 10 غرفه در کتابخانه سابق توسط شرکت چپیره تشکیل شده که در این غرفه‌ها بانوان هنرمند خراسانی حضور دارند.

 

وی افزود: قیمت صنایع دستی ارائه شده با نظارت مستقیم معاونت صنایع دستی تعیین شده و صنایع دستی شامل پوستین، گل‌دوزی، مس و ظروف سنگی است.

 

وی با توجه به اینکه در سه ماه پایان آخر سال پذیرای گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی از کل کشور در آرامگاه هستیم، افزود: جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه فرهنگی شامل سالن شماره یک حاوی سلاح‌های سرد و گرم بخش نظامی، وجود آرامگاه نادر و مجسمه برنزین است.

 

وی اظهار کرد: به جهت افزایش جذب گردشگر و بازدید کننده به مجموعه نادری، ساعت کار این مجموعه از 17 به 21 افزایش یافته است.

 

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد هم‌چنین از آرامگاه نادری به عنوان یک مجموعه فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: با توجه به قول‌هایی که نیروی انتظامی درباره جمع‌آوری معتادان داده است اما باز هم معتادان با حضورشان سبب زشت شدن،این نمای فرهنگی شده‌اند.

 

رادمنش اظهار کرد: از دیگر جلوه‌های نامناسب در محدوده این مجموعه حضور دست‌فروشان در پیاده‌روهای اطراف آرامگاه نادری است که چهره این مجموعه فرهنگی را زشت کرده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.