قاسمي:

بازار نفت ايران پر رونق تر از گذشته است

وزير نفت گفت : بازار نفت ايران پر رونق تر از گذشته است


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ؛قاسمي در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه مازندران ، با اشاره به برخي تحريم ها از سوي کشورهاي استعمارگر بر ضد ايران گفت : نفت ايران اکنون مشتريان زيادي در دنيا دارد و جاي هيچ نگراني نيست.
او با اشاره به اينکه ايران بين 17 تا 20 درصد ذخاير گاز دنيا و 12تا 15 درصد ذخاير نفت دنيا را در اختيار دارد ، افزود: در برخورداري از ذخاير نفت و گاز دنيا در رتبه اول دنيا قرار داريم .
وي با بيان اينکه ذخاير نفت و گاز آمريکا و اروپا با جمهوري اسلامي ايران قابل مقايسه نيست ، افزود: 600 ميليارد بشکه نفت داريم که اگر به روش فعلي برداشت شود تا صد سال آينده ايران غني از منابع نفتي خواهد بود.
وزير نفت ميزان توليدات گاز کشور را در سال 90 بيش از 700 ميليون متر مکعب اعلام کرد و گفت : 99 درصد شهرها و 57 درصد روستاهاي کشور از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند.
قاسمي با بيان اينکه ايران امروز جايگاه دوم کشورهاي توليدکننده نفت در اوپک را به خود اختصاص داده است ، افزود : جمهوري اسلامي ايران اکنون صادر کننده عمده فرآورده هاي نفتي به کشورهاي عراق ، افغانستان و در آينده نزديک به پاکستان خواهد بود.
وي با اشاره به صدور 55 ميليون متر مکعب محصولات پتروشيمي ايران به 70 کشور دنيا افزود: هنوز در بسياري از مناطق کشور ، کار اکتشاف نفت و گاز صورت نگرفته که در آينده اي نزديک خبرهاي خوشي را در اين مورد به ملت ايران خواهيم داد.
وزير نفت با اشاره به آغاز عمليات اکتشاف در بلوک انتهايي درياي خزر افزود: در اين بلوک به طور قطعي ذخاير خوبي شناخته شده است و هنوز در ساير بلوک ها عمليات شناسايي صورت نگرفته که با شناخت ساير بلوک هاي نفت و گاز در درياي خزر شاهد اکتشافات عظيمي در دومين درياچه بزرگ جهان خواهيم بود.
قاسمي با بيان اينکه ساخت شناورها براي حفاري و اکتشاف در درياي خزر را در نکا را انجام مي دهيم گفت : توسعه پالايشگاه نکا و افزايش توان پشتيباني عمليات اکتشاف و انتقال در درياي خزر را در اولويت برنامه داريم .
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار