تفاهم در ازدواج یعنی چه؟

درک یکدیگر و برقرار کردن ارتباطی عمیق و صمیمانه و در میان گذاشتن احساسات درونی خود با همسر و همچنين گوش دادن و درک نمودن معنای پیامی که همسرمان در نظر دارد از نکات مهم مهارت تفاهم است.

رضا ریش پور مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: معنای اصلی تفاهم حتما یکی شدن شیوه های فکری، عاطفی، رفتاری و تفریحی نیست بلکه شناخت تفاوت ها و کسب مهارت همدلی است.
وی در ادامه تصریح کرد: برای رسیدن به تفاهم در زندگی زناشویی عواملی دخیل است که یکی از آنها پذیرش همدیگر است به همسرتان اجازه بدهید همان که هست باشد نه آن طور که شما دوست دارید از او توقع نداشته باشید، نوع دیگری فکر کند و یا طوری باشد که با خود واقعیش هماهنگی ندارد.
وی افزود: درک احساسات همسرتان عامل دیگری است که به شما کمک می کند تفاهم داشته باشید خود را جای یکدیگر بگذارید.
وی در ادامه گفت: داشتن رابطه ی صادقانه و قابل اعتماد میان همسران سبب می شود که همسرتان با اطمینان کامل راز خود را به شما بگوید مطمئن باشید که بعدا بر ضد خودش به کار نمی برید.
ريش پور در پایان خاطرنشان کرد: هر فردی باید زمانی را برای خودش صرف کند و برای نیازهای شخصی خود نیز اهمیت قائل شود اگر ما برای رفع نیازهای دیگران از جمله همسر و فرزندان تلاش کنیم و برای خود وقت صرف نکنیم از عدم کمال خود احساس رنجش و خشم می کنیم بنابراین باید بین این دو تعادل برقرار کنیم و از زندگی شخصی خودمان نیز رضایت داشته باشیم./عط

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
موسوی
۰۳:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
خیلی جالب بود،استفاده زیادی بردم
Iran, Islamic Republic of
hasanpour
۲۰:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۱
مطالب امورنده غنی ایی داشت.متنتون رو زیاد کنید!
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
صدر صد موافقم
آخرین اخبار