معاون امور اوقافی سازمان اوقاف:

5.2 میلیون هکتار اختلاف اراضی اوقاف و منابع طبیعی وجود دارد

معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حدود 5.2 میلیون هکتار اختلاف بین اراضی اوقاف و منابع طبیعی در کشور وجود دارد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، محمدرضا کائینی در جلسه رسیدگی به پرونده‌های اوقاف و منابع طبیعی بیان داشت: 5.2 میلیون هکتار اختلاف اراضی اوقاف و منابع طبیعی در کشور وجود دارد و پیگیری احیای اراضی مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی در اجرای تفاهم‌نامه این دو سازمان در استان‌ها پیگیری می‌شود.
این مسئول احیای اختلاف اراضی اوقافی در حیطه منابع طبیعی را تحولی بسیار بزرگ در زمینه احیای موقوفات کشور دانست و تصریح کرد: این اختلاف اراضی از سالیان سال بوده و با اجرای این تفاهمنامه اراضی موقوفه در سطح کشور احیا می‌شود.
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع در کشور گفت: ویرایش و پالایش در این سامانه باعث افزایش چند برابری سرمایه‌های موقوفات و بقاع خواهد شد.
وی ادامه داد: تشکیل اکیپ کارشناسی و نظارت بر روند اجرای سامانه موقوفات و بقاع در شهرستان‌ها می‌تواند بر اجرای دقیق آیتم‌های این سامانه کمک کند و راه‌اندازی کامل این سامانه در استان موجب می‌شود تمام عواید حاصل از موقوفات و بقاع طبق موازین و مقررات شرعی و اوقافی زیر نظر نماینده ولی فقیه و براساس نیات واقفان خیراندیش عمل شود.
در ادامه این نشست، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در اجرای تفاهمنامه اوقاف و منابع طبیعی تا به حال چند جلسه برای احیای اراضی مورد اختلاف با منابع طبیعی برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی متذکر شد: تاکنون 37 پرونده اراضی مورد اختلاف در استان شناسایی شده است تا در آینده‌ای نزدیک نسبت به احیای این موقوفات اقدام شد.
وی با تشکر از همکاری مدیران کل منابع طبیعی مستقر در ساری، نوشهر و کارشناسان خواستار همکاری برای احیای اراضی موقوفات در منابع طبیعی شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اذعان داشت: بر اساس عرف همه امامزاده‌ها، آب انبارها و کاروان‌سراها که در اراضی موقوفه منابع طبیعی هستند، باید حریم و محوطه آن مشخص و به اوقاف برگردانده شود. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.