چند خبر از شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه

زماندار شدن اتوبوسها در تهران،جابجايي 5 خط از خطوط فيدر سامانه تندرو 4،انتخاب داور گروه خودرويي جشنواره ملي بهره وري،برگزاري دوره آموزشي ارتقاء بصيرت و استقرار كتابخانه سيار سامانه اتوبوس هاي برقي در ميدان امام حسين(ع) از مهمترين اخبار شركت واحد اتوبوسراني تهران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛ پيمان سنندجي مدير عامل اتوبوسراني با اشاره به طرح زماندار شدن اتوبوسها در تهران اظهار داشت: از این پس اتوبوسها بر اساس زمان تعیین شده به ایستگاهها اعزام می شوند و اين طرح براي نخستين بار به صورت آزمايشي در تهران در و منطقه 9 اتوبوسرانی (شرق تهران ) به اجرا درآمده و بزودی فازهای دیگر این طرح نیز اجرایی خواهد شد.
وي هدف از اجراي اين طرح را ، زمانبدی اعزام اتوبوسها به ایستگاهها به دنبال درخواست مردم و نیز جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان در سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام كرد .

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران با اشاره به برنامه زمانبدی حركت و اعزام اتوبوسها به ایستگاهها يادآور شد: حركت و اعزام اتوبوسها به ایستگاهها را از ساعت 5 و 30 دقیقه تا 20 و 40 دقیقه بوده و بر اساس این برنامه هر یك ربع یكبار اتوبوس به ایستگاه اعزام مي شود و در روزهای تعطیل بر اساس نیاز و استقبال شهروندان انجام خواهد شد.


وي با تاكيد بر اين موضوع كه اجرای كامل طرح زمانبدی اعزام اتوبوسها به ایستگاهها در تمام خطوط اتوبوسرانی شهر تهران در كوتاه مدت قابل اجرا نیست خاطرنشان كرد:طرح ياد شده نیاز به آموزش مردم و صرف زمان دارد و شهروندان نباید توقع داشته باشند كه این طرح در تمام نقاط تهران بسرعت اجرا شود.


*جابجايي 5 خط از خطوط فيدر سامانه تندرو 4

سنندجي در ادامه از از جابجايي 5 خط از خطوط فيدر سامانه تندرو 4 در منطقه نازي آباد خبر داد و افزود: با توجه به درخواست هاي متعدد شهروندان ، شوراياري و پليس راهور منطقه 16 و در راستاي روان سازي ترافيك ميدان و خيابان هاي منتهي به آن جابجائي و انتقال خطوط اتوبوسراني از ميدان بازاردوم نازي آباد صورت گرفت.
وي ادامه داد: حذف مبادي و مقاصد 5 خط اتوبوسراني با 80 دستگاه اتوبوس سازماني از قوس خارجي ميدان ،كاهش ازدحام اتوبوسها در ميدان به جهت روان سازي ترافيك در خيابانهاي بازار اكبر مشهدي و مدائن و ديگر خيابانهاي منتهي به ميدان ، كاهش تصادفات ناشي از ازدحام اتوبوسها در قوس ميدان كه منجر به كاهش ديد خودروهاي عبوري گرديده بود وتمركز خطوط در داخل پايانه ها از جمله اهداف در نظر گرفته شده براي اجراي اين طرح است.
مدیرعامل اتوبوسرانی تهران با اشاره به ديگر اهداف اجراي طرح جابجايي 5 خط از خطوط فيدر سامانه تندرو 4 يادآور شد: ارائه خدمات حمل و نقل عمومي به شهروندان ساكن در محله ياخچي آباد و خصوصاً خيابان بهمنيار و محروم از سرويس دهي اتوبوسراني،تغييركاربري پايانه 17 شهريور از پايانه تاكسيراني به پايانه اتوبوسراني كه در اين راستا پايانه مذكور بطور كامل تغيير وضعيت داده و سكوسازي،نصب سرپناه و استقرار كيوسك مدير خط صورت گرفته، ايجاد يك لاين جديد و احداث ايستگاه و نصب سرپناه در پايانه وصال و انتقال مبداي خط 3-23 ، 2935 ، 2923 ، 2928 به داخل پايانه هاي وصال و 17 شهريور از ديگر اهداف طرح ياد شده است.

 

 

*انتخاب داور جشنواره ملي بهره وري در گروه خودرويي
وي در ادامه از انتخاب داور جشنواره ملي بهره وري در گروه خودرويي خبر داد و گفت: مدير روابط عمومي و بين الملل شركت واحد به عنوان داور گروه خودرويي جشنواره ملي بهره وري انتخاب شده است.
سنندجي اظهار داشت: جشنواره ملي بهره وري در بهمن امسال برگزار مي شود كه صنايع مختلفي از جمله خودرويي ،پتروشيمي و پليمري ،فلزات ومواد معدني ، صنايع دريايي و هوايي و... حضور داشته وبراي كسب جوايز ملي بهره وري به رقابت مي پردازند.

*استقرار كتابخانه سيار سامانه اتوبوس هاي برقي در ميدان امام حسين(ع)

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران ادامه داد: به منظور ترويج فرهنگ كتابخواني و پيرو اهداف برنامه ريزي شده در اين خصوصو نيز به مناسبت آغاز سال نو ميلادي كتابخانه سيار اين سامانه در ميدان امام حسين(ع) مستقر شده است.
وي با اشاره به استقبال همشهريان از امكانات موجود در كتابخانه خاطر نشان كرد: به تمامي همشهرياني كه از اين طرح استقبال كردند،هدايايي تبليغاتي شامل شماره جديد نشريه ماهنامه اتوبوس و بسته كوچك فرهنگي با محتواي يادواره شهداي كربلا به ايشان اهداء مي شود.
*برگزاري دوره آموزشي ارتقاء بصيرت
سنندجي در ادامه از برگزاري دوره آموزشي ارتقاء بصيرت در زمينه حماسه نهم دي خبر دادو اظهار داشت: به دنبال فرمايشات اخير حضرت امام خامنه اي درباره عوامل اصلي راه اندازي فتنه 88 و سكوت برخي خواص و غفلت برخي عوام به دليل عدم دارا بودن بصيرت لازم و تأكيدات ايشان در رابطه با لزوم بالا بردن شعور سياسي آحاد مردم ، در راستاي افزايش سطح بينش سياسي ، پايگاه مقاومت شهيد احمدي براي اعضاي شوراي خود يك دوره كلاس تحليل سياسي طي هفته اخير برگزار كرده است.
وي يادآور شد: دوره ياد شده پيرامون تحولات اخير جهان و منطقه و همچنين ريشه هاي شكل گيري فتنه سال 1388 به مدت 2 ساعت توسط حجت الاسلام و المسلمين حاجي آبادي در نمازخانه مركزي شركت واحد اتوبوسراني برگزار كرد که مورد استقبال قرار گرفت .

*بازديد پرسنل سامانه تندرو 2 از نمايشگاه غذاي طبيعي و ارگانيك
همچنين به منظور افزايش آگاهي پرسنل در قالب توري يكروزه پرسنل سامانه تندرو 2از سومين جشنواره غذاي طبيعي و ارگانيك ايران واقع در تره بار جلال آل احمد طي هفته اخير بازديد كردند.
مدیرعامل اتوبوسرانی تهران خاطر نشان كرد: پرسنل در اين بازديد ضمن آشنايي با فرآورده هاي غذاي طبيعي، محصولات كشاورزي ارگانيك به خريد محصولات از غرفه ها شامل فرآورده هاي پروتئيني و لبني، گياهان دارويي، عرقيات،چاي پرداختند./ل


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار