شاگرد بانو مجتهده امین:

داشتن ادب دینی بخشی از بهره‌گیری از علم است

استاد حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر ادب دینی نباشد و طلاب فقط به علم اکتفا کنند، بهره‌ای از علم نصیب آنها نمی‌شود چرا که انسان باید ببیند که خدا از او چه خواسته است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی حوزه، بانو زینت السادات علویه همایونی در جمع برگزیدگان کشوری مسابقات قرآنی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به حدیثی،اظهار داشت: مردم سه دسته هستند عالم ربانی، متعلم و دسته سوم افرادی که نمی‌فهمند.
وی با بیان اینکه مراجع و رهبر معظم انقلاب در دسته اول جای می‌گیرند، افزود: طلاب حوزه‌های علمیه به مصداق افرادی هستند که در جستجوی راه نجات که همان راه دین است، حرکت می‌کنند.
شاگرد بانو مجتهده امین رعایت آداب در مسیر شاگردی مکتب اهل بیت (ع) را ضروری دانست و ادامه داد: امام خمینی (ره) معتقد بودند اصل کار برای محصل حوزوی و دانشگاهی رعایت کردن ادب دینی است.
وی اضافه کرد: اگر ادب دینی نباشد و طلاب فقط به علم اکتفا کنند، بهره‌ای از علم نصیب آنها نمی‌شود چرا که انسان باید ببیند که خدا از او چه خواسته است.
بانو همایونی بزرگ‌ترین افتخار پیامبر اسلام (ص) را فراگیری ادب دینی از خداوند عنوان کرد و ادامه داد: سوره الرحمن تاکید می‌کند که خداوند قرآن را به پیامبر آموخته است ولی این آموختن همراه با ادب دینی است.
وی تاکید کرد: عمل نکردن به گفته‌های قرآن همان نداشتن ادب دینی است و این همان تظاهر خلاف قرآن است و مصداق حدیثی است که می‌فرماید چه بسا افرادی که قرآن می‌خوانند ولی قرآن آنها را لعنت می‌کنند.
استاد حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در سایه تقوا، ادب دینی به دست می‌آید، خطاب به طلاب حاضر در این جمع تصریح کرد: در زمان حاضر که آزادی دینی به صورت کامل وجود دارد شما می‌توانید آزادانه با خدا انس بگیرید، آزادانه تقوا داشته باشید و آزادانه دینداری کنید.
وی دینداری را تسلیم محض فرامین خدا بودن دانست و گفت: تسلیم خدا شدن یعنی اطاعت خدا کردن و از همین رو اگر درس می‌خواند فقط باید برای خدا باشد.
بانو همایونی با بیان اینکه کسی که برای خدا درس می‌خواند خدا یاریش می‌کند، بیان داشت: رحمت الهی توفیقی از جانب خداوند است که برای کسی حاصل می‌شود که راه الهی را یافته باشد و در این مسیر گام بردارد.
وی ادامه داد: راه خدا، راه پیغمبر (ص)، راه قرآن و صداقت با خدا و قرآن صداقت با مردم و صداقت با خانواده است؛ راه خدا راه خلوص و راهی است که پیغمبران و امامان ما در این مسیر حرکت کردند.
شاگرد بانو مجتهده امین کوشش و مجاهده در راه الهی را ضروری دانست و گفت: اگر کسی در راه خدا مجاهده و کوشش کند، خدا راه را به او می‌نمایاند.
وی با بیان اینکه باید کوشید تا راهی پیدا کرد که مجذوب خدا شد، تصریح کرد: درس خواندن شبانه‌روزی به عشق الهی، قرآن خواندن به عشق الهی، صداقت با خدا و خلق خدا، امید داشتن به خدا و قطع امید از دیگران انسان را مجذوب خدا قرار می‌دهد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.