دفتر پژو تعطيل شد

در حالي كه قطعات پژو وارد ايران مي شود مهندسان پژو ايران را ترك كردند.

امين آزاد كارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه قيمت خودرو وارداتي در بازار هنوز تثبيت نشده است، گفت: با ملحق شدن پروشه و هيونداي و احتمالا كيا كه هنوز خروج آن به طور رسمي اعلام نشده است ولي ميزان واردات به ايران كاهش يافته است، به ليست خودروسازان تحريم كننده ايران، قيمت خودروهاي وارداتي افزايش مي يابد.
وي ادامه داد: پرواضح است با كاهش عرضه و وجود تقاضا قيمت ها افزايش مي يابد و دلالان به آن دامن مي زنند.
وي در رابطه با واكنش بازار به خبر خروج پژو از ايران گفت: قيمت پژو 207 با اعلام اين خبر در حدود 1.5 ميليون تومان افزايش يافت.
وي افزود: هفته ديگر، همزمان با تثبيت بازار قيمت خودرو وارداتي مشخص مي شود.
وي ادامه داد: براي امسال، 25 درصد افزايش قيمت خودرو وارداتي پيش بيني شده بود كه اين ميزان افزايش زماني پيش بيني شده بود كه تحريم خودروسازان مطرح نشده بود.
وي تصريح كرد: امروز با مسئله تحريم، اين ميزان افزايش بيشتري خواهد داشت.
امين آزاد با اشاره به نصف شدن توليدات پژو 206 گفت: اين كاهش توليد ظرف دو هفته ديگر عوارض خود را نشان خواهد داد.
وي ادامه داد: ايران خودرو با كاهش توليد در پي افزايش مدت بازه زماني توزيع است تا خط توليد تا زمان تامين قطعات از منابع جايگزين به طور كامل نخوابد.
وي افزود: با كاهش توليد، عطش كاذب تقاضا پيدا مي شود .
وي با اشاره به نقش اخبار در افزايش كاذب تقاضا گفت: با خبر خروج پژو امروز هيجان كاذب در بازار به وجود آمده است و اگر اتفاق بدتري نيفته قيمت ها تا حدودي افزايش مي يابد.
وي ادامه داد: پژو بيانيه رسمي در اين رابطه ندارد و جنرال موتورز صاحب 7 درصد سهام پژو، خروج پژو را از ايران اعلام كرده است.
وي افزود: هنوز قطعات پژو به ايران در اختيار ايران قرار مي گيرد ولي مهندسان فرانسوي در اولين قدم از ايران خارج شد و دفتر پژو در ايران تعطيل شده است كه نشانگر اين است كه خروج پژو از ايران بازي سياسي و نمايشي نيست./عب
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۱
از اين خبر خوشحال شدم لطفا تحقيق كنيد شركت پژو فرانسه بدو ن ريسك سرمايه گذاري و انتقال تكنولوژي و حتي بافروش خودرو از رده خارج شده وتفاوت اشكار ان باامكانات كمتر « آپشن » فقط 405 وبه اصطلاح پارس ومشتقات ان در طي اين سالها به چه سود افسانه اي دست پيدا كرده ودر نهايت چه عوايدي براي كشور بهمراه داشته « خودرواي پر مصرف»كه شايد از كمپاني نفت ايران وانگليس هم به مراتب استعماري تر لطفا تحقيق و نتايج ان را اعلام فرماييد
آخرین اخبار