ژاپنی ها بازهم کیفتشان را به رخ همه کشیدند+ جدول

در آخرین ماه سال 90 بازهم این ژاپنی ها بودند که صدر جدول رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل را از آن خود کردند تا یک بار دیگر کیفیت و برتری خود را به رخ رقبای خود بکشانند.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  «پرشین خودرو»، ماه هاست که صدر جدول رده بندی کیفی خودرهای داخل در اختیار خودروهای ژاپنی قرار گرفته و تنها اتفاقی که در رده های بالایی این جدول رخ می دهد دست به دست شدن رتبه های اول تا پنجم بین خودروهای تیانا، ماکسیما، مزدا2، مزدا3 و گرند ویتارا است.
در آخرین ماه سال 90 پارس خودرو با تولید تیانا و ماکسیما و گروه بهمن با خودروهای مزدا 2 و 3 سهم خود را در صدر این جدول تثبیت کردند. ایران خودرو هم با گرند ویتارا حضور خود را در صدر جدول کیفی ترین خودروهای تولید داخل نشان داد.
در تازه‌ترین رده‌بندی سطح کیفی خودروهای داخلی، در دوازدهمین ماه سال قبل خودروهای مذکور عناوین اول تا پنجم را از آن خود کردند و طبق معمول همیشه نیز خودروهای سایپا131X، سایپا132X، سایپا131X پارس خودرو و سایپا132X کاشان به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل معرفی شدند.
در این رده‌بندی که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شده و مربوط به کیفیت خودروهای تولید داخل در اسفند‌ماه امسال است، در مجموع 26 خودرو تولید یا مونتاژ داخل مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و در دو دسته خیلی خوب، خوب تقسیم شده‌است.
طبق معمول رتبه‌بندی‌های قبلی، این ماه نیز سطح کیفی خودروهای تولیدی در 9 معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و 26 خودرو مورد نظر، بر اساس مجموع نمرات منفی به دست آمده رتبه‌بندی شده‌اند.
تیانا، میهمان ژاپنی پارس خودرویی‌ها، در ارزیابی اسفند‌ماه نمره منفی خود را در سه گروه تزیینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ و کسب کرده تا با کسب 3.5 نمره منفی در صدر جدول کیفیت خودروهای داخلی بنشیند.
ماکسیما هم که دیگر ژاپنی خط تولید پارس‌خودرو است با وجود کهولت سن هنوز حرفهای زیادی برای گفتن دارد و جایگاه دومین خودرو باکیفیت داخلی را به خود اختصاص داده است.
ماکسیما در گروه‌های بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده است. در اسفند‌ماه امسال نمره منفی ماکسیما به عدد 15 کاهش یافته است.
پشت سر ماکسیما، خودروهای گروه بهمن یعنی مزدا 3 جدید و مزدا 2 قرار دارند که آنها نیز همچون ماکسیما نمره منفی 15 را در کرانامه خود ثبت کرده اند.
سوزوکی گرندویتارا که مهمان ژاپنی ایران خودرو است، حائز نمره منفی 20 شده است.
اما تغییر جالب توجه در جدول جدید ارتقا جایگاه تندر پارس خودرویی ها به رتبه ششم جدول است. تندر 90 پارس خودرو این محصول به جز فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز و نفوذ آب در سایر معیارها نمره منفی 22.7 کسب کرده است.
پس از محصول تندر، به خودرو مگان می رسیم.
مگان در حالی در جایگاه هفتم قرار گرفته که در سه معیار تزیینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ نمره منفی 23.2 را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
رده‌های هشتم و نهم جدول رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی در اسفند‌ماه، به پژو 206 اس.دی و تندر 90 ایران خودرویی ها اختصاص یافته است.
امتیاز منفی پژو 206 اس.دس در جدول جدید 23.2 و نمره تندر 90 ایران خودرو به 23.9 رسیده است.
در رده ای پایین‌تر از تندر 90 ایران خودرو، خودرو هیوندای آوانته قرار گرفته است. این خودرو با کسب 24.3نمره منفی جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.
خودرو پژو 206 نیز در اسفند‌ماه سال قبل امتیاز منفی 24.6 را در کارنامه خود ثبت کرده و در جایگاه یازدهم قرار گرفته است.
رده دوازدهم در حالی به ریو رسیده که این خودرو کره‌ای امتیاز منفی 45.5 را کسب کرده است.
در اسفند‌ماه امسال جایگاه سیزدهم جدول کیفیت خودروهای داخلی در اختیار خودرو ام.وی.ام 530 قرار گرفته است. این خودرو به جز نفوذ آب در همه رده ها امتیاز منفی 62.3 را کسب کرده است.
خودرویی که رده چهاردهم جدول را به خود اختصاص داده پژو پارس خراسانی هاست. این خودرو به جز نفوذ آب در همه گروه‌ها نمره منفی 63.9 را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
سمند به عنوان پانزدهمین خودرو با کیفیت داخل در تمام معیارها امتیاز 65 منفی دارد و بیشترین آن به تزئینات داخلی و خارجی مربوط می‌شود.
جایگاه شانزدهم جدول در حالی به پژو 405خراسان اختصاص یافته که همتای تهرانی‌اش یک پله پایین‌تر و رده هفدهم قرار گرفته است. بعد از این خودروها نیز لیفان 620 در رده هجدهم قرار گرفته که به جز نفوذ آب در سایر گروه‌ها امتیاز منفی 70 را کسب کرده است.
در اسفند‌ماه امسال جایگاه نوزدهم جدول کیفیت خودروهای داخلی در اختیار خودرو ام.وی.ام ایکس33 قرار گرفته است. این خودرو به جز گروه نفوذ آب در سایر رده‌ها امتیاز منفی 73.6 را کسب کرده که در این میان بخش بدنه با امتیاز منفی 30.7 بالاتر از بقیه قرار گرفته است.
اما خودرو تیبا سایپا که عنوان بیستمین خودرو کیفی داخلی را یدک می‌کشد که در به جز نفوذ آب در همه معیارها نمره منفی 77.9 را به دست آورده است.
بعد از این خودرو نیز چری ویانا با کسب 102 نمره منفی در جایگاه بیست و یکم قرار گرفته است. ام.وی.ام 110 در ارزیابی کیفیت اسفند‌ماه در جایگاه بیست و دوم جدول کیفیت خودروهای داخلی قرار گرفته است. این خودرو به جز نفوذ آب در سایر گروه ها امتیاز منفی 105.3 را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
اما در ارزیابی کیفی خودروها در اسفند‌ماه سال قبل ایکسی‌ها به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل معرفی شده‌اند. این خودروها میهمان تقریبا همیشگی قعر جدول رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی، به شمار می‌روند.
جایگاه بیست و سوم تا بیست و ششم جدول رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی در اختیار خودروهای سایپا131X، سایپا132X، سایپا131X پارس خودرو و سایپا132X کاشان قرار دارد.
سایپا ایکسی‌ها در تمام حوزه‌های مورد ارزیابی قرار گرفته، نمره منفی کسب کرده و حائز بیشترین رکوردهای منفی شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار