معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی:

پذیرش دانشجو براساس نظام جدید دانشگاه علمی کاربردی

از مهرماه 91 پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم کاربردی براساس نظام جدید صورت می گیرد.

رجبعلی برزویی، معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:از مهرماه،سال 91 تمام پذیرش ها براساس نظام جدید علمی کاربردی  امكان پذیر می شود یعنی در دوره های کاردانی براساس کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای و دوره کارشناسی براساس کارشناس حرفه ای و مهندس فن آور پذیرش می شود.

وی افزود: از جمله ویژگی های این دوره این است که از همان ابتدا آموزش هم در محیط کار است و هم در مرکز مجری‌،به همین دلیل حداقل 60 درصد آموزش در این دوره ها عملی بوده و فرد برای بازارکار حداکثر 40 درصد آماده می شود.

برزویی تصریح کرد:بنابراین با اجرای این نظام دانشجو به محض ورود به دانشگاه بعد از 2 ترم یک دوره کارورزی 2 تا 3 ماه را طی می کند و دوباره قبل از فارغ التحصیلی کارورزی پایانی را می گذراند و فرد یقینا برای محیط کار آماده می شود و به معنای واقعی حمایت از کار ایرانی و سرمایه ایرانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا می شود.

*آزمون مهندس فن آور ارشد در تاریخ 29 اردیبهشت برگزار می شود

برزویی در ادامه گفت:دوره ثبت نام مهندس فن آور ارشد در سال گذشته 16 اسفندماه بود و 27 و 28 اردیبهشت کارت ورود به جلسه اعلام و 29 اردیبهشت امتحان برگزار می شود، این آزمون به صورت نیمه متمرکز بوده و بعد از اینکه متقاضیان در مرحله اول البته چند برابر ظرفیت مجری معرفی شده اند برای ارزیابی و شرایط نتایج اعلام می شود و برای مهرماه مهندس فن آور ارشد سرکلاس می رود.

**مشکل یکی نبودن سرفصل دروس دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام جدید حل می شود

برزویی در خصوص پذیرش دانشجو برای هیئت علمی و بحث تربیت مدرس در ادامه گفت:برای پذیرش دانشجو برای پذیرش اعضای هیئت علمی و بحث تربیت مدرس در تمام استانها و تهران این امر به صورت متمرکز و به صورت استانی شکل می گیرد چنانچه آموزش مدرسان برای نظام جدید بوده و تمامی مدرسان حتما در این دوره آموزش می بینند.

برزویی در ادامه به مشکل یکی نبودن سرفصل های دروس دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت:با توجه به اجرای نظام جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی تمام سرفصل های دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی بازنگری می شود و براساس نظام جدید با توجه به اینکه آموزش تا بالاترین سطح در همین مسیر است دیگر فارغ التحصیلان کاردانی یا کارشناسی از مسیر دیگری وارد نمی شوند.

وی تصریح کرد:در سال گذشته آزمون ثبت نام مهندسي فن آور را داشتيم و امسال کارشناس حرفه ای ارشد را، تا پایان امسال هم ثبت نام دوره های فن آور خبره که مهمتر از دکتری است انجام می شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
kobra
۱۴:۳۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
سلام؛میشه بگیدثبتنام واسه مهر 93کی شروع میشه
آخرین اخبار