شفافیت شرکت ها شاهرگ کلیدی توسعه بازار سرمایه

بورس به عنوان ستون اصلی بازار نقش کلیدی در تحقق شعار امسال دارد بر این اساس افزایش شفافیت تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه می تواند در تحقق شعار امسال تاثیر گذار باشد.

مهرداد اکبری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب که بورس نقش موثری در تامین مالی شرکت ها دارد افزود: : با توجه به اینکه بورس یکی از مهم ترین ارکان های تامین مالی در هر کشوری است باید بازار سرمایه را به عنوان رکن اصلی تامین مالی در کشور شمرد .

وی تصریح کرد: شفافیتی که شرکت های حاضر در بورس دارند در سیستم بانکی مشاهده نمی شود و این نقطه تمایز بازار سرمایه با سیستم بانکی از نظر تامین مالی است .

این کارشناس اظهار داشت: با افزایش شفافیت، شرکت ها با سهولت بیشتری می توانند به تامین مالی بپردازند .

وی با تاکید براین که بازارسرمایه یکی از ستون های اصلی تامین مالی در کشورها محسوب می شود، گفت: بر این اساس بازار سرمایه می تواند نقش بهینه ای در تخصیص منابع به نهادها ایفا کند .

اکبری بر نقش بورس در تخصیص منابع به بنگاه های اقتصادی به واسطه تامین مالی از این بخش اشاره کرد و افزود: بر این اساس بنگاه های اقتصادی می توانند از طریق افزایش سرمایه در بازار سرمایه به تامین مالی بپردازند و به این ترتیب رونق اقتصادی از طریق سرعت بخشی به واسطه انتقال منابع اتفاق بیفتد و همچنین بورس می تواند نقش تخصیص دهنده منابع به بنگاه های اقتصادی را بازی کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس بنگاه های اقتصادی می توانند از طریق ابزارهای متنوعی که در بورس وجود دارد در زمان کوتاه به تامین مالی بپردازند.

این کارشناس خاطر نشان کرد: بورس به عنوان ستون اصلی بازار نقش کلیدی در تحقق شعار امسال دارد بر این اساس افزایش شفافیت تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه می تواند در تحقق شعار امسال تاثیر گذار باشد./عب

برچسب ها: بورس ، سرمایه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار