چهارمين دادگاه اختلاس بيمه/2

بازهم داستان چك‌هاي سوانح رانندگي كه در معاملات زمين هزينه مي‌شد

در آغاز جلسه دادگاه اختلاس بيمه متهم (ج.الف) در جايگاه قرار گرفت؛ اتهام وي همانند چند متهم ديگر پرونده دريافت چك‌هاي سوانح رانندگي در معاملات زمين است.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران درادامه رسيدگي به دادگاه پرونده اختلاس بيمه ايران قاضي سيامك مديرخراساني اتهامات متهم (ج.الف) را به وي تفهيم كرد.

(ج.الف) متهم است به معاونت در اختلاس توام با جعل از طريق تشكيل شبكه چند نفري و اختلاس از شعبه فاطمي بيمه ايران در تهران و كرج به مبلغ 9 ميليارد ريال و همكاري مستقيم با متهمان رديف اول و دوم، وصول چك هاي ناشي از اختلاس و كسب مال نامشروع به مبلغ 8 ميليارد و 500 ميليون ريال از وجوه ناشي از اختلاس.

همچنين قاضي ادامه داد: متهم (ج.الف) مبلغ يك و نيم ميليارد تومان معاونت در اختلاس داشته و تحصيل مال نامشروع نيز به همين مبلغ را داشته است و معاونت ديگري در اختلاس نيز به ملبغ 500 ميليون تومان دارد.

در ادامه قاضي، متهم را به جايگاه فراخواند و از وي سوال كرد كه آيا اتهامات وارده را قبول دارد يا خير؟ متهم پاسخ داد: نه قبول ندارم. متهم در دفاعيات خود اظهار داشت: من در سال 83 و 84 با شراكت آقاي (ح.ن) يك تعميرگاه زدم و قول نامه تعميرگاه نيز به نام من است.

متهم ادامه داد: در اين تعميرگاه 8 الي 10 نفر مشغول به كار هستند و چك هاي تصادف را آقاي (ح.ن) به من مي‌داد.

 متهم ج.الف تصريح كرد: با اقاي (ح.ن) دوست هستم و آقاي (د.ف) را نمي شناسم. وي ادامه داد:‌ اگر اشخاص و مدارك معتبري داريد ارايه كنيد تا پول اختلاس را بپردازدم.

متهم (ج. الف) ادامه داد: پدر آقاي (خ) يك تغميرگاه در خوي دارد و بزرگترين كارگاه حبوبات آذربايجان متعلق به خانواده من است. متهم افزود: من خانواده آقاي (ح.ن) را مي شناسم و پدر وي يك قاري و معلم نمونه بود و من به آنان اعتماد داشتم. متهم در خصوص اختلاس بيمه ايران نيز گفت: اختلاس كرج به من هيچ ربطي ندارد و من نيز از اعمال مجرمانه اين افراد اطلاعي نداشتم.

متهم (ج.الف) خطاب به نماينده بيمه ايران گفت: نماينده بيمه ايران صادق نيست و در بيمه ايران پول نقد مي دهند ولي مدير حقوقي بيمه اين مطلب را انكار و فيلم بازي مي كند.

متهم در خصوص شراكت خود با آقاي (ح.ن) در تعميرگاه گفت: من هيچ سودي از تعميرگاه نبردم و بدهكار نيز شدم.

متهم اظهارداشت: هيچ چكي به نام من نيست و به من هيچ ربطي ندارد و چك هايي را كه براي من نوشته اند در خصوص همكاري ما با يكديگر بوده است.

متهم افزود: برزگترين تاجران كشور من را مي شناسند و از امور مجرمانه (ح.ن) و (د.ف) نيز اطلاعي ندارم.

متهم اظهار داشت: من سفارش هيچ كس را نكرده ام و از هيچ خلافي نيز دراين گروه اطلاعي ندارم.

متهم در خصوص چك هاي صادر شده به نام پدر و برادر خود گفت: اين چك ها به واسطه تشابه فاميلي صادر شده و من كارمند دولتي و يا بيمه نيستم كه نظارتي بر چكي داشته باشم.

وي ادامه داد: از سال 85 به بعد با آقاي (ح.ن) هيچ ارتباطي ندارم. قاضي مدير خراساني ازمتهم سوال كرد كه : در شعبه كرج رفت وآمدي داشته است يا خير؟ متهم پاسخ داد: فقط يك بار به شعبه رفتم. قاضي از متهم پرسيد: آيا چكي را نقد كرده ايد؟ متهم پاسخ داد: بله فقط يك بار به بانك مراجعه كردم و چك رانقد كردم. قاضي در مورد ميزان تحصيلات متهم از وي سوال كرد كه متهم پاسخ داد: تحصيلات من زير ديپلم است.

 متهم عنوان كرد: از غير قانوني بودن چك ها مطلع نبودم و بعد از اينكه به غير قانوني بودن چك پي بردم از اين افراد شكايت كردم و پول را به حساب دولت ريختم. قاضي از متهم پرسيد : آيا با قوانين بيمه آشنايي داريد؟ متهم پاسخ داد:‌ نه من هيچ آشنايي با بيمه يران ندارم.

قاضي درمورد 300كيلوگرم ترياك كه از خودروي متهم كشف شده است، سوال كرد؛ متهم پاسخ داد: سال 83 ماشين من را دزديدند و در اين باره نيز شكايت كردم و سند ماشين نيزبه نام من نبود و هنگامي كه ترياك كشف شد ماشين من رادزديده بودند.

 قاضي از متهم پرسيد آيا پدر وبرادر وي دچار سانحه رانندگي شده متهم پاسخ داد: نه دچار هيچ سانحه اي نشده اند. قاضي ادامه داد: چك هايي را در وجه پدر و برادر شما صادر شده بابت چه موضوعي بوده است متهم پاسخ داد: بابت معامله و خريد زمين بود.

قاضي پرسيد چك بيمه هيچ ربطي به معامله شما دارد آقاي (ح.ن) به من گفت كه بانك براي هر فردي كه داراي نمايندگي بيمه است 100 ميليون تومان وام مي دهد چكي كه به من دادند كه پشت نويسي  شده بود و چك را وصول كردم و به حساب گذاشتم و اين چك بابت معامله بود.

قاضي از متهم پرسيد شما مبالغ چك ها را تقسيم بر سه مي كرديد و مدارك كشف شده نشان مي دهد كه تمامي شماره چك هايي كه خلاف صادر شده و با خط و در سررسيد شما بوده آيا تمامي اين ها اتفاقي است؟ متهم پاسخ داد: نه اتفاقي نيست من اين چك ها را بابت معامله زمينم گرفتم. قاضي از متهم پرسيد: ارزش زمين شما چه قدر بود، متهم پاسخ داد: بين 250 تا 300 ميليون.

قاضي گفت: مبالغي كه شما دريافت كرده ايد بالاتر از اين مبلغ است؟ متهم گفت: چك ها را به من نشان دهيد من به خاطر ندارم چه تعداد چك دريافت كردم. قاضي به متهم گفت شما عنوان مي كيند در قبال فروش زميني كه 250 الي 300ميليون ارش داشته مبالغي رادريافت كرده ايد در حالي كه چك هايي كه به شما تحويل شده بسيار بيشتر از اين است مگر شما مبالغ چك ها را باهم جمع نزديد متهم پاسخ داد: در حال حاضر چيزي در خاطر ندارم.

 قاضي از متهم پرسيد: جمع مراودت شما با آقاي (خ) و (ح.ن) چقدر بود؟ متهم پاسخ داد: 250 الي 300 ميليون. قاضي گفت: پس تمام چك هايي كه شما بايد گرفته باشيد به 300 ميليون برسد.

در ادامه جلسه قاضي، نماينده دادستان را به جايگاه فراخواند اما نماينده دادستان ترجيح داد تا بعد از وكيل مدافع متهم صحبت كند.

سپس قاضي مديرخراساني متهم (ح.ن) رابه جايگاه فراخواند تا در خصوص اظهارات متهم (م.الف) توضيحاتي ارايه كند.
/ش4
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار