برگزاري مراسم یاد بود شهدای کشتی مرمره در ترکیه

مراسم یاد بود شهدای کشتی مرمره آبی، که در حین امدادرسانی به مردم تحت محاصره غزه در شبیخون ددمنشانه کماندوهای ارتش صهیونیستی به قتل رسیده بودند، در دومین سالروز این حادثه و در مقابل این کشتی برگزار شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبكه آر تي تي ؛ در اولین روز این مراسم 2 روزه که از سوی بنیاد کمک های انسان دوستانه ترکیه موسوم به آی اچ اچ ترتیب داده شده ، خانواده های شهدای این حادثه و دیگر حاضرین در کشتی مرمره آبی حضور یافتند. شرکت کنندگان در مراسم رژیم اشغالگر قدس را لعن و نفرین کردند.

در این مراسم که تا ساعات پاياني شب گذشته ادامه داشت ، بلنت ایلدیریم رئیس بنیاد کمک های انساندوستانه ترکیه و یکی از حاضرین در کشتی مرمره آبی، رضوان کایا رئیس انجمن حمایت از آزادی ها و تنی چند از نویسندگان و روزنامه نگاران مسلمان ترکیه به سخنرانی پرداختند. همچنین برخی از فعالان صلحی که از شبیخون کماندوهای صهیونیستی به کشتی مرمره آبی جان سالم بدر برده بودند، وقایع آن روز را بیان کردند.

این مراسم با اقامه نماز صبح به امامت شیخ رائد صلاح رهبر جنبش فلسطینی در سرزمین های اشغالی 1948 خاتمه یافت.

در روز دوم این مراسم که امروز برگزار می شود، شرکت کنندگان از مقابل کشتی مرمره آبی تا میدان تقسیم استانبول راهپیمایی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار