با زخم قرنیه بیشتر آشنا شوید

یکی از عارضه هایی که به چشم آسیب می رساند خراشیدگی قرنیه است که بر روی بینایی تاثیرات منفی می گذارد.

کیوان کارگر، متخصص بیماری های چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌از عوارض زخم قرنیه، وجود آلرژی به نور، احساس تاری در دید، قرمز شدن مردمک (قسمت سفید آن) ریزش اشک، احساس درد و سوزش در چشم که با خارش همراه است.

وی ادامه داد: علت بوجود آمدن این عارضه (زخم قرنیه) استفاده کردن از لنزهای زیبایی به طور طولانی مدت، ورود جسم های خارجی مانند تکه های فلز (پلیسه)، گرد و خاک به وجود آمدن تبخال در اطراف چشم و عفونت پلک ها که همه ی این عوامل موجب بروز عفونت باکتریایی در چشم می شود.

کارگر عنوان  کرد: برای جلوگیری و مبتلا شدن به زخم قرنیه بهتر است از مالیدن چشم ها با دستان کثیف خودداری کنید، شستشوی مرتب چشم ها بعد از استحمام و استخر رفتن در هنگام کار (تراشکاری و نجاری) که احتمال ورود اجسام ریز به چشم وجود دارد از عینک مناسب استفاده کنید.

وی اظهار داشت: زخم قرنیه عارضه ی است که طی سه هفته درمان می شود و در صورت عدم درمان با عمل پیوند قرنیه می توان بینایی  گذشته را به دست آورد و تنها زمانی این عارضه (زخم قرنیه) موجب از بین رفتن بینایی می شود که در داخل چشم موجب عفونت شده باشد.

وی در پایان تاکید کرد: درمانهای اولیه برای کاهش درد ناشی از زخم قرنیه با استفاده از کمپرس آب خنک و شستشوی چشم با چای سرد شده است و برای کاهش درد آن با مصرف استامینوفن و با پمادهای آنتی بیوتیکی برای درمان آن می توان زخم قرنیه را بهبود داد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
خوب بود تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۲۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
نه... به نظر من اکثر افرادی که از لنز استفاده می کنند در اینده دچار زخم چشم حاد می شوند وعوارض بسیار بدی دارد ... با تغذیه چشمانت را قوی کن....////%
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۱۹:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من براثر استفاده ازلنز طبی دچار زخم قرنیه شدم الان یک هفتست از دارو وقطره استفاده میکنم دیگه احساس دردوسوزش درچشم ندارم میخواستم بدونم میتونم دوباره ازلنزاستفاده کنم؟
آخرین اخبار