دلیل دشمنی غرب با امام خمینی(ره) از زبان یک تحلیل گرآمریکایي؛

امام خمینی "ره" چهره ای قوی از اسلام را ترسیم کرد

بعد از انقلاب ایران ، تبلیغات گسترده ای علیه ایران در آمریکا آغاز شد و آیت الله خمینی هدف این تبلیغات و حملات قرار داشت چون او به گونه ای چهره ای قوی از اسلام را ترسیم کرده بود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران از روابط عمومي شبكه سحر بعد از انقلاب ایران ، تبلیغات گسترده ای علیه ایران در آمریکا آغاز شد و آیت الله خمینی هدف این تبلیغات و حملات قرار داشت چون او به گونه ای چهره ای قوی از اسلام را ترسیم کرده بود و با پیامی که در آن زمان برای رهبر اتحاد جماهیر شوروی فرستاد وی را تحت تاثیر قرار داد.
   این اظهارات متعلق به دان دبار روزنامه نگار و فعال ضد جنگ آمریکایی در مورد امام خمینی"(ره) و تأثیر قدرت اندیشه و طرز برخورد او با غرب است که در آستانه سالروز ارتحال بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی برنامه" دیدگاه" سیمای انگلیسی شبکه سحر با وی ایراد شده است كه بخش هايي از آن را مي خوانيد.
فکر می کنید چرا در پنتاگون واحد درسی ای با محتوای معرفی اسلام به عنوان دشمن آمریکا برای افسران ارتش آمریکا تدریس می شود؟
برای مدت چند سال مشکل مشابهی در پلیس آمریکا بوجود آمده بود؛ چنین مطالبی آموزش داده می شد و در واقع در آن زمان نیز اسلام هدف قرار گرفته بود و مردمی که در تحت لوای اسلام احساس امنیت می کردند برای این افراد به عنوان دشمن معرفی می شدند. هر چند که در قوانین دولت فدرال، اسلام به عنوان یک دشمن محسوب نمی شد. ... در واقع وقتی آمریکاییان به افغانستان حمله کردند و با القاعده روبرو شدند، آنان القاعده را دشمن خود در نظر گرفتند....
   آموزه هایی این چنینی نشان می دهد این مسئله با آنچه که در در  طول دهه گذشته نشان می داد که آمریکا بر علیه  اسلامگرایان افراطی در جنگ است نه مذهب، منافات دارد. کلنل ماتیو دولی در سخنرانی خود در دانشکده افسری می گوید ما بطور ایدئولوژیکی و فلسفی با اسلام مقابله می کنیم و از نظر ما اسلام یک ایدئولوژی است نه یک مذهب.

آیا فکر می کنید فرضیه نادرست وی روش او را توجیه می کند؟
نه من فکر می کنم این نهایت خیانت به اسلام است که دینی را به عنوان یک دشمن معرفی کنیم. این امر کار بسیار مخاطره آمیزی است... ما شاهد هستیم که پس از مسئله یازده سپتامبر پلیس شهر به شهر به دنبال مسلمانان بوده است و آنان را به شدت زیر نظر دارد، مسلمانان و اعراب به شدت تحت نظر بودند و هر بار از سوی رسانه ها، هدف قرار می گرفتند.
آمریکا با چنین ذهنیت تخریب گرانه ای دو جنگ را راه انداخته است یکی علیه عراق و دیگری علیه افغانستان و حال آقای دولی تایید می کند که اسلام همواره ادعای برپایی جنگ علیه غرب و بخصوص آمریکا را مطرح کرده است. نظر شما در این باره چیست؟
این فکر وجود دارد که اسلام دشمن آمریکا است بخصوص بعد از انقلاب ایران ، تبلیغات گسترده ای علیه ایران در آمریکا آغاز شد،  و آیت اله خمینی هدف این تبلیغات و حملات قرار داشت چون او به گونه ای چهره ای قوی از اسلام را ترسیم کرده بود  و با پیامی که در آن زمان برای رهبر اتحاد جماهیر شوروی فرستاد وی را تحت تاثیر قرار داد، و یا زمانی که به جنگ عراق در سال 1991 بازمی گردیم ، عراق صحنه ای بود برای جنگ علیه اسلام ، و بخشی از این تبلیغات منفی علیه دشمن بود بخصوص که این واقعه بعد از ماجرای یازده سپتامبر و بهانه خوبی برای اجرای نقشه های ایشان بود ...
پس جای تعجب نیست که شخصی به نام تری جونز در ایالت فلوریدا به خود این اجازه را بدهد که یک جلد از کتاب مقدس مسلمانان، قرآن، را بسوزاند . چرا تا این اندازه تنفر ایجاد می کنند؟
این نتیجه همان تبلیغات منفی علیه اسلام است که در آمریکا روی آن کار می شود . تری جونز فرد تحصیلکرده ای نیست که بتواند دلایل کار خود را تشخیص و توضیح دهد. وی فقط تحت تاثیر تبلیغات دست به این اقدام زده است. / م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار