يك كارشناس سياست خارجي:

خروج يونان از حوزه يورو اتحاديه اروپا را نابود خواهد كرد

يک کارشناس سياست خارجي گفت:‌ خروج يونان از حوزه يورو علاوه بر وحدت اقتصادي اروپا وحدت سياسي اتحاديه اروپا را نيز از بين خواهد برد.

امير محمدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به بحران شكل گرفته در يونان و احتمال خروج اين کشور از اتحاديه اروپا گفت:‌ اتحاديه اروپا به اين خاطر تشکيل شد تا کشورهاي اروپايي بتوانند در اقتصاد جهاني رقابت کنند و سران اين قاره با تشکيل اين اتحاديه سعي کردند در سياست‌هاي اقتصادي از يک مدل استفاده کند اقتصاد كشورهاي اين حوزه را به يكديگر نزديك كنند.

اين کارشناس سياست خارجي افزود: يکي از عواقب خروج يونان از منطقه يورو، کاهش قدرت اقتصادي اتحاديه اروپاست چراكه در صورت خروج اين کشور سياست پولي و مالي که پايه اتحاديه اروپاست از بين خواهد رفت.

وي با اشاره به اينکه خروج يونان از منطقه يورو عملا باعث مي‌شود که اتحاديه‌اي به نام اتحاديه اروپا وجود نداشته باشد، تصريح کرد: در صورت خروج يونان از يورو قطعا قدرت اقتصادي اعضاي اين اتحاديه كاهش خواهد يافت و اثر ديگر خروج يونان از اتحاديه اروپا پايين آمدن ارزش‌ يورو در برابر دلار است که لطمات جدي را به اين اتحاديه خواهد زد.

اين کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه هدف از تشکيل اتحاديه اروپا دست يافتن به وحدت سياسي در اين منطقه است، اظهار داشت:‌ در صورت خروج يونان از منطقه يورو علاوه بر اينکه وحدت اقتصادي اروپا از بين مي‌رود وحدت سياسي که جزء اهداف بلند مدت تشکيل اين اتحاديه  است نيز تعبير نمي‌شود.

محمدي با اشاره به اينکه نظرات متفاوتي در بين اعضا اين اتحاديه درباره ماندن يا رفتن يونان از حوزه يورو وجود دارد، خاطرنشان کرد: کشورهاي مخالف با اعطاي کمک مالي به يونان بر اين عقيده‌اند كه از آنجايي كه يونان توان پرداخت وام‌هاي اتحاديه اروپا را ندارد موجب مي‌شود که به سيستم مالي اتحاديه اروپا ضربه زده و آن را با چالش هاي جدي مواجه کند.

/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار