مدیر جشنواره فیلم سارایوو در دیدار با مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی گفت : سینمای ایران در سطح بین الملل جایگاه شناخته شده ای دارد و تعامل با سینماگران ایرانی برای ما بسیار ارزشمند است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، میرساد پوری واترا در ادامه تصریح کرد: 17 سال از برگزاری جشنواره فیلم سارایوو می گذرد و ما همواره با سینمای ایران در ارتباط بوده ایم و حتی  اولین دوره این جشنواره با فیلمی از سینمای ایران افتتاح شد.
در این دیدار که در کشور بوسنی و محل ساختمان بنیاد سینمایی فدراسیون بوسنی و هرز گوین برگزار شد طرفین در خصوص تعامل بین هنرمندان دو کشور و حضور در جشنواره های سینمایی مذاکره کردند.
میرعلایی نیز در این دیدار تصریح کرد: ارتباط با سینمای جهان اسلام از جمله رویکردهای ما در عرصه بین الملل است و کشور بوسنی با توجه به بحران هایی که در طول سال های گذشته از سر گذرانده ، همدلی بیشتری با ایرانیان دارد. بخشی از تاریخ بوسنی با کمک ها و احساسات انسان دوستانه مردم کشور ما رقم خورده است . بوسنی نیز به مانند ایران سابقه دفاع را در پیشینه خود ثبت کرده و به نوعی ما دو کشور شهدای زیادی برای حفظ هویت و ارزش های  خود اهدا کردیم این مشابهت ها از جمله دلایل اصلی توجه ما به بوسنی و سینمای این کشور است.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: سینمای بوسنی برای تاثیرگذاری بیشتر در جهان، باید به صورت همه جانبه تقویت شود و ما تلاش می کنیم از تجربیات سینماگران ایرانی برای رشد هر چه سریع تر این سینما بهره گیریم تا سینمای بوسنی بتواند حق مطلب را در خصوص مردم ستم دیده این کشور ادا کند. مردم بوسنی ایثارگری و مجاهدت های زیادی برای دفاع از وطن خود انجام داده اند و سینمای این کشور وظیفه دارد این موضوعات را ثبت و ارایه کند.
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در پایان افزود: زبان هنر به ویژه سینما به دلیل تاثیرگذاری فراگیر خود می تواند یکی از مهمترین ابزارهای ترویج ارزش های انسانی، اخلاقی و مذهبی باشد و باید تمامی کشورهای اسلامی از این ظرفیت بهره مناسبی بگیرند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار