تبریز/

تکلیف احداث بزرگراه اهر – تبریز هرچه سریع تر باید مشخص شود

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، گفت: تکلیف احداث بزرگراه اهر – تبریز هرچه سریع تر باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از تبریز، فلاح،امروز در جلسه بررسی مشکلات احداث بزرگراه اهر- تبریز گفت: جاده اهر – تبریز یکی از راههای مواصلاتی چند شهر استان آذربایجان شرقی و همچنین راه ارتباطی استان اردبیل است که باید اتمام احداث این بزرگراه در اولویت باشد.

وی، افزود: سالانه 100 نفر در جاده اهر – تبریز کشته می شود که وظیفه مسئولان بسی سنگین تر می شود و باید با اختصاص اعتبرات لازم تکلیف احداث این جاده هرچه سریع تر مشخص شود.

فلاحی باباجان، خاطرنشان کرد قطعه اول بزرگراه از طرف اهر به تبریز و قطعه دوم نیز از طرف تبریز به اهر در حال احداث است اما قابل قبول نیست و احداث قطعه سوم بزرگراه نیز هنوز شروع نشده است و با این روند اختصاص اعتبار کار احداث به کندی انجام خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، گفت: احداث بزرگراه اهر – تبریز یکی از ضروریات اساسی است و برای جلوگیری از حوادث ناگوار و تسریع در احداث، این بزرگراه باید جزء طرح مهر ماندگار باشد و یا اینکه بودجه خاصی اختصاص یابد و برای تکمیل آن بیش از 300میلیارد ریال اعتبار لازم است و هرچه در توان داریم کار اتمام احداث بزرگراه اهر – تبریز را دنبال خواهیم کرد و امیدواریم مسئولان استانی و کشوری و به خصوص رئیس جمهوری در سفر آینده به استان آذربایجان شرقی در این زمیسنه توجه ویژه ای داشته باشند.

فلاحی باباجان، از تشکیل کارگروهی برای تسریع در احداث بزرگراه اهر – تبریز خبرداد و افزود: در این کارگروه مقرر شد ادارات ذینفع با مدارک ومستندات تعداد کشته ها و تصادفت از سوی پزشکی قانونی و پلیس راه و راهنمایی و رانندگی مشکلات پیش رو در احداث این بزرگراه را از سوی استاندار آذربایجان شرقی و همچنین وزیر راه و شهرسازی حل کنند تا کار احداث بزرگراه اهر – تبریز هرچه زودتر به اتمام برسد.

در این جلسه صدیقی فرماندار شهرستان اهر نیز با بیان اینکه شاهد حوادث ناگوار رانندگی در جاده اهر – تبریز هستیم از مسئولان استانی و به خصوص مسئولان کشوری انتظار داریمک هرچه سریع تر در اتمام بزرگراه اهر – تبریز تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

گفتنی است: در چند روز گذشته در اثر برخورد پژو206 با سمند متأسفانه 3 نفر از سرنشینان پژو در اثر آتش گرفتن جان خود را از دست دادند و 3 نفر از سرنشینان سمند نیز مصدوم شده اند.

همچنین، در جاده خواجه – ورزقان در اثر برخورد پیکان با کمپرسی 5 نفر از سرنشینان پیکان جان خود را از دست دادند و 2 نفر دیگر نیز مصدوم شدند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.