تا دو ماه آينده صورت می گیرد؛

سفارش سکه به صورت الکترونيکي

ارائه سفارش به صورت الکترونيکي به کارگزاران و سرعت انتقال اطلاعات ، مهم ترين اهداف راه اندازي معاملات آنلاين سکه در بورس کالاست.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا) ، محمد رضا پورابراهيمي ، اظهار داشت: در اين معاملات ، مشتري سفارش خود را به صورت آنلاين به کارگزار ارائه مي دهد و کارگزار هم خريد و فروش را به صورت الکترونيکي انجام مي دهد.

پورابراهيمي با تاکيد بر اينکه سامانه معاملات بر اساس سفارش مشتري خريد و فروش است، تصريح کرد: با راه اندازي سيستم آنلاين، مشتريان به جاي درخواست تلفني يا حضوري ، درخواست خود را به صورت کتبي ارائه مي کنند.

رئيس هيئت مديره بورس کالا با تاکيد بر اينکه در معاملات آنلاين حضور فيزيکي سرمايه گذاران حذف مي شود، خاطرنشان کرد: در اين شرايط با مجوز کارگزار، مشتري مي تواند درخواست خود را به صورت آنلاين به سيستم وارد کند .
پورابراهيمي با اشاره به اينکه هدف اصلي راه اندازي اين سيستم دسترسي به معاملات آتي از تمام نقاط کشور است، گفت: با اين اقدام تعداد متقاضياني که براي انجام معاملات آتي سکه به بورس کالا مي آيند، افزايش مي يابد.
وي در باره اعتبار ارائه شده به مشتريان در اين معاملات گفت : اعتباري که کارگزار به مشتري   مي دهد ، به کارگزار بستگي دارد ، حتي اين امکان فراهم شده است که نرم افزار در معاملات اول، سقفي را براي معاملات تعيين کند.

پورابراهيمي به سرمايه گذاراني که مي خواهند به معاملات آتي سکه وارد شوند ، توصيه کرد با تحليل و تخصص لازم وارد اين بازار شوند.
عضو شوراي عالي بورس ادامه داد: با انجام معاملات آتي به صورت آنلاين پيش بيني مي شود، معاملات در اين بخش افزايش يابد و اتفاقي که در معاملات اوراق مشارکت با راه اندازي معاملات آنلاين روي داد ، در اين بخش تکرار شود.

وي با تاکيد بر اينکه تا دو ماه آينده بورس کالا به استقبال معاملات آنلاين سکه مي رود گفت: ساير رينگ هاي حاضر در تالار نقره اي نيز تا پايان سال، شاهد راه اندازي معاملات آنلاين خواهند بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار