سوادكوه/

20 هزار نفر در مازندران معتکف شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: بیش از 20 هزار نفر در 230 مسجد مازندران معتکف شدند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام ناصر شکریان در حاشیه بازدید از معتکفان سوادکوه در شهرستان سوادکوه به بیان استقبال از مراسم اعتکاف در استان، افزایش مدارس معارف و استفاده از فضای مجاری پرداخت.

وی افزود: بیش از 20 هزار نفر در 230 مسجد مازندران معتکف شدند البته آمار دقیق و تکمیلی اعتکاف با توجه به ثبت‌ نام در روستاها و احتمال افزایش آن در روز دوم متعاقبا اعلام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به فصل امتحان دانشگاهیان و دانش‌آموزان اشاره کرد و بیان داشت: با وجود فصل امتحانات، پیش‌بینی ما حضور گسترده در اعتکاف امسال است.

* 3 دانشگاه مازندران اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف کرد 

وی به برنامه‌ریزی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برای اعتکاف امسال خبر داد و گفت: حضور آیت‌الله صالحی خوانساری در غرب استان و آیت‌الله توکل در شرق و مرکز مازندران در طول سه روز اعتکاف برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

شکریان تصریح کرد: سه دانشگاه مازندران اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف کرد که دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل، دانشگاه مازندران و فنی و مهندسی بابل با حضور دانشجویان و اساتید اقدام به برگزاری اعتکاف کردند.

وی به برنامه‌های فرهنگی و دینی در مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: حضور قاریان برتر کشوری و استانی، برگزاری مسابقه دلنوشته اعتکاف و اهدای کمک هزینه کربلا و اهدای 250 جلد کتاب جامع احکام اعتکاف آیت‌الله مکارم شیرازی برخی از برنامه‌های اعتکاف امسال است.

شکریان از همکاری و همراهی روحانیون و مسئولان و خیرین برای برگزاری اعتکاف تشکر کرد.

* دبیرستان معارف تنکابن راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری کنگره شهر آشوب در مازندران خبر داد و گفت: آماده‌سازی برگزاری کنگره علامه سعید العلما نیز امسال انجام می‌شود.

شکریان از فعالیت چهار دبیرستان معارف در مازندران خبر داد و گفت: دو دبیرستان معارف در بابل و دو دبیرستان معارف در ساری وجود دارد و از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری، ساختمان دبیرستان معارف تنکابن در سال جاری انجام می‌شود.

این مسئول افزود: استقبال مردمی و ضرورت فعالیت‌های دینی و مذهبی موجب می‌شود توسعه دبیرستان‌های دینی در دستور کار ما قرار گیرد.

وی به راه‌اندازی اتوماسیون اداری همه ادارات تبلیغات اسلامی مازندران در سال جاری اشاره کرد و اضافه کرد: مقدمات اجرایی شدن اتوماسیون اداری تبلیغات اسلامی شهرهای استان انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به راه‌اندازی اداره تبلیغات اسلامی بهشهر اشاره کرد و بیان داشت: در تیر ماه امسال و همزمان با سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی بهشهر راه‌اندازی می‌شود.

شکریان به سهمیه‌بندی استانی و شهرستانی برای حفظ قرآن اشاره کرد و ادامه داد: حفظ قرآن کریم برای فعالان قرآنی استان تاکید شده است.

* فعالیت سایت تبیان در شهرهای بابل، ساری و چالوس

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه حفظ در کشور به لزوم تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن در کشور تا پایان طرح توسعه اشاره کرد و ابراز داشت: از مؤسسات و مراکز قرآنی که در بخش حفظ فعالیت دارند، حمایت می‌شود.

وی به فعالیت سایت تبیان در شهرهای بابل، ساری و چالوس اشاره کرد و متذکر شد: با راه‌اندازی اداره تبلیغات بهشهر شاهد راه‌اندازی سایت تبیان در آن شهر خواهیم بود.

شکریان فعالیت در فضای مجازی را مهم و از دغدغه‌های مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی در دستور کار ما قرار دارد و آموزش مجازی تربیت معلم قرآن در سال جاری توسعه خواهد یافت./ج1



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.