"زیر گنبد کلیسا" به بخش داوری " یک دهه جشنواره" ویدیویی تهران راه یافت

از بین آثار ارسالی شبکه جهانی سحر، تله فیلم" زیرگنبد کلیسا" به بخش فیلم های منتخب دینی" یک دهه جشنواره" از نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران راه یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومی شبکه سحر، این فیلم تلویزیونی محصول سال 84-83 سیمای انگلیسی این شبکه و حاصل همکاری بابک صفی خانی( به عنوان نویسنده فیلمنامه)، امیر مسعود آقاباباییان( کارگردان) و اکبرتحویلیان( تهیه کننده) است.

"زیر گنبد کلیسا" بر مبنای یک ماجرای واقعی ساخته شده و روایتگر داستان چند مسیحی، یهودی و مسلمان است که به دلیل حمله نظامیان صهیونیستی به کلیسای" المهد" پناه می برند. این درگیری درست در زمانی بوقوع می پیوندد که یک مراسم عقد ازدواج در حال برگزاری در کلیسا است و تیراندازی های بیرون کلیسا و فرار شخصیت های داستان به کلیسا ارتباطات جالبی بین پیروان این سه دین بوجود می آورد که در نهایت به تفاهم در یکی بودن دشمن همه پیروان این ادیان در فلسطین یعنی رژیم غاصب صهیونیستی می انجامد.

بازی حبیب ثامینه،، سعيد نورالهي، نازنين كشاورز، مجيد واشقانی، اميرحسين حسيني، معصومه بافنده، ميلاد فرقاني، محمدحسين علايي،عباس صفا، شاه‌علي سرخاني، بهروز شاهبداغي، وحيد افشان، علي اميري شهراني و عليرضا قربانعلي در کنار همکاری امير رجبي به عنوان آهنگساز، عليرضا وداد تقوي به عنوان تصويربردار، امير مسعود آقاباباييان به عنوان تدوينگر، محسن پناهي به عنوان طراح صحنه و لباس و محمدرضا ديودل به عنوان صدابردار عوامل تولید" زیر گنبد کلیسا" را شکل داده اند.

این فیلم تلویزیونی در بخش فیلم های دینی" یک دهه جشنواره" اولین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران که از 28 خرداد تا 2 تیر در تهران برگزار می شود، با" چتر سفید"( جابر قاسمعلی)، "حبیبه"( داریوش یاری)، " دست عشق"( نادر مقدس)، " ماه جبین"( روح الله حجازی)،" نشانه ها"( حمید بهمنی) و " وزنه های بی وزن"( مجید شیخ انصاری) رقابت خواهد کرد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.