فدراسیون جهانی والیبال:

ایرانی ها، جویای نام بهترین تیم آسیا هستند

سایت فدارسیون جهانی والیبال در گزارش تحلیلی روز پنجم مسابقات انتخابی المپیک در توکیو نوشت: ایرانی ها که جویای نام بهترین تیم آسیا هستند، امروز ونزوئلا را در سه ست شکست دادند و از استرالیا پیشی گرفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، در ادامه این گزارش چنین آمده است: ایران توانست ونزوئلا را در 3 ست پیاپی شکست دهد. ونزوئلا بازی را ساده شروع کرد و در طول مسابقه جنگندگی لازم را از خود نشان نداد. حمله های پر سرعت ایران برای ونزوئلا مشکل ساز شد و در طول مسابقه سرویس های فوق العاده و پاس های عالی را به نمایش گذاشتند.

ونزوئلا در زدن سرویس و دریافت مشکل داشت. این پیروزی چهارمین پیروزی ایران در برابر 1 باخت آنها بود و در طرف مقابل ونزوئلا درست بالعکس ایران چهارمین باخت خود را تجربه کرد.

 امیر غفور و فرهاد قائمی هر کدام با 11 امتیاز بیشترین امتیازات را برای تیم ایران بدست آوردند و در تیم ونزوئلا کوین پینورا با 12 امتیاز بیشترین امتیاز را برای تیم بازنده رقم زد.

 صربستان نیز توانست در سه ست پیاپی از پرتوریکو عبور کند تا تنها تیم بدون شکست تا پنجمین روز این مسابقات باقی بماند. صربستان در یک بازی یک طرفه قدرت خود را در دفاع، سرویس و پاس به رخ پرتوریکو کشید.

صربستان در طول این مسابقات تنها یک ست را واگذار کرده است. قهرمان اروپا در هر پنج بازی خود برنده از میدان بیرون آمده و پرتوریکو نیز در هر پنج بازی خود شکست را تجربه کرده است.

"ساسا استارویوچ" با 10 و" بوژان یانیک" با 9 امتیاز بیشترین امتیازات را برای صربستان بدست آوردند. "ایزکوئیل کروز" نیز با 14 امتیاز توانست بیشترین امتیاز را برای پرتوریکو کسب نماید. "نیکلا کواچویچ" تاکنون با میانگین 56 بهترین آبشار زن این مسابقات است.

بازی کره و چین هم پنج ست به درازا کشید که سرانجام کره 3-2  چین را مغلوب کرد. دو تیم یکی در میان ست ها را از آن خود می کردند تا اینکه کره آخرین ست پیروزی ساز را به نام خود ثبت کرد. هر دو تیم با رکورد 2 پیروزی و 3 باخت به مسابقات دو روز شنبه و یکشنبه می روند. "پارک چول وو" با 27 امتیاز و "کیم هاک مین" با 19 امتیاز نقش مهمی در پیروزی تیم کره به عهده داشتند در حالیکه "چن پینگ" با 23 امتیاز و "زی هانگ چن" با 21 امتیاز بیشترین امتیازات را برای تیم بازنده کسب کردند.

ژاپن نیز در چهارمین بازی توانست در حضور تماشاچیان انبوه و مشتاق خو در سه ست متوالی استرالیا را شکست دهد تا امیدها را برای صعود به المپیک زنده نگه دارد. استرالیا با حملات سریع و دریافت های بی نقص ژاپن غافلگیر و دچار مشکل شد.

 آنها تحت تاثیر جو ورزشگاه چندین اشتباهات ساده نیز مرتکب شدند. ژاپن هماهنگی به وجود آمده در ست اول خود را در طول مسابقه حفظ کرد. آنها در دفاع و حمله  و به ویژه در سرویس ها موثر کار کردند. این پیروزی هر دو تیم را صاحب 3 پیروزی و 2 شکست در این مسابقات کرد. "تاتسویا فوکوزاوا" با 15 امتیاز بیشترین تاثیر را در پیروزی تیم خود در این بازی داشت.

 "ایگور یودین" کاپیتان تیم استرالیا با 14 و "ادگار توماس" با 12 امتیاز بیشترین امتیازات را برای استرالیا در این بازی کسب کردند.

حساسیّت بازی ها از آنجایی است که در پایان رقابت ها تیم برتر به همراه بهترین تیم آسیا، حتی اگر این تیم در میان برترین ها نباشد راهی مسابقات المپیک لندن خواهند شد، افزایش یافته است.

در مجموع چهار سهمیه باقیمانده به المپیک لندن، دو سهمیه آن در مسابقات انتخابی ژاپن در این هفته مشخص می شود. یک سهمیه در بلغارستان و یک سهمیه نیز در مسابقات آلمان مشخص خواهد شد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار