آمادگي گمرك براي ارائه تسهيلات به واحدهاي توليدي مناطق ويژه اقتصادي

گمرك در ارائه خدمات و تسهيلات به بخش توليد و واحدهاي توليدي كه در مناطق ويژه اقتصادي مستقر هستند، مشكل خاصي ندارد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از به نقل از گمرك ، عباس معمارنژاد رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران گفت: با مصوبه جديد دولت كه اجازه معافيت ورود كالا از مناطق آزاد تجاري و صنعتي و ويژه اقتصادي را معادل ارزش افزوده ايجاد شده به داخل كشور مي‌دهد، فعاليت‌هاي توليدي در اين مناطق به‌طور قطع رونق بيشتري خواهد گرفت.

معمار نژاد افزود: براساس مصوبه فوق، كالاهايي كه از طريق مناطق ويژه اقتصادي وارد كشور مي‌شود، از پرداخت حقوق ورودي معاف است و اين موضوع فعاليت‌هاي توليدي را در مناطق ويژه اقتصادي تسهيل خواهد كرد.

وي درخصوص تسهيلاتي كه گمرك براي مناطق ويژه اقتصادي در نظر گرفته است، اظهارداشت: ما درباره واحدهاي توليدي كه در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي قرار دارند، حداكثر تسهيلات را فراهم مي‌كنيم و اصولاً در مورد واحدهاي توليدي جز مشكلي كه درخصوص تفسير ماليات ارزش افزوده وجود داشت، مشكل ديگري نداشتيم كه فكر مي‌كنم با بخشنامه جديد دولت، اين مشكل هم برطرف شده است.

معمارنژاد با تأكيد به اينكه منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي بندر امام يكي از مناطق بسيار مهم در زمينه صادرات در كشور است، گفت: نشست‌هاي هماهنگي با مسئولان مناطق ويژه اقتصادي در راستاي تسريع كارهاي مربوط به امور گمركي و برطرف كردن مشكلات آنها برگزار مي‌شود.

وي افزود: تشريفات گمركي، فرآيند مربوط به ورود و خروج كالا در كشور است كه با همكاري سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مختلف صورت مي‌گيرد و خوشبختانه قانون جديد امور گمركي وظايف گمرك و ساير دستگاه‌ها را به‌خوبي روشن و قانون تأسيس مناطق ويژه اقتصادي نيز رسالت و نوع فعاليت اين مناطق را مشخص كرده است./عب

برچسب ها: گمرک ، اقتصاد ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار