ابراز خوش‌بینی وزیردفاع سابق آمریکا به نشست مسكو

"ويليام پري" وزیردفاع سابق آمریکا با ابراز خوشبینی نسبت به مذاکرات مسکو، خواستار حل موضوع هسته‌اي ايران از طریق دیپلماسی شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم، "ویلیام پری" در حاشیه نشست هسته ای لوکزامبورگ، نسبت به نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو (29 و 30 خردادماه) ابراز خوشبینی کرد.

وزیر دفاع سابق آمریکا با اشاره به موضوع برگزاری مذاکرات مستقیم میان تهران و واشنگتن اظهار داشت: ما از مذاکرات مستقیم میان دو کشور پشتیبانی می کنیم اما من معتقدم این تنها راه حل موضوع هسته ای ایران نیست.

پری عدم مشارکت آمریکا در آغاز مذاکرات هسته ای با ایران را اشتباه دانست و افزود: مشارکت واشنگتن در مذاکرات جاری امری بسیار مثبت است و این مشارکت باید ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر دیپلماسی در حل موضوع هسته ای ایران، افزود: تهدید به خشونت راه حل درستی برای حل مسائل نیست و تنها از طریق مذاکره و اقدامات دیپلماتیک می توان به نتایج مناسب رسید.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان نزدیک شدن بیشتر ایران و آمریکا، اظهار داشت: بله، باید نگاهی مثبت به این مسئله داشته باشیم چون دیپلماسی مسیری دو طرفه است.

وزیردفاع سابق آمریکا در پايان تصريح كرد: ایران کشوری بزرگ با ملتی متمدن و تاریخی عظیم است که به هزاران سال پیش باز می گردد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار