با شعار "نان، نه مسابقه"؛

اعتراض لهستاني‌ها به هزینه‎های برگزاری مسابقات یورو 2012

مردم لهستان با برگزاري تظاهرات ضمن اعتراض به برگزاري مسابقات قهرماني فوتبال جام ملت‎های اروپا در اين کشور، شعار "نان، نه مسابقه" سر دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، حدود ۵۰۰ معترض روز يک‌شنبه در شهر پونزان با اشاره به اين‌که براي سازمان‌دهي اين مسابقات هزينه بسياري اختصاص داده شده ، در مخالفت با بازي‌هاي يورو ۲۰۱۲ تظاهرات کردند.

کاتارزينا زارنوتا که سازمان‌دهي اين اعتراض را به عهده داشت گفت:"ما در حال اعتراض علیه سياست کنوني هستيم. در زمان بحران وقتي که هزينه‎ها در زمينه تامين مسکن اجتماعي کم‌تر و کم‌تر مي‌شود ما ميليون‌ها زلوتي (واحد پول لهستان) براي ساخت استاديوم فوتبال هزينه مي‌کنيم."

مسابقات قهرماني يورو ۲۰۱۲ روز جمعه (۱۹ خرداد، ۸ ژوئن) با برگزاري مسابقه افتتاحيه بين لهستان و يونان در ورشو، پايتخت لهستان آغاز شد. لهستان و اوکراين به طور مشترک ميزباني مسابقات جام ملت‎های اروپا با حضور ۱۶ تیم از این قاره برعهده دارند.

این مسابقات در چهار گروه چهار تیمی دنبال می‌شود که ورشو صحنه اعتراضات علیه برگزاري مسابقات يورو ۲۰۱۲ شده است.

از سوی دیگر، در اوکراين نیز دستگيري يوليا تيموشنکو،رهبر مخالفان و نخست وزير سابق اين کشور بر مسابقات يورو ۲۰۱۲ سايه افکنده است.

دادگاهي در اوکراين اکتبر ۲۰۱۱ و پس از آن‌که تيموشنکو را به اتهامات مختلف مجرم شناخت وي را به ۷ سال حبس محکوم کرد. يکي از اتهامات تيموشنکو اين بود که با امضاي يک قرارداد گازي با روسيه در سال ۲۰۰۹ از قدرت سوء استفاده کرده است.

نخست وزير سابق اوکراين ۲۰ آوريل در اعتراض به آن‌چه که از آن به عنوان بدرفتاري ماموران زندان توصیف کرده، اقدام به اعتصاب غذا کرد.

برخی از مقام‌هاي ارشد اروپايي در اعتراض به نحوه برخورد با نخست وزير سابق اوکراين، انتقاداتی را مطرح کرده‎اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار