رئيس جمهور:

نبايد با افراد متخلف سياسي برخورد شود

رئيس جمهور گفت: البته افراد متخلف در ايران هم هستند که بايد دستگاههاي مربوطه آنها را بگيرند عادلانه ، درست و نه سياسي با آنها برخورد کنند و هر چه و هر که هست به اندازه جرمش مجازات کنند.



به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ احمدي نژاد در مراسم افتتاح چند طرح عمراني در کرمانشاه اظهارداشت: خداي بزرگ را سپاسگزارم که بار ديگر توفيق حضور در استان سرفراز کرمانشاه و در جمع  بهترين هاي  مردم ايران را عنايت کرد.

رئيس جمهور گفت: مردمي که نزديک 1400 سال در خط مستقيم توحيد، عدالت و اسلام ناب محمدي (ص) زندگي و فرازهاي پرافتخاري را تقديم ملت ايران و جامعه بشري کردند.

وي افزود: مردم استان کرمانشاه در دامان پرمهر خود  انسان هاي  بزرگ، علما، مجاهدان و  شهدا و برجستگاني را تربيت کردند.

رئيس جمهور در ادامه درباره طرح هاي افتتاح شده امروز در اين استان گفت: سه کار مهم امروز تقديم مردم شد، کار اول مسکن مهر بود که نزديک به 16 هزار واحد مسکوني اماده شد و در اختيار مردم شهر و روستا قرار گرفت.

احمدي نژاد افزود: جمع کثيري از توان مهندسي و منابع مالي کشور بسيج شد تا اين کار بزرگ به نتيجه برسد.

وي گفت: اين طرح 5000 واحدي مسکن مهر کرمانشاه  در حد بسيار بالا و مطلوبي است.

رئيس جمهور افزود: تلاش مي کنيم 117 هزار واحد مسکن مهر،  تا پايان سال و حداکثر تا فروردين به نتيجه برسد.

رئيس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح چند طرح عمراني در کرمانشاه افزود : طرح مسکن مهر طرح گسترده و عظيمي است و حدود چهار ميليون واحد مسکوني که در برنامه است ، بخشي تحويل شده و بخشي در حال ساخت است.

محمود احمدي نژاد گفت : اين آغاز راه است و بايد به سمتي برويم که شهرسازي ، معماري و مهندسي ساخت ما دگرگون شود و هم از نظر معماري و هم زيبايي و شهرسازي به ارزشهاي گذشته ايران برگردد .

وي افزود : شهر و مسکن بايد در خدمت آرامش روح و روان و همدلي و انسجام قرار گيرد و اين ها کار معماري ، هنر و شهرسازي است و اميدواريم متخصصان ، شهرسازان و معماران ما در اين زمينه اهتمام لازم را داشته باشند.

رئيس جمهور گفت : نزديک به 16 هزار واحد مسکن مهر حدود 500 ميليارد تومان سرمايه گذاري داشت و  اين طرح و طرح نيروگاه ، 940 ميليارد تومان سرمايه گذاري داشت .

احمدي نژاد افزود : طرح بزرگي که امروز آغاز شد ، راه آهن کرمانشاه به خسروي است ، اين طرح از طرح هايي است که اميدواريم بخش نخست آن هر چه زودتر تکميل شود و به شبکه سراسري راه آهن بپيوندد و اين طرح تحول بزرگي در جابجايي مسافر و کالا ايجاد خواهد کرد .

وي گفت : اين طرح نيز 716 ميليارد تومان اعتبار دارد و در کل ، 1656 ميليارد تومان طرح براي استان کرمانشاه است و اميدواريم با همت همکاران ،‌اين طرح ها هر چه زودتر تکميل شود .

رئيس جمهور همچنين گفت : تقريبا همه طرح هاي عادي استان در دست اجراست و اين طرح ها طرح هاي بزرگي است يکي از آنها مربوط به بزرگترين طرح آبي کشور مي شود که اميدواريم تا سال 92 بخش در خور توجهي از آن در اختيار مردم قرار گيرد.
رئيس جمهور گفت: امروز وظيفه اصلي ما ساختن ايران است.
احمدي نژاد افزود: ساختن ايران بايد اولاً متکي به طبيعت و زمين ايران باشد و استعدادهاي طبيعي که خداوند در اين سرزمين قرار داده است ثانياً متکي به توانايي متخصصان ، کارکنان ، کارگران ، سرمايه گذاران و طراحان خودمان و ثالثاً متکي به انديشه و فرهنگ ايراني باشد.

وي تاکيد کرد: ايران را بايد با اتکا به استعداد ايران ، توان ايراني و با انديشه فرهنگي ايراني بسازيم و اين هم شدني است.

رئيس جمهور با اشاره به سخنان استاندار کرمانشاه درباره اجراي طرح هاي مهم در اين استان گفت: بسياري از آمار و ارقامي که استاندار داد و مقايسه مي کرد با طول کل دوره هاي قبل از دولت نهم يعني در هشت سال به اندازه سه برابر کل قرن مي شود کار کرد و مي توان طرح هاي عظيم تحولي را در ايران اجرا کرد.

احمدي نژاد با اشاره به ظرفيت بزرگ ملت ايران براي ساختن و پيش بردن کارهاي بزرگ افزود : ملت ايران از اين جهت ممتاز است و نشان داده است که مي تواند مأموريت هاي تاريخ ساز و بزرگ را بر عهده بگيرد و جلو برود.
وي افزود: يکي از کارهاي مهمي که در دست اجراست تحول در بخش کشاورزي است.

رئيس جمهور با اشاره به وضع توليدات کشاورزي و دامي، نحوه آبياري و وسعت زمين هاي کشاورزي کشور گفت: در کشور زمين و نيروي انساني و بيش از صد هزار فارغ التحصيل کشاورزي داريم.
وي با تاکيد بر استفاده از روش هاي نوين آبياري در کشورگفت: در استان هاي کويري که آب کم است شيوه آبياري غرقابي است و اين هدر رفتن منابع آبي است و ما با همين آب موجود کشور با استفاده از روش هاي نوين آبياري مي توانيم سطح زير کشت را 4 برابر افزايش دهيم و اين شدني است.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه آب و زمين و نيروي انساني کافي وجود دارد و پول هم داريم گفت: سال گذشته يک ميليون و 700 هزار خودروي صفر کيلومتر در کشور شماره گذاري شده است که اگر کف قيمت را بگيريم 23 هزار ميليارد تومان مردم خودروي صفر کيلومتر خريده اند و انشاءالله روزي برسد که بهترين ماشين ها زير پاي مردم باشد.

وي افزود: 350 هزار ميليارد تومان سپرده هاي مردم در بانک هاست و همين مقدار هم نقدينگي کشور است که بيش از 4 بار در سال چرخش دارد يعني حجم اقتصاد ايران 1400 هزار ميليارد تومان است که بايد از اين نقدينگي درست استفاده کنيم.

احمدي نژاد افزود: بخشي از اين پول را امسال براي توسعه کشاورزي اختصاص داده ايم و از صندوق توسعه ملي 3 هزار و 300 ميليارد تومان در حساب بانک کشاورزي گذاشته ايم و به زودي 3 هزار و 300 ميليارد تومان ديگر هم در اين حساب واريز مي کنيم که جمعاً 6 هزار و 600 ميليارد تومان مي شود.
وي اضافه کرد : با بانک کشاورزي قراردادي بسته ايم که اين مبلغي که ما داده ايم سود آن صفر باشد و6 هزار و 600 ميليارد تومان ديگر هم خود بانک در اين حساب واريز کند که مي شود 13 هزار و 200 ميليارد تومان و با سود 7 درصد به توسعه کشاورزي اختصاص مي دهيم.
رئيس جمهور با اشاره به تصميمات دولت براي رفع بروکراسي در زمينه بخش کشاورزي گفت: دولت ستادي تشکيل داده است و تمام اختيارات رئيس جمهور و وزرا در موضوع حقابه، تحويل زمين و وام همه را يکجا به استانداران واگذار کرده ايم و ديگر آن بروکراسي پيچيده تمام شده است.

رئيس جمهور در ادامه سخنانش گفت: امسال بايد انقلابي در کشاورزي کشور اتفاق بيفتد چرا که  دايره کشاورزي ما  وسيع است و  تمام سرزمين ايران استعداد کشاورزي و دامپروري دارد و بعضا استعدادهاي ما  استثنايي و منحصر به فرد است.

احمدي نژاد به طور مثال به وجود گياهان دارويي در کشور اشاره کرد و افزود: گياهان دارويي از گياهان بسيار گران قيمت، پرسود و اشتغال آفرين است و سرزمين ايران 11 اقليم از 13 اقليم شناخته شده جهان و انواع خاک را در خودش دارد.

وي گفت: نزديک به 2400 گونه گياهي در ايران وجود دارد  که تاکنون اثبات شده بيش از 800 گونه  ان خاصيت دارويي بسيار ارزشمند دارد.
رئيس جمهور افزود: ما سالي 3 - 4 ميليارد دلار  دارو و لوزام پزشکي وارد مي کنيم در حالي که مرکز داروي خدادادي، سرزمين ايران است.
احمدي نژاد گفت: استان کرمانشاه از استان هايي است که  تعداد زيادي گياهان دارويي دارد و قابليت صدور به دنيا را هم دارد.

وي افزود: در همين سفر اخير با مقامات کشور ميزبان ديدار دو جانبه داشتيم، مسئولان انها اعلام کردند که  حاضريم با شما در زمينه توليد داروهاي گياهي  همکاري کنيم چرا که ايران پيشرفت هاي خوبي دارد.

رئيس جمهور گفت: ايران اين ظرفيت را دارد که سالي بيش از 10 ميليارد دلار گياه  دارويي صادر کند.
وي افزود: ما بايد نيازهاي کشاورزي کشورهاي همسايه را در استانهاي مرزي ايجاد  و توليد کنيم و بفروشيم.
رئيس جمهور گفت: استان کرمانشاه مي تواند مرغ،گوشت ،‌ توليدات باغي و عسل بخش مهمي از کشور عراق را بدهد.

رئيس جمهور گفت : دشمنان مي خواهند مردم را مشغول کنند و عده اي هم دانسته يا ندانسته با آنها همراهي مي کنند.

محمود احمدي نژاد افزود : ما در رقابت هستيم ، رقابت ناجوانمردانه و غيرانساني را قبول نداريم ، هر ملتي پيشرفت کند خوشحال مي شويم، ‌از فقر ديگران ناراحت هستيم نگاه ما جهاني است اما ثانيه ها مي گذرد و کسي حق ندارد يک ثانيه وقت خود را با چيزهاي باطل بگذراند.
وي گفت: ملتي صاحب انديشه، معرفت، عدالت خواه، نيکخواه و با محبت داريم، کارهاي خوبي شده ولي جايي که ايران بايد و مي تواند به آن برسد بسيار بالاست و همه اين سرو صداها براي اين است که به آنجا نرسيم.

رئيس جمهور تصريح کرد: همه ملت بايد دست به دست همه بدهيم حرکت کنيم بسازيم و ايجاد کنيم، همه ما دوره اي داريم، 50 سال دوره اي طولاني براي ملت است ولي ازآن طرف چشم به هم بگذاريد مي گذرد ، بايد از ثانيه ها براي کار و ساختن استفاده کنيم.

احمدي نژاد گفت: در کشور ما هر سال يک انتخابات است، بعضي ها منتظرند انتخاباتي باشد تا کارها را شل کنند، پس کي کار کنيم،‌ يک دولت چهار سال وقت دارد ،‌ تا ثانيه آخر بايد مانند بازي فوتبال کار کنيم،‌ هر ثانيه آن مهم است و نبايد از زماني صرف نظر کرد ، همه هوشيار باشيم و کار کنيم ، آنچه ما را جلو مي برد و آينده ما را مي سازد کار است.

وي همچنين گفت : فکر مي کنند با دروغ گفتن و تهمت زدن و خراب جلوه دادن کشور، خدمت مي کنند، طوري جلوه مي دهند که کشور خرابه است و اين بزرگترين خيانت به کشور است و نمي دانند با اين کار چه اميدهايي را نا اميد مي کنند.

رئيس جمهور افزود : ما هم مانند همه کشورها فهرست بلندي از خوبي ها و ضعف ها داريم وبايد ضعف ها را برطرف کنيم0، انگار ‌مسابقه است، يکي مي گويد 20 ميليارد در بانک بردند و يکي ديگر مي گويد 100 ميليارد تومان ،‌ آزاد است قلم برداشته شده هر کس هرچه مي خواهد بگويد ومتوجه نيست که چه تصويري از ايران در دنيا مخابره مي کند ، اينکه حرفي زده شد ملاک نيست بايد بيايند اثبات کنند.

 رئيس جمهور افزود: همه اينها را کنار يکديگر قرار مي دهند، مي شود گزارش عليه ملت ايران و اسباب گسترده تخريب چهره پاک ملت ايران را فراهم مي کنند.

وي افزود: البته افراد متخلف در ايران هم هستند که بايد دستگاههاي مربوطه آنها را بگيرند عادلانه ، درست و نه سياسي با آنها برخورد کنند و هر چه و هر که هست به اندازه جرمش مجازات کنند.

رئيس جمهور گفت: برخي به گونه اي وانمود مي کنند که گويا کل کشور خراب است آيا جفا بالاتر از اين در حق ملتي که دنيا به آن اميد بسته و آن را بزرگ ، صاحب فرهنگ و شريف مي داند مي شود؟

رئيس جمهور در ادامه با اشاره به اجراي پروژه هاي عمراني در استان کرمانشاه از همه افرادي که در اجراي اين طرحها مشارکت دارند صميمانه تشکر کرد و گفت: سردار عبداللهي اين بشارت را به ما داد که ان شاء الله قبل از ماه مبارک رمضان آب آشاميدني در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.

وي افزود: همچنين يک سد با شبکه انتقال آب آشاميدني به کرمانشاه که ان شاء الله اميدواريم در ماه مبارک رمضان امسال مردم کل استان و مردم عزيز کرمانشاه از همه نعمتها و برکات الهي از جمله آب شيرين که از برفهاي آب شده به دست آمده استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار