قرارگيري بخش معدن در متن توجه/ لزوم تخصيص منابع مالي براي توسعه معدن

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت: با توجه به تاثير به سزاي معدن در اقتصاد كشور اين حوزه در سال هاي گذشته از حاشيه توجه به متن آمده اما پيشرفت آن در گرو تخصيص درست منابع مالي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، يحيي آل اسحاق امروز در همايش نقش معدن در توليد ملي تصريح كرد: معدن جايگاه ويژه اي در اقتصاد دارد و با توجه به اينكه در سال هاي گذشته حوزه اقتصاد نيروي پيش برنده كشور بوده بخش درآمدزاي معدن از حاشيه توجه به متن آورده شده است.
وي ادامه داد: اما توقف اهداف آرماني، اقتصادي و سند چشم انداز 1404 به تخصيص منابع مالي مناسب به حوزه هاي مختلف اقتصادي از جمله معدن نياز دارد.
آل اسحاق گفت: زماني كه گفته مي شود معدن از اولويت هاي نظام است بايد پرسيد كه تاكنون چه ميزان اعتبار به آن اختصاص يافته و چه حمايت هايي از آن شده است.
رئيس اتاق تهران تصريح كرد:‌ براي توسعه بخش معدن بايد همواره نگاهي به اين رشته فعاليت در كشورهاي پيشرو و موفق داشت و از تجربه ها و نكات مثبت آنها استفاده كرد.
وي به بحث قوانين داخلي كشور در حوزه معدن نيز اشاره كرد و گفت: امكانات خوبي در بخش قوانين برنامه هاي توسعه اي و بودجه ايجاد شده اما آنچه كه مهم است اجرايي شدن اين امكانات و فرصت ها است.
آل اسحاق پيشنهاد تشكيل يك كميته پيگيري مصوبات دولت و مجلس را با حضور اتاق ها، دولت و مجلس ارائه داد و افزود: تشخيص فضاها و امكانات و چگونگي پيگيري آنها مي تواند از طريق اين كميته صورت گيرد./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار