افزایش 250 درصدی تولید کمپوست در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: کمپوست تولید شده در دوماه نخست سال جاری از مجموع کمپوست تولید شده در سال های 88 و89 بیشتر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران سید محمدفیاض با بیان اینکه متناسب با افزایش ظرفیت پردازش پسماندها ، ظرفیت تولید کمپوست نیز باید افزایش یابد ، افزود : مدیریت پسماند شامل مجموعه ای از فرآیندهاست  که بصورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط با یکدیگر هستند لذا رشد و بهینه سازی آنها نیز می بایست متعادل و متناسب با یکدیگر باشد.
وی در ادامه بااشاره به اینکه ظرفیت تولید و خروج کمپوست با واگذاری آن به بخش خصوصی از 1300تن در سال 88 به 20000 تن در سال 90 رسیده است ، ادامه داد : این روند در سال جاری باسرعت بیشتری در حال افزایش است ، بطوریکه کمپوست تولیدی  و خروجی از مجتمع آرادکوه در 2ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته بیش از 250درصد رشد داشته است.   مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین بابیان اینکه برنامه ریزی و اقدامات لازم برای تولید 50هزارتن کمپوست در سال جاری صورت گرفته است ، خاطرنشان کرد : برای تحقق این هدف بهره برداری از سایت تخمیرشماره 2 به همراه سه دستگاه تاپ ترن بزودی آغاز می شود.
فیاض در پایان با تاکید بر اینکه کود کمپوست یکی از بهترین گزینه ها برای تامین مواد ارگانیک خاک است تصریح کرد : کمپوست تولید شده در مجتمع آرادکوه همواره تحت آزمایشات لازم قرار گرفته و در  سه نوع درجه یک ، دو و گرانوله عرضه می شود./ف
برچسب ها: تولید ، کمپوست ، آرادکوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار