امير نصيرزاده عنوان کرد؛

ساخت بمب هوشمند هدايت‌شونده / تلاش براي ساخت هواپيماهاي جديد شکاري

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش از ساخت بمب هوشمند قابل هدايت با انحراف بسيار ناچيز و همچنين عقد قرارداد ساخت هواپيماهاي دو كابينه آموزشي و شكاري جديد با صنايع دفاع خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ عزيز نصيرزاده در نشست خبري با بيان اينكه توليد ملي در نيروهاي مسلح به ويژه نيروي هوايي از ابتداي پيروزي انقلاب دنبال مي شود گفت: در دوران دفاع مقدس به علت عدم فروش تسليحات به ايران با دستور مقام معظم رهبري كه در آن زمان رئيس جمهور وقت بودند جهاد خودكفايي در نيروهاي مسلح آغاز شد كه نيروي هوايي هم با شروع فعاليت هاي خود در اين راستا در حقيقت نخستين گام ها را در زمينه توليد ملي برداشت.

وي افزود: پس از پايان جنگ تحميلي سمت و سوي اقدامات نيروي هوايي بيشتر در جهت توليد تجهيزات نوين و بهينه سازي تجهيزات موجود با توجه به فناوري روز پيش رفت.

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با اشاره به ساخت هواپيماي صاعقه به عنوان اولين دستاورد توليدي در اين نيرو تصريح كرد: اين هواپيما هم اكنون به توليد انبوه رسيده و روز به روز، فناوري هاي آن ارتقا يافته است.

وي با بيان اينكه نيروي هوايي در زمينه توليد مهمات هوشمند، اقدمات ويژه اي انجام داده است؛ اظهار داشت: در توليد مهماتي چون موشك هاي هوا به هوا، هوا به زمين، هوا به سطح و افزايش برد آن به دستاوردهاي جديدي رسيده ايم.

امير نصيرزاده تهديدات غرب عليه ايران را مسئله اي تازه ندانست و ادامه داد: اين تهديدات ابزار بيگانگان در راستاي ايجاد جنگ رواني است اما اين تحليل دليلي بر عدم آمادگي نيروهاي مسلح نيست و ما همواره آمادگي خود را در عالي ترين سطح حفظ مي كنيم.

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش تاكيد كرد: نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همواره در منطقه خليج فارس و درياي عمان گشت دريايي انجام مي دهد و هر گونه تحرك در اين منطقه را به دقت رصد مي كند.

وي با بيان اينكه نيروي هوايي موظف است توان و تجهيزات خود را همگام با كشورهاي مطرح دنيا به روز نگه دارد تصريح كرد: در بُعد آموزش، فعاليت هاي دانشگاه شهيد ستاري با معيارهاي روز دنيا تطابق دارد. همچنين در زمينه ايجاد زير ساخت و سطوح پروازي، بازسازي و بهينه سازي تجهيزات، توسعه پايگاه ها، ساخت تجهيزات الكترونيك و جنگال دستاوردهاي چشمگيري داريم.

امير نصيرزاده از ساخت بمب هوشمند در نيروي هوايي خبر داد و افزود: اين بمب قابل هدايت به سمت هدف بوده و سطح انحراف آن در اصابت به هدف بسيار ناچيز است كه و در هدايت آن از سامانه ناوبري ملي استفاده مي شود.

وي همچنين از عقد قرارداد ساخت هواپيماهاي دو كابينه آموزشي و شكاري جديد با صنايع دفاع خبر داد و تصريح كرد: پس از توليد انبوه اين هواپيماها اطلاع رساني در اين خصوص انجام مي شود.

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي در تشريح عملكرد سازمان تحقيقات ستاد كل نيروي مسلح اظهار داشت: اين سازمان با بررسي طرح هاي ارسالي به اين ستاد از اجراي موازي كاري در طرح ها جلوگيري كرده و باعث هم افزايي در دانش فني مي شود.

وي توانمندي زير دريايي دلفين رژيم صهيونيستي را شايعه اي بيش ندانست و افزود: اين زير دريايي قابليت طي كردن مسير طولاني بدون پهلو گيري در بنادر را ندارد و جز تبليغات رسانه اي، اطلاعات قابل اهميتي در خصوص نزديك شدن آن به منطقه به چشم نمي خورد.

امير نصيرزاده همچنين عمل پيوند قلب در بيمارستان بعثت نيروي هوايي براي اولين بار در سطح نيروهاي مسلح را نشانگر دانش بالاي پزشكان نظامي دانست و افزود: اين اقدامات ما را در ارتقا طب رزمي كمك مي كند. البته آمادگي اين پيوند از چند سال پيش در اين بيمارستان وجود داشت و ما تا به حال منتظر اخذ مجوزهاي لازم بوديم و انشاالله به زودي شاهد عمل پيوند كليه در اين بيمارستان خواهيم بود.

وي در پايان با بيان اينكه دادن جزئيات اطلاعات نظامي مطمئنا باعث سو استفاده دشمنان و به خطر افتادن مصالح نظام مي‌شود خواستار همراهي بيشتر مسئولين رسانه با نيروهاي مسلح در اين زمينه شد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار