تبریز/

حضور هنرمندان 7 کشور جهان در نمایشگاه جاده ابریشم

رئیس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در تبریز با حضور هنرمندان داخلی و هفت کشور خارجی به‌ویژه هنرمندانی از ‌کشورهای جاده ابریشم ‌خبر داد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، تراب محمدی امروز در جمع مدیران بخش‌های صنایع‌دستی اظهار کرد: تاکنون هفت کشور مالزی، برونئی، ترکیه، چین، سوریه، تایلند و عراق برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه صنایع دستی داخلی از غنای زیادی برخوردار است به همین دلیل زیاد راغب به حضور کشورهای خارجی در این نمایشگاه نیستیم و به خاطر حفظ وجهه بین‌المللی نمایشگاه و جاده ابریشم از کشورهای دیگر برای حضور در آن دعوت شده است .

محمدی با اشاره به حضور فعال هنرمندان داخلی در این نمایشگاه، یادآور شد: ‌استان‌های کشور‌ نیز هر یک‌ با سه غرفه عرضه و فروش و یک کارگاه برای تولید زنده صنایع‌دستی بومی منطقه خود در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت .

محمدی با بیان اینکه 265 رشته صنایع‌دستی ایران دارای کد هستند، اظهار کرد: رشته‌های مختلف ‌صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی نظیر نقره‌کاری، سفال، سرامیک، ورنی، نازک‌کاری چوب، چاپ باتیک، سراجی سنتی، تذهیب، گلیم، سوزن‌دوزی، سنگ‌تراشی و نقاشی پشت شیشه در این نمایشگاه عرضه خواهد شد .

وی با بیان اینکه امکان خرید صنایع‌دستی عرضه شده در این نمایشگاه نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد، افزود: این نمایشگاه می‌تواند در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده گام مهمی در راستای حمایت از صنایع‌دستی و تولیدات این بخش محسوب شود .

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به پیوستگی صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد: فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه صادرات، عرضه و فروش صنایع‌دستی در خارج از کشور و استفاده از توانمندی‌های این بخش، می‌تواند این محصولات را به نماینده‌هایی‌ برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و زیستی ایران به‌ویژه آذربایجان‌شرقی تبدیل کند .

محمدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم یک تا پنج تیرماه امسال در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود ./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.