روايت «شطرنج باز» در كتاب شب راديو تهران

روايت رمان "شطرنج‌باز" اثر برتينا هنريش از شنبه 27 خرداد ساعت 23:30 از راديو تهران پخش مي‌شود.

محسن حكيم معاني،سردبير اين برنامه در گفتگو با خبرنگار بخش تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت:‌برنامه راديويي "كتاب شب" كاري از گروه شامگاهي راديو تهران است كه هر هفته شنبه تا پنج شنبه از ساعت 23:30 از موج fm رديف 94 مگا هرتز پخش مي‌شود.
وي در ادامه افزود:در اين برنامه به روايت يكي از آثار نويسندگان خارجي و ايراني مي‌پردازيم و روزهاي جمعه به نقد و بررسي اثر خوانده شده خواهيم پرداخت و از شنبه شب 27 خرداد، روايت رمان "شطرنج باز" نوشته برتينا هنريش رمان نويس و فيلم‌نامه نويس آلماني كه توسط سمانه حنيفي به فارسي ترجمه شده پخش مي‌شود.
وي افزود:برتينا هنريش،نويسنده و فيلمساز متولد 1966 در فرانكفورت كه نزديك به دو دهه است مقيم پاريس شده و در حوزه‌هاي ادبيات و سينما فعاليت مي‌كند،اين اولين رمان او به زبان فرانسه است كه در سال 2006 جايزه ادبي "كورين" را برده است.
حكيم معاني بيان كرد:اين كتاب روايت طغيان‌‌هاي دروني-بيروني زني چهل و دوساله است كه در يك هتل به عنوان سرايدار كار مي‌كند و به نظافت اتاق‌هاي مسافران اشتغال دارد او از اقشار پايين جامعه است؛اما آرزو‌هاي بزرگي درسر دارد.او زني با نوعي دانايي و خود عزيزي است كه هيچ چيز مخصوص و منحصر به خود در زندگي ندارد؛روزي از روزها با مهره سياه شطرنج روبرو مي‌شود كه دنياي او را متحول مي‌كند....
وي خاطرنشان كرد:‌اين برنامه‌ با همكاري محمود احمدي به عنوان تهيه‌كننده،بهروز رضوي گوينده احسان پويا كارشناس و منتقد،معصومه خادم نيا،محمد رضا گودرزي و مريم نيكرو ،نويسندگان از شبكه راديويي تهران پخش مي‌شود./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار